maschine 2.12 update (clips!)

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.470
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
eindelik is er de zeer lange verwachte additie van clips. huh, clips? "patterns", die vrij zweven door het arrangment... ook de pattern mogelikheden zijn uiitgebreid..
het was allemaal al duidelik wat er zou komen, maar nu is t er!

MASCHINE 2.12

ADDED Clips in Song Mode
Clips are unique elements that can be added on top of or used without Patterns. They introduce a new way of working with MASCHINE in a traditional timeline based workflow, as well as augmenting the existing Pattern workflow to add variations to your arrangement more easily. Please find more details on how to use Clips in our Addendum of the Maschine Manual https://www.native-instruments.com/e...ine/downloads/.

ADDED The "Double" function from hardware controllers is now available in the software
This function can now be found in the context (right click) menu and via the key commands "CMD + SHIFT + D" on macOS or "CTRL + SHIFT + D" on Windows. Note: Software keyboard shortcuts might not work as expected when using MASCHINE as a plug-in.

ADDED VST3 support for Super 8 R2
We are now supporting Super 8 R2 as a first VST3 plug-in. Please note that other VST3 plug-ins are not yet supported with this release.

ADDED By holding SHIFT you can now move Scenes, Patterns and Sections from the Hardware (MASCHINE+, MK3 and STUDIO)

IMPROVED Clip and Pattern boundaries are extended for event insertion when needed

FIXED An issue where a library scan would affect the "last modified" dates of files in the user library

FIXED An issue on Windows where Maschine would freeze when switching Group or Sound with 3rd Party UI

FIXED An issue where Note Events in Patterns could not be resized to the left

FIXED An issue where Position and Start of Patterns were reset when loading a new Group / Kit without "+Patterns" enabled

FIXED An issue where Piano Roll and Pad Mode were not aligned on the HW screens

FIXED An issue the Scene Page Bank would not refresh correctly after undoing a Scene duplication

FIXED An issue where the waveform remained static on the controller screen when zooming

FIXED An issue where the first beat was skipped when live looping

lees hier meer over development, éen van de developers (ook aktief op het forum daar);

https://www.native-instruments.com/f...ut-now.428431/

en ik verwijs ook naar deze thread, door een landgenoot begonnen, maar een NI medewerker, heeft daar ook de addendum en een YT video over de nieuwe funkties gezet:

https://www.native-instruments.com/f...rrived.428429/

waar ik zelf blij mee ben, dat er duidelikheid is gekomen over de status van maschine jam, deze heeft ook ekstra funktionaliteit verkregen.

EDIT EDIT EDIT!:

waarom is er geen maschine thread, ik zie m vaak staan bij leden hier, op foto's...
nou ja, wie wil?:beard:
 
Laatst gewijzigd:
Die is er wel:

https://www.synthforum.nl/forum/alge...ments-maschine

Lijkt me een goede stap voorwaarts. Geeft je toch wat meer vrijheid als je buiten de grenzen van de Scenes kan werken.

ok! over het hoofd gezien (wat een uitdrukking..). zeker een grote sprong voorwaarts (mao...).
gisteren toch overstag gegaan, maar niet geheel, voor een appel en een ei komplete 12 update gekocht. voor de liefhebbers op KVR worden upgrades (vanaf ultimate) van CE edities relatief voor weinig aangeboden.
ik heb nu komplete 11 ultimate + komplete 12. massive x, kontakt 6, trk-01. en dat voor een prijs, nou ja. eigenlik slimmer te wachten, wanneer mensen hun updates/upgrades dumpen (en dat kan je zelf ook doen, wanneer ik komplete 13 zal kopen, twijfel nog, in sale natuurlik, kan ik komplete 12 update weer verkopen..)

goed een terzijde. ik ga er vandaag mee aan de slag, met maschine 2.12... kijken hoe snel ik het onder knie krijg. wel veel anatomische termen hier nu...

EDIT: is een nieuws thread, daar krijg je dan geen meldingen van, dat er een nieuwe post is. in nieuwe berichten.
 
Laatst gewijzigd:
Had liever een fixed midi issue gelezen... mijn ob6 crapped er altijd uit als ik m lange noten voer.
 
Had liever een fixed midi issue gelezen... mijn ob6 crapped er altijd uit als ik m lange noten voer.

er staan nog zoveel bugs open, en feature recquests... ze leggen alles in de nieuwe funktionaliteit, zo doen wel bugfixes.. ik gebruik geen eksterne midi, met maschine, alles ITB hier, zelfs ik...
maar volgens mij is het inderdaad een probleem nog, het forum van maschine is aktiever, vriendelijker geworden, sinds Kai, éen van de developers, en nog 2 anderen meer informatie delen, of helpen.

je kunt ook nu heel makkelik met het beta programma meedoen. sja, dat kost weer tijd. ik zit wel bij het beta gedoe op centercode voor ableton, maar gebruik het alleen voor de release notes, kijken wat er komt :W.
en sja, beta testen (ik doe het nu wel, er in gerold, bij 2 kleine developers, wel leuker..).

goed. maar dit soort bugs zijn volgens al lang bekend, moeten ook in hun backlog staan, leuke van backlogs: je werkt ze nooit geheel af.. althans niet iedereen...
 
klopt de naam vd update? Ik heb net 2.11.1 installed (die nt op website vermeld staat, ze wippen van 2.11 naar 2.12) en na een nieuwe poging zie ik geen 12 in Native access
 
klopt de naam vd update? Ik heb net 2.11.1 installed (die nt op website vermeld staat, ze wippen van 2.11 naar 2.12) en na een nieuwe poging zie ik geen 12 in Native access

Bij mij staat hij wel.
 

Attachments

  • NA Maschine 2.12.jpg
    NA Maschine 2.12.jpg
    4,7 KB · Bekeken: 196
ok! over het hoofd gezien (wat een uitdrukking..). zeker een grote sprong voorwaarts (mao...).
gisteren toch overstag gegaan, maar niet geheel, voor een appel en een ei komplete 12 update gekocht. voor de liefhebbers op KVR worden upgrades (vanaf ultimate) van CE edities relatief voor weinig aangeboden.
ik heb nu komplete 11 ultimate + komplete 12. massive x, kontakt 6, trk-01. en dat voor een prijs, nou ja. eigenlik slimmer te wachten, wanneer mensen hun updates/upgrades dumpen (en dat kan je zelf ook doen, wanneer ik komplete 13 zal kopen, twijfel nog, in sale natuurlik, kan ik komplete 12 update weer verkopen..)

goed een terzijde. ik ga er vandaag mee aan de slag, met maschine 2.12... kijken hoe snel ik het onder knie krijg. wel veel anatomische termen hier nu...

EDIT: is een nieuws thread, daar krijg je dan geen meldingen van, dat er een nieuwe post is. in nieuwe berichten.

En ik had er hier ook een gemaakt :)

https://www.synthforum.nl/forum/alg...i-maschine-software-v2-workflow-verbeteringen

maar ja dus ook in nieuws....
 
klopt de naam vd update? Ik heb net 2.11.1 installed


de naam klopt, of beter het versie nummer, native access, zoals Lotuz2019 al aangeeft is your friend, al ligt native access nu vrijwel plat. de licenties zijn ge-update voor mensen die komplete 12 (etc, of ultimate / CE, upgrade/update/full) in september hebben gekocht. en volgens mij is guitar rig 6 en super 8 er al. de nieuwe versie van super 8, als vst3, die ook als vst3 werkt in maschine, net uitgetest. hoe doe ik dat wanneer ik een 2e hands komplete 12 update heb gekocht en geregistreerd 2 uur vóor dat het 1 oktober werd? ik kreeg een melding dat ik komplete 13 update geregistreerd had, otomatisch aangemaakt.. de e-mail. een kwartier geleden.
updaten van licenties, je krijgt een nieuwe licentie voor komplete 13 (etc, of ultimate / CE, upgrade/update/full).
super 8 kon ik nog net downloaden, de rest lijkt nu stil te liggen. en wie weet krijg ik nog een bericht dat er een fout is gemaakt.. dit had ik niet verwacht namelik.

EDIT: nu lijkt het weer te lopen, ook de website van NI heeft last van veel traffic..


En ik had er hier ook een gemaakt :)

https://www.synthforum.nl/forum/alge...-verbeteringen

maar ja dus ook in nieuws....

sja dat is het probleem van nieuws, en het is wel logisch, wanneer je daar aan iets toevoegt, zie je dat niet verschijnen bij nieuwe berichten, blijkbaar, het is wel een nieuw bericht. of heb ik het nu mis.

wellicht toch een aparte maschine thread? zelfs mensen die meer naar hardware neigen, daar zie ik vaak een maschine (mk1/2/3) staan.a
 
Laatst gewijzigd:
Is er een manier om van die clips AF te geraken? Ik erger me er dood aan, zit al uren te vloeken. Ik wil patterns.
Iemand een idee hoe ik downgrade naar 2.11 of ik zeg maar wat? Ik gebruik m toch enkel als midi spuwer.
Ik kijk constant naar t scherm en nooit op de controller. Ik gebruik enkel wat pads op de controller. Rest boeit me niet. Thx
 
Is er een manier om van die clips AF te geraken? Ik erger me er dood aan, zit al uren te vloeken. Ik wil patterns.
Iemand een idee hoe ik downgrade naar 2.11 of ik zeg maar wat? Ik gebruik m toch enkel als midi spuwer.
Ik kijk constant naar t scherm en nooit op de controller. Ik gebruik enkel wat pads op de controller. Rest boeit me niet. Thx

je hoeft toch geen clips te gebruiken? je kunt toch gewoon patterns gebruiken? ik heb op dit moment geen maschine controllers aangesloten, sja, natuurlik staat maschine software nog wel ge-installeerd.

de laatste keer dat ik er mee werkte, waren de clips er al.. ze zaten me niet in de weg, werkte louter met patterns.
 
Sinds de laatste versie is een dubbelklik op de grid een clip. En ik kan die niet eens verslepen of zo. Dan overschrijft ie wat er al was.
Ik heb een yt video gevonden waar een man uitlegt hoe je toch patterns kan maken. Hij zegt ook dat oude gebruikers niet gelukkig zijn met die clips en dat heeft ie goed begrepen. Boel gedoe en dingen die dus niet meer kunnen. Ik begin er niet aan. Heb al heimwee naar 1.8 sinds 2.0 en nu is t helemaal prijs. Je kan van een pattern een clip maken maar niet andersom. Ik mis een vinkje in de settings “laat me met rust met je clips”
Ik heb NI support gevraagd hoe ik downgrade. Op mijn andere imac draait 10.12 en dat stoort niet. 10.14.5 in de kelder is ellendig

Voor mij is maschine een midi sequencer. Rest hoef ik echt niet. Dat zou ik dan wel met ableton kunnen (gaat ook niet gebeuren haha)
 
waarom installeer je 1.8 dan niet opnieuw?
 
Dat lukt niet met native access. Misschien lukt t met service center, maar de vraag is dan weer of dat draait op mijn os. Zo ver hoef ik niet terug, vermoedelijk was 10.12 ok
 
Ja ik was die hard maschine fan vanaf v1, met die upgrade met die scenes enzo ben ik gestopt ermee. Te zwaar pakket geworden voor simple patternplayer met een samplelib.
Ik gebruik nu deze (atlas2), vooral randomize kit is handig. Ik heb zon 200K drumsamples en dan is het heel verrrassend waar ie mee opkomt :)

 
Jammer genoeg net t zelfde verhaal met traktor destijds. Ik heb de updates gedaan tot t ding teveel kon zodat ik de vloer eens een paar minuten zonder muziek zette wegens midi mapping issue. Sindsdien geen updates meer gedaan. Ik draai(de) ook nog itunes waar t icoon lijkt op een cd. Daarna was t een pest ding. Ik hoop dat NI snel reageert, anders moet ik mijn oude mac in de plek zetten. Kan ook.
 
@klinkske ; nu snap ik het, ik werk altijd vanuit ideas, daar heb je standaard patterns, wat een idiotie, overigens...

maschine bevalt me nog steeds, het heeft me immens veel gebracht, maar staat nu al een tijd stil, zo stil, ook vanwege ruimtegebrek, de maschine controllers in hun dozen zitten.

ik houd het forum ook niet meer zo in de gaten, een post daar, over, wellicht bestaat ie al, werkt zeker, maar o de snelheid van is zo traag, de snelheid is zo traag?

ik snap wel waarom het niet voor jou werkt, of voor @Septic , voor mij mag er juist meer bij, niet te veel, overigens, géen DAW.... maar ik werk anders.... simpele dingen overigens; aftertouch, b.v. of poly aftertouch of zelfs MPE...

verder kan ik er prima in werken.

al vraag ik me af, of maschine eigenlik al 'vervangen' is door andere andere werkwijzen, ik hoef ze niet kwijt, wellicht op een dag, slinger ik ze weer aan, ik werk juist heel veel vanuit de controllers... en ga ik weer dingen in doen, waar ik al mee bezig was, ach ik denk dat de kans groot is dat maschine terugkomt in mijn workflow, voor het hele direkte, keiharde industrial gebeuk, maar gierende samples...
 
Kan iemand me hiermee helpen? verse uitdaging, don't we all love updates & software.

Schermafbeelding 2023-11-21 om 19.27.27.png
 
Back
Top