Spectrasonincs Omnisphere v1.2

Synthy

Stamgast
Lid sinds
18 augustus 2004
Berichten
346
Locatie
Waterland
At the 2010 NAMM show in Anaheim, Spectrasonics today announced new v1.2 updates for Omnisphere® and Trilian® - bringing full 64-bit cross-platform support for the complete line of their award-winning virtual instruments. With the new updates, Omnisphere and Trilian will join Stylus RMX® as fully Mac and Windows native 64-bit plug-ins. The new version 1.2 updates include several new features and enhancements to the Spectrasonics STEAM Engine™ including improved browser features, new synthesizer filter algorithms and a new ‘Sample File Server’ function giving the software the ability to go beyond 32-bit memory limits on Mac OSX systems. Spectrasonics also demonstrated a new free iPhone app, Omni Live that turns an iPhone or iPod Touch into a wireless remote control for Omnisphere’s “Live Mode” page - allowing multi-touch sound selection of the software synthesizer in the user’s computer. The Omnisphere and Trilian version 1.2 updates are available now as a public beta - with the official release on February 22nd as free downloads for all registered users.

New For 2010:

• New version 1.2 updates for Omnisphere and Trilian
• 100% 64-bit Mac and Windows compatibility across full line of Spectrasonics instruments
• v1.2 - New Browser “Favorites” star ratings and “Projects” tagging for easy sound organization
• v1.2 - Newly developed “Juicy” synthesizer filter algorithms in numerous configurations
• v1.2 - New “Sample File Server” for 32-bit Mac OSX systems allows more memory access
• v1.2 - Triplet support added to Arpeggiator
• v1.2 - Numerous compatibility and support improvements
• New “Omni Live” iPhone app for wireless remote control of Omnisphere’s “Live Mode” page

Meer info: http://www.spectrasonics.net/news/2...ss-platform-64-bit-support-for-spectrasonics/

Overigens mooie demo van wat Omnisphere kan als Synth (dus niet als sample player, ook al wordt die ook gedemonstreerd): http://vimeo.com/9055868
 
Omnisphere versie 1.2 is vanaf gisteren te downloaden via je Registered user account bij Spectrasonics.net.

aanrader! die juicy filters alleen al zijn de moeite waard.

de nieuwe sounds en presets zijn ook om van te smullen 8~
 
Zat maandag al de hele dag te kijken (want de 22e). Ga het nu alsnog binnenhalen.
Spannend!
 
Zat maandag al de hele dag te kijken (want de 22e). Ga het nu alsnog binnenhalen.
Spannend!

tip: als je de nieuwe presets / sounds wilt beluisteren vul dan gewoon v1.2 in het search venster in, spectrasonics vult namelijk het versienummer in bij de keywords van een preset, zo weet je altijd welke sounds nieuw bij welke versie geintroduceerd zijn.
 
tip: als je de nieuwe presets / sounds wilt beluisteren vul dan gewoon v1.2 in het search venster in, spectrasonics vult namelijk het versienummer in bij de keywords van een preset, zo weet je altijd welke sounds nieuw bij welke versie geintroduceerd zijn.

Hee, gaaf, het werkt inderdaad! Bedankt! Leer iedere dag weer hier. :okdan:
 
Quifster, heb jij ook problemen met preset Crystal Musicbox? Gaat even goed, maar dan vliegt mijn Asio Time usage in Cubase de lucht in! Computer is snel genoeg en patch is niet al te groot (82,3 mb).

edit: ook bij Glass Xylophone (wel in mindere mate).

Lijkt in de sample Water Gamelan RR te zitten.
 
Laatst gewijzigd:
Quifster, heb jij ook problemen met preset Crystal Musicbox? Gaat even goed, maar dan vliegt mijn Asio Time usage in Cubase de lucht in! Computer is snel genoeg en patch is niet al te groot (82,3 mb).

edit: ook bij Glass Xylophone (wel in mindere mate).

Lijkt in de sample Water Gamelan RR te zitten.

die specifieke patches zeggen me niets, ik heb inderdaad ook gezien vanavond dat bij sommige patches die de nieuwe filters gebruiken de asio time inderdaad naar 100 procent springt. Dus helemaal stabiel is het nog niet.

Even de power knop indrukken van omnisphere lost het probleem trouwens weer op. Maar de nieuwe filters lusten inderdaad wel veel cpu, er zitten nieuwe patches bij die met gemak 60 procent van mijn cpu pakken, en dat op een i7 systeem. In die gevallen zijn het overigens wel combi's van 2 filters die samen een neiuwe filter vormen.
 
Quifster, heb jij ook problemen met preset Crystal Musicbox? Gaat even goed, maar dan vliegt mijn Asio Time usage in Cubase de lucht in!
Ik heb het getest, ik heb exact hetzelfde met die patch. Ik heb een bug report gemaakt en deze bij spectrasonics ingediend. Zal wel opgelost worden neem ik aan.

Je kunt het nu simpel op te lossen door ipv de juicy 12 db filter een andere 12 db filter te gebruiken. Of je kiest de juicy 24 db filter, die heeft het probleem niet. Alleen de juicy 12 db filter heeft dat gedrag op dit moment.
 
Ik heb een bug report gemaakt en deze bij spectrasonics ingediend.
inmiddels reactie op gehad, ze zijn op de hoogte van deze issue en ze lossen het in de eerst volgende update op die binnenkort uitkomt :okdan:
 
Kreeg net hetzelfde bericht (had ook al een melding gedaan).
 
is dit ook dat programma waar je hele choir lijnen mee kan maken of is dat andere software?
 
ja zelf teksten typen en door koren laten zingen

die omnishere ziet er lijk een vrij uitgebreide sampler
kende hem nog niet.
 
Omnisphere is uitgebreid, maar een sampler is het niet.
 
Dit weekend eindelijk Omnisphere gekocht, meteen geïnstalleerd en geüpdate naar versie 1.2 64 bit.
Heb vandaag een beetje de presets zitten beluisteren (nog niet allemaal, het zijn er echt zeer veel) en vooral de geluidskwaliteit valt meteen op. Dit is de eerste softsynth die ik heb waarvan ik vind dat hij even goed klinkt als een hardware module.

De CPU belasting valt zeer goed mee (AMD Phenom II quad core hier). Zijn die horrorverhalen misschien afkomstig van mensen met een Pentium IV van 7 jaar oud ofzo? :)
 
met wat voor pc en hoeveel ram werk je?
heb je al geprobeerd in drukke projecten met veel tracks open? (vraag aan pascal vb)
 
Ik heb een Phenom II X 4 805 met 4 GB RAM.
Ik draai alles op 64 bit (Windows 7 / Cubase 5 / Omnisphere).
Ik heb hem nog niet in volledige projecten gebruikt, maar als ik soms van die verhalen las als zou 1 Omnisphere patch of combi direct 50% van je cpu soldaat maken, dan ben ik toch aangenaam verrast. Ik kom niet boven de 5%.
Doe ik iets fout? :D
Ik denk dat alles op 64 bit draaien sowieso performanter is. Je hebt geen WOW laag meer tussen de host, plugin en OS die de 32 bit code naar 64 bit moet brengen.
 
Laatst gewijzigd:
Neen, geen last.
Het enige dat ik af en toe voor had was dat bij zeer snel switchen tussen patches tijdens het spelen dat er soms een noot bleef "hangen".
Was gemakkelijk op te lossen door het kanaal even te muten.
Maar voor de rest geen problemen.
Waarom? Moet Omnisphere problemen veroorzaken?
 
Back
Top