Slim phatty alternatieven?

Se1 en se1x zijn lastig te vinden 2de hands, kan met me 1200 € denk ik niet ook nog een slim phatty er bij kopen.
Maar de se bakken lijken wel het meest capabel.
De sem heeft ook weer wat aangezien het eigenlijk gewoon vintage is met midi maar of die ook kan scheuren weet ik eigenlijk niet.
 
Ik heb mijn SE1x opgepikt op de Duitse eBay, daar komen ze (gezien de bevolkingsgrootte) wat vaker langs.
 
Om even bij de Mopho te blijven: interne feedbacklus (zei je "scheuren"?), arpeggiator (weet niet wat voor soort leads je in gedachten hebt), behoorlijk klavier, meerdere parameters tegelijk moduleren met één knopje. Ik zou bijna zover gaan hem onderschat te noemen. Wellicht heeft dit iets met het gebrek aan 'vintage' appeal te maken, je zou bijna vergeten dat hij de meeste vintage monosynths rauw opvreet, iig kwa features. Kwa geluid, tja smaken hè..

Voor 1200 eu is je keuze natuurlijk enorm, waaronder TWEE mopho's. Of een Mopho plus Pulse voor extra vet, heb je nog honderden euri's over. Of hang er een Matrix-6 acher in unison voor dikke plakken synth met slagroom.
 
Ja de mopho vond ik ook mooi..
Vooral kwa functionaliteid en er zaten erg toffe swing settings in de sequencer..
Het liefst heb ik natuurlijk al die bakken maar moet een keus maken.. Op demos klonk de mopho wel wat tam, maar dat kan ook aan de kerel die hem demode liggen.
Ben wel benieuwt wat dan steviger klinkt de sem of de mopho, daarintegen kan ik de mopho bijna overal wel testen.
 
Om even bij de Mopho te blijven: interne feedbacklus (zei je "scheuren"?), arpeggiator (weet niet wat voor soort leads je in gedachten hebt), behoorlijk klavier, meerdere parameters tegelijk moduleren met één knopje. Ik zou bijna zover gaan hem onderschat te noemen. Wellicht heeft dit iets met het gebrek aan 'vintage' appeal te maken, je zou bijna vergeten dat hij de meeste vintage monosynths rauw opvreet, iig kwa features. Kwa geluid, tja smaken hè..

Voor 1200 eu is je keuze natuurlijk enorm, waaronder TWEE mopho's. Of een Mopho plus Pulse voor extra vet, heb je nog honderden euri's over. Of hang er een Matrix-6 acher in unison voor dikke plakken synth met slagroom.

Inderdaad de mopho is kwa dikheid dik in orde.. zeg maar :)

En anders kun je altijd nog de Tetra nemen.
 
Hmmm ja als ik de mopho koop..
Heb ik wel mooie hoeveelheid over misschien net genoeg om een sherman te kopen ( die ook op de lijst staat)
Mopho maar eens ff testen in een winkel maandag.
 
Ja de se1x is erg uitgebreid lijkt het, in demos hoor ik er ook stevige beats uit rollen.
2de hands prijs van 850 is netjes dan houd ik nog wat over. Maar heb niet echt demos kunnen vinden van de scheur power van het beestje.

goed zoeken.. maar maak je over scheurpower maar geen zorgen, denk dat je je eerder zorgen moet maken over de fundering van je woning.
 
Grappig, dat 'scheuren' hoor ik de laatste tijd steeds vaker genoemd.
Is dat het nieuwe 'vet' of 'warm'?
Vintage klank is ook zoiets (niet alleen in deze thread, ik kom het her en der tegen). En ja ik maak me er misschien ook schuldig aan, met de kans dat je des te harder langs elkaar heen kletst...

Als je nou eens een voorbeeld van de klanken die je ongeveer zoekt post, wil ik van harte kijken wat er uit (bijv.) 'n SEM te halen valt :) en ik ben vast niet de enige die dat leuk vindt.
 
Ja het is moeilijk geluid te omschrijven. ( vind ik)
Als ik aan een vintage geluid denk hoor ik er gewoon een groezelige toon bij, en scheuren is ook gewoon de makkelijkste manier om een bepaalde sound die bijkomstig is bij bepaalde synths afhankelijk van de instellingen. Ik doel op een aggressief geluid wat niet schel is met een enigsins duwend gevoel. Ja.. Lastig te omschrijven. Je kan ook simpel weg lomp dik of vet zeggen maar dat is toch net anders in mijn hoofd.
 
ja zat ik ook aan te denken.
maar niks te midi'en dan wel
en iets als a6 ( lekker doorsparen ) ? ( volle midi en voldoende mogelijkheden voor de komende 10 jaar , maar ja wel polyfoon ).
misschien is die doepfer helemaal niet zo'n slecht idee, gewoon een rackje kopen en gaan vullen..( kunnen ook modules van andere fabrikanten in , naar smaak )
 
dit nummer heeft heel erg de vintage klank in de synths zitten die ik bedoel.
(niet dat ik zulke geluiden ga maken, maar het karakter wat de synth heeft vooral) dan niet echt een scheur geluid..
dit nummer zit vol met scheur geluiden waar ik enigsinds op doel:
 
Het midi gedeelte gaat overigens vooral over sequencen ik hoef geen knoppen te sturen via midi.
Dat doe ik met me handen et liefst.
 
Heb vandaag de mopho getest (keys) toch niet helemaal wat ik zoek.
Ik overweeg nu om een moog mg-1 te kopen met een dark energy er bij omdat ik las dat je de dark energy als converter kon gebruiken om de moog aan te sturen.
Ik vind de sound van de mg-1 namelijk te gen en wil er al een tijdje een maar werd afgehouden door het cv verhaal.
Als de dark energy dit zou kunnen zou dit voor mij de perfecte oplossing zijn.
Ik kan alleen niet met zekerheid achterhalen of de dark energy het kan. Kan iemand dit bevestigin/ontkrachten?
 
Heb vandaag de mopho getest (keys) toch niet helemaal wat ik zoek.
Ik overweeg nu om een moog mg-1 te kopen met een dark energy er bij omdat ik las dat je de dark energy als converter kon gebruiken om de moog aan te sturen.
Ik vind de sound van de mg-1 namelijk te gen en wil er al een tijdje een maar werd afgehouden door het cv verhaal.
Als de dark energy dit zou kunnen zou dit voor mij de perfecte oplossing zijn.
Ik kan alleen niet met zekerheid achterhalen of de dark energy het kan. Kan iemand dit bevestigin/ontkrachten?

Bekijk dit filmpje even. Schijnbaar gaat het aansturen van cv naar pitch niet altijd goed met een dark energy.
 
Link vergeten?:P
Als het niet stabiel is moet ik misschien toch naar een andere oplossing zoeken..
Vind de dark energy wel interesant vanwege zijn modulaire mogelijkheden en als ie dan ook nog CV goed kan doen kan ik daar wel gewoon een prodigy of mg-1 bij kopen omdat ik ze dan kan aansturen, als dit niet kan moet ik maar verder kijken naar een SEM of een 2de hands SE1X
 


vanaf 07:32 is ie echt leuk....

geinige se1x demo


grote sem

vet


Kleine ook vet:
 
Laatst gewijzigd:
MS10 + Dark Energy is voor 1200 wel te doen. Dan heb je ook midi op de MS10 vanwege de midi-cv converter op de dark energy. Die is volgens mij best makkelijk te gebruiken. Check de video review van dark energy op Sonic state en dan zie je ze dit ook doen alleen dan met een ms20. Daarnaast kun je bij beide de audio door elkaar lussen en de cv ook denk ik. Best wel modulair dus. Ik denk dat je dan best wel kan scheuren.
 
MS10 + Dark Energy is voor 1200 wel te doen. Dan heb je ook midi op de MS10 vanwege de midi-cv converter op de dark energy. Die is volgens mij best makkelijk te gebruiken. Check de video review van dark energy op Sonic state en dan zie je ze dit ook doen alleen dan met een ms20. Daarnaast kun je bij beide de audio door elkaar lussen en de cv ook denk ik. Best wel modulair dus. Ik denk dat je dan best wel kan scheuren.
Dat is inderdaad een erg goed idee, MS10 ipv een Moogje, MS10 scheurt iets meer, en idd mooi om samen te gebruiken vanwege de ook modulaire functies van de MS10.
MS 20 is ook erg tof, maar dan kan ik er geen converter bij halen, wat de synth tijdelijk useless rendert helaas. Misschien later er nog een bij, voor super modulair mogelijkheiden.
 
Back
Top