overstappen PC naar Mac

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik ben anderhalf jaar geleden geswitched vanwege de macbook pro met een 6 pins firewire. Dit heb je helaas niet voor pc laptops. Daar vind je hooguit een 4 pins. Soms kan firewire ondersteuning lastig zijn met windows. Ook heb ik het gevoel dat de audio drivers voor mac net iets lekkerder lopen dan voor pc. maar als ik nu moest kiezen zou ik toch weer terug gaan naar pc. Het is veel overzichtelijker hoe programma's geinstalleerd en uninstalled worden. bij mac wordt alles op je harde schijf gesaved, soms op meerdere plekken. tegelijkertijd is het veel lastiger om je harde schijf een beetje op orde te houden. verder vind ik apple inderdaad schrikbarend duur en gaat het in sommige gevallen veel korter mee als pc apparatuur. bv de batterij van een macbook pro is na anderhalf jaar dood en een nieuwe kost 140 euro. mijn pc laptop doet daarentegen al 5 jaar met dezelfde batterij. alle apple hardware kost een vermogen, terwijl je voor pc apparatuur vaak nog wel scherpe aanbiedingen kan vinden.
 
Koop anders een tweedehands Mac G5 maar blijf uit de beurt van een Imac ,
een mini Mac vind ik ook niet super maar altijd nog beter dan een Imac.

Trouwens op tweedehandsmac staan leuke Macs .

Wat een gelul. Een nieuwe iMac is 'tig keren sneller dan een G5. Ik snap niet wat jij tegen een iMac hebt?

Ter illustratie: ik gebruik een iMac uit 2006 zonder problemen en bijzonder veel GUI genot met Logic om eea in elkaar te stampen. Komt bij dat deze machine straks nog veel meer opbrengt dan een Pentium bak. Nee, jouw argument over hoge prijzen houdt weinig steek. Op prijzen kun je het ook al niet gooien, want een idem PC met kwalitatief dezelfde hardware (t/m de monitor) komt om en nabij op hetzelfde bedrag neer.
 
Wat een gelul. Een nieuwe iMac is 'tig keren sneller dan een G5. Ik snap niet wat jij tegen een iMac hebt?

Ter illustratie: ik gebruik een iMac uit 2006 zonder problemen en bijzonder veel GUI genot met Logic om eea in elkaar te stampen. Komt bij dat deze machine straks nog veel meer opbrengt dan een Pentium bak. Nee, jouw argument over hoge prijzen houdt weinig steek. Op prijzen kun je het ook al niet gooien, want een idem PC met kwalitatief dezelfde hardware (t/m de monitor) komt om en nabij op hetzelfde bedrag neer.

Voor op de slaapkamer is zo een Imac best leuk om
wat te knutselen :D
 
Het "mijn PC is cheaper dan jouw Mac" is onzin als je alle gemaakte kosten naast mekaar op een lijstje zet.

En waarop baseer je dat?

Alle hardware die het bij mij de laatste tijd heeft begeven, zat niet in mijn recording PC. Daarvan is nog helemaal niets stuk gegaan (de laatste 5 jaren, mijn vorige recording PC meegerekend). En aan mijn twee 19" breedbeeld monitors van € 119 ex./st zal het ook niet liggen.

Wat bedoel je trouwens exact met "alle gemaakte kosten"?
 
En waarop baseer je dat?

En aan mijn twee 19" breedbeeld monitors van € 119 ex./st zal het ook niet liggen.

Wat bedoel je trouwens exact met "alle gemaakte kosten"?

dat bedoel ik

Je kan toch niet een scherm van €119,- euro vergelijken met een prachtig IPS display dat Apple bied en op dezelfde prijs uitkomen?

Een bentley voor de prijs van chrysler gaat ook niet lukken.

Kwaliteit daar betaal je uiteindelijk gewoon wat extra centjes voor en als je dan naar de producten van Apple kijkt zijn die over het algemeen netjes geprijsd.
Daarnaast zijn de ook de applicaties van Apple behoorlijk kompleet en vrij goedkoop in aanschaf.
 
Was al bang bang dat het hier op uit zou lopen. Digimod heeft zijn mening duidelijk gemaakt: PPC is/was helemaal de shit, en daar is ie in blijven hangen, geen probleem. Andere mensen hebben nog steeds een Atari of Amiga staan voor muziek.

Probeer in ieder geval je een beetje in te leven in de TS, weinig budget maar voldoende om wat te gaan doen met Macintosh. Mocht dat dan toch niet bevallen kan die hem altijd voor een goeie prijs weer kwijt. Simpel toch.
 
Koop anders een tweedehands Mac G5 maar blijf uit de beurt van een Imac ,
een mini Mac vind ik ook niet super maar altijd nog beter dan een Imac.

Trouwens op tweedehandsmac staan leuke Macs .

Ik ken een legio mensen die op een Imac produceren.
is een geweldig apparaat...

Ik snap niet hoe je hier bij komt
 
Waarom ? met een G5 kun je nog best leuke dingen doen zonder dat je er
1000de euro's voor moet uitgeven , voor
dat geld wat je dan bespaart kun je een goede geluidskaart kopen.
Maargoed het is niet mijn geld maar ik zou het wel weten :)

Een g5 is leuk misschien. Maar je gaat uiteindelijk toch tegen problemen aanlopen met software die niet meer compatible is. Sneeuwpoes draaien is helemaal weg te denken.
En lang niet van alle applicatie's zijn universal binary's te vinden...
Ik heb hier ook nog een Ibook G4 staan maar daar loop ik toch nog wel eens tegen dat probleem aan. En in dat opzicht maakt het natuurlijk niet uit of het een G4 of G5 is. Ik denk dat een intel mac in deze tijd toch meer aan te raden is. Daarbij kun je mocht mac osx je niet zo bevallen er nog altijd windows op draaien.. Dat gaat je op een G5 niet lukken.
 
Mac Mini lijkt mij prima, net als iMac.

Ik heb sinds kort een 2,26 ghz MacBook en die doet het ook prima...
 
Ik heb het idee dat tegenwoordig meer "pro's" kiezen voor een PC (meer dan voreger) en nu meer consumenten een Mac overwegen. De orde grootte is natuurlijk wel relatief beschouwd, maar het gaat om de tendens...al kan ik er natuurlijk ook helemaal naast zitten ;)
 
het is een gouden regel: niet investeren in verouderde technologie!
...tenzij je een vintage freak bent natuurlijk.

Computertechnologie wordt altijd beter, sneller, goedkoper en kleiner. Ouwe troep kopen is voor museumdirecteuren en antiquariaten.

ik werk zelf met een Mac Pro 2.66 GHz en 24" cinema display en ik heb absoluut geen spijt van de investering. end 2007 gekocht en alles werkt nog prima! alleen de DVD-drive heeft het in de tussentijd begeven maar DVD's zijn ook ondingen en voor een prikkie heb je een nieuwe waarmee je ook nog opdrukken kan printen.

daarnaast ook nog MacBook Pro 2.4 GHz, beide intel en beide fantastisch!

Cubase zou ik afraden maar nu val ik in herhaling.

succes met je keuze.
 
Ik heb het idee dat tegenwoordig meer "pro's" kiezen voor een PC (meer dan voreger) en nu meer consumenten een Mac overwegen. De orde grootte is natuurlijk wel relatief beschouwd, maar het gaat om de tendens...al kan ik er natuurlijk ook helemaal naast zitten ;)

Yep de omgekeerde wereld zal ik maar zeggen , een PC blijkt nu
toegankelijker te zijn dan een Apple.
Apple wil niet meer dat mensen zelf gaan rommelen aan hun computers en
maken het zo dat je ze weg moet brengen :duivels:

 
Yep de omgekeerde wereld zal ik maar zeggen , een PC blijkt nu
toegankelijker te zijn dan een Apple.
Apple wil niet meer dat mensen zelf gaan rommelen aan hun computers en
maken het zo dat je ze weg moet brengen :duivels:

Niet als je een Mac Pro hebt. Pro staat er ook niet voor niets achter ;)

imacs en mac mini's zijn bedoeld voor de consumentenmarkt en als daar iets aan stuk gaat ben je vaak de lul.
 
het is een gouden regel: niet investeren in verouderde technologie!
...tenzij je een vintage freak bent natuurlijk.

Computertechnologie wordt altijd beter, sneller, goedkoper en kleiner. Ouwe troep kopen is voor museumdirecteuren en antiquariaten.

ik werk zelf met een Mac Pro 2.66 GHz en 24" cinema display en ik heb absoluut geen spijt van de investering. end 2007 gekocht en alles werkt nog prima! alleen de DVD-drive heeft het in de tussentijd begeven maar DVD's zijn ook ondingen en voor een prikkie heb je een nieuwe waarmee je ook nog opdrukken kan printen.

daarnaast ook nog MacBook Pro 2.4 GHz, beide intel en beide fantastisch!

Cubase zou ik afraden maar nu val ik in herhaling.

succes met je keuze.

Beter - soms wel soms niet.

sneller - dat wel maar programma 's vragen ook steeds meer dus blijft van die snelheid winst niet veel over.

goedkoper - prijzen zijn juist ophoog gegaan met de Euro.

kleiner - heel leuk maar hierdoor komen de problemen van oververhitting.

vooruitgang wil niet altijd zeggen verbetering.:)
 
Het leukste aan deze discussie vind ik nog wel dat niemand zo helder is geweest om eens echt te informeren hoe de TS muziek maakt.
Er werd gelukkig al wel gevraagd: waarom Mac? Dat is idd vraag 1. GUI van het OS kan idd je voorkeur voor Mac bepalen, was bij mij destijds ook zo. Prijsargument van TS klopt niet, Apples zijn duur in verhouding (echt waar Champ).

Maar waarom begint iedereen meteen firewire-interface te roepen? Dat hangt zo van je situatie af. Ik werk bv. voornamelijk ITB. Soms neem ik een vocal of een synth op, dus aan 2 inputs heb ik voldoende. En daarom is de USB1.1 waar mijn Mbox gebruik van maakt prima. Heb je 8 inputs nodig is het natuurlijk een ander verhaal, maar laten we dat de TS eerst eens vragen voordat we onze eigen voorkeuren hier gaan spammen.
 
Niet als je een Mac Pro hebt. Pro staat er ook niet voor niets achter ;)

imacs en mac mini's zijn bedoeld voor de consumentenmarkt en als daar iets aan stuk gaat ben je vaak de lul.
\

Klopt dat bedoel ik .
 
Volgens mij vliegen we volledig off topic... Maak een eigen draad aan waar je die oude meuk eens met concrete voorbeelden kan verdedigen. Heb er nog geen één gezien hier die stand houdt.
 
Mac Mini lijkt mij prima, net als iMac.

Ik heb sinds kort een 2,26 ghz MacBook en die doet het ook prima...

Steinberg geeft zelf op hun site aan dat ze die het minst geschikt vinden. Niet mijn mening dus, maar die van Steinberg. En dat zullen ze niet voor niets zeggen......
Minst geschikt is trouwens niet gelijk aan totaal ongeschikt.
 
Volgens mij vliegen we volledig off topic... Maak een eigen draad aan waar je die oude meuk eens met concrete voorbeelden kan verdedigen. Heb er nog geen één gezien hier die stand houdt.

Ja als je het zo bekijkt is iedere computer over 4 jaar oude meuk , Het jagen naar het snelste
en het beste is meer een hobby geworden van mensen.
 
Offtopic,

Je kan toch niet een scherm van €119,- euro vergelijken met een prachtig IPS display dat Apple bied en op dezelfde prijs uitkomen?

Een bentley voor de prijs van chrysler gaat ook niet lukken.

Ik zou niet weten waarom ik een geweldig supergroot en supersnel en super weet ik wat scherm nodig heb om met Cubase of een andere DAW te werken. Ik ben geen dtp professional en ik speel er ook geen games op. Ik wil mijn recording grid links zien, en mijn mixer en evt plugins rechts. En dat gaat prima met 2x19". Dus zoiets moet je niet met elkaar gaan vergelijken, want bij een Mac zou ik het ook niet willen hebben.

Als ik wil crossen, koop ik geen Bentley. Ook geen Chrysler trouwens....

Voor een recording PC stem ik de componenten af op de behoefte. Het beeldscherm is daarbij niet van groot belang, net als de videokaart. Het gaat dan echt om de kracht van de CPU, geheugen en HD's en poorten (Firewire en USB).
Dus als je nu aangeeft wat de volgende Mac zou kosten, kun je het vergelijken:
Quadcore 2.66GHz (vergelijkbaar met i7 920)
6GB RAM 1333MHz
1x500GB HD 7200rpm
2x1TB HD 7200rpm
DVD RW
2x19"W display
OS 64-bit
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top