Moog Little Phatty Stage I OS 2.2 problemen

jurgmeister

Nieuwkomer
Lid sinds
24 januari 2007
Berichten
18
Locatie
Noord-Brabant
Hoi iedereen,

Eergisteren heb ik een Moog Little Phatty Stage I (OS 2.0) via Marktplaats gekocht. Gisteravond heb ik daar het nieuwste Operating System (OS 2.2) in gezet, met een reeks aan digitale problemen als gevolg.

Probleem 1:
De Filter-control-potmeter creëert een duidelijk hoorbare hoeveelheid zipper-noise. Als ik een klank-vergelijking maak tussen LFO-Filter modulatie en manual Filter modulatie is het duidelijk hoorbaar dat de LFO-modulatie helemaal schoon en analoog klinkt, terwijl de manual-modulatie een duidelijke hoeveelheid digitale ruis genereert. En in alle analogue-modes (Pass-thru, snap & track) treed dit probleem op. Volgens MOOG zou het instument “Real Analog Control” moeten hebben, maar dat is nu zeker niet het geval.

Probleem 2
De tuning van OSC 2 is consequent te laag. In de handleiding staat duidelijk dat bij het volledig opendraaien van de OSC-2 Freq-knop er een toonhoogteverschil moet ontstaan van een kwint, maar de werkelijke stemming is te laag. Alle presets moeten bijgestemd worden voordat ze goed klinken. Een OSC-2 calibration procedure bij de kompleet opgewarmde LP heeft dat probleem niet kunnen oplossen.

Probleem 3:
Het updaten van het OS via de op de MOOG-site gedownloadde editor werkt op geen enkele manier. De LP bleef continu hangen bij "STAGE 2", Uiteindelijk is de OS-update gelukt door de .syx-file extra verttraagd via MIDI-OX naar de LP te sturen

Probleem 4: (De ergste)
Zodra de LFO-Freq knop boven de 4-uurs positie wordt gedraaid, “bevriest” het instrument een aantal seconden: geen enkele knop reageert dan nog en het klavier triggert geen noten. Ondertussen knippert de “Preset”-knop rood/geel. Als je dan niks doet, gaat het instrument na een aantal seconden het weer doen. Maar als je tijdens de “freeze” op het klavier speelt, crasht het instrument volledig en het display geeft de melding: “Fatal error, KEYBOARD OVERRUN”.

Heeft er iemand de file van OS 2.0 (SE) voor mij ? Of weet iemand waar/hoe ik die kan vinden ? OS 2.0 zat erin toe ik de LP kocht, maar ik heb daar niet de file van.

En heeft iemand anders vergelijkbare ervaringen met de LP ? Op het net kan ik niks vinden over deze probleen.
 
Back
Top