Audio invoer op een nieuwe mac

Groene ridder

Ouwe rot
Lid sinds
13 juli 2006
Berichten
1.099
Locatie
België
Hallo, mijn 7 jaar oude Mac is aan vervanging toe en daarom ben ik aan het uitkijken naar een nieuwe computer. Wat voor mij belangrijk is, is dat de computer een audio ingang heeft.

Nu valt het me wel op dat Apple systematisch verschillende aansluitingen weglaat. O.a. de audio input. Enkel de Mac mini heeft dit nog. Maar de specs hiervan vind ik een beetje voorbijgestreefd. Daarom wacht ik liever op een volgend model.

Op pc overstappen is niet echt een optie aangezien ik heel wat software heb voor Mac en deze graag wil vedergebruiken.

Nu vroeg ik me af, indien Apple besluit zijn audio input op de volgende generatie Mac mini's weg te laten, of er dan nog een manier is om hier audio in te voeren?
 
Built-in audio is over het algemeen toch niet wat je wil om dingen met recording te doen. Het is wel jammer dat een lompe 'line in' tegenwoordig niet meer is ingebouwd.
 
Inderdaad. Wat me vooral stoort is dat functionaliteit moet plaats maken voor 'design' en de razendsnelle normverandering. In een paar jaar tijd werd Firewire vervangen door thunderbolt dat op zijn beurt weer vervangen wordt door usb-c. Ik hoop maar dat de 'gewone' usb poorten op hun desktops nog een tijdje blijven...
 
Naja Groeneridder, Apple doet niet zomaar dat soort beslissingen neem ik aan. Ook al ben ik een gebruiker van FW800, dat ze met de nieuwe macpro op thunderbolt (en usb) zijn overgegaan is ook niet zo raar, want FW is al een tikje bejaard.
Ik denk dat alles gewoon nog aan te sluiten is, maar misschien met een adapter. Dat kan je niet voorkomen.
 
Apple is wel notoir zuinig geworden met het aanleveren van expansion ports op hun hardware. Ja, thunderbolt (en USB-C) zijn in staat om alle voorgaande poorten aan je te leveren met een verloop / docking station, maar ik mis soms wel mijn oude PowerBook waar je gewoon alles in kon prikken.
 
Ik ben ook toe aan een nieuwe iMac want die van mij loopt op zijn laatste benen. Volgens mij is hij al van 2006 of 2007, dus het wordt een keer tijd :D

Mijn computer staat niet in de studio en ik gebruik hem ook helemaal niet voor het maken van muziek. Enige rol die de Mac daarbij speelt is bij het uploaden van een track naar bijvoorbeeld SoundCloud. Die track heb ik dan opgenomen op een CD in mijn studio en die CD stop ik vervolgens in de zijkant van de iMac om het over te zetten. Simpel dus.

Ik meen echter gezien te hebben dat de nieuwe iMacs helemaal niet meer beschikken over een CD-drive en dat is best jammer. Dat betekent waarschijnlijk dat ik die los moet kopen of iets anders moet verzinnen om mijn track in mijn computer te krijgen. Hoe doen jullie dat? Is er überhaupt nog iemand die opneemt op CD's, of ben ik gewoon vreselijk ouderwets? (waarschijnlijk wel).
 
Ik ben ook toe aan een nieuwe iMac want die van mij loopt op zijn laatste benen. Volgens mij is hij al van 2006 of 2007, dus het wordt een keer tijd :D

Mijn computer staat niet in de studio en ik gebruik hem ook helemaal niet voor het maken van muziek. Enige rol die de Mac daarbij speelt is bij het uploaden van een track naar bijvoorbeeld SoundCloud. Die track heb ik dan opgenomen op een CD in mijn studio en die CD stop ik vervolgens in de zijkant van de iMac om het over te zetten. Simpel dus.

Ik meen echter gezien te hebben dat de nieuwe iMacs helemaal niet meer beschikken over een CD-drive en dat is best jammer. Dat betekent waarschijnlijk dat ik die los moet kopen of iets anders moet verzinnen om mijn track in mijn computer te krijgen. Hoe doen jullie dat? Is er überhaupt nog iemand die opneemt op CD's, of ben ik gewoon vreselijk ouderwets? (waarschijnlijk wel).

Apple heeft geloof ik externe CD drives via USB als ik het goed heb.
Zou een oplossing kunnen zijn

edit:

Linkje: http://www.apple.com/be-nl/shop/product/MD564ZM/A/apple-usb-superdrive
 
ik vind zo'n externe cd sowieso een must om muziek in itunes te krijgen. tweedehands cd kopen, rippen en weer wegdoen kost minder dan downloaden en je hebt ook geen gezeur met computers autoriseren en zo.

voor de liefhebber heb ik nog een aansluitkabeltje van apple voor fw + een verloopkabeltje van 800 naar 400 (of zoiets) van de blauwe maandag dat ik een motu aan de apple had gehangen.
 
Ik verkoop binnenkort een Mac Pro early 2008, daar zit wel nog een line-in en out op :bekdicht:
 
Back
Top