Tribute To Dx-7!

Ik hoop softsynths.. :D
 
Softsynths heeft ie volgens mij nog niet echt gehad; dan kan ie weer hier terecht; is een BERG over te discussiëren.. :dubbel:
 
etymologie

etymologie

OK, misschien niet zo spannend maar toch.

Ik vraag me af waarom de DX-7 DX-7 werd genoemd.

De D zal wellicht staan voor Digital
De X voor ?
De 7 omdat er 6 operatoren in zitten?

Geen idee dus maar misschien weet iemand dat hier gewoon?
Misschien zit er wel een heel verhaal achter maar dat heb ik dan nog niet kunnen vinden op het grote internet.
 
OK, misschien niet zo spannend maar toch.

Ik vraag me af waarom de DX-7 DX-7 werd genoemd.

De D zal wellicht staan voor Digital
De X voor ?
De 7 omdat er 6 operatoren in zitten?

Geen idee dus maar misschien weet iemand dat hier gewoon?
Misschien zit er wel een heel verhaal achter maar dat heb ik dan nog niet kunnen vinden op het grote internet.

Die getallen die ze hebben meegevegen zit niet echt logica in.. zo had de 100 (kleinste) net zoals de 27,21 en 9, 4 operators en de 7, 5 en 1 er 6

De "D" zou heel goed voor Digital kunnen staan.. de X van "X as" misschien???

Wat wel opvallend is dat ze alle toetsenversies met een D aanduiden en de modules met een T.. zoals "TX7" of TX816".. misschien moet de "X" de variabele klank en het programmeerbare deel aanduiden ?? X kan wiskundig gezien alles zijn immers..
 
Laatst gewijzigd:
Ik will Braadslee en Dandy terug... het liefst als combi in ene en dezelfde persoonlijkheid. Dus 'n gemodderde mens, van ene naar twee.

Wat krijgen we dan... 'n overijverige video blogger die niets dan andermans topic's vol blaft met veelste veul van alles wah...??

Die wel ken spelen maar nie ken opnemen..?

Ik heb ook 'n DX7, en die doet het soms wel, en soms niet. Als ik m'n stoep kapot wil maken gooi ik hem uit het raam. Mijn stoep heeft minder last van m'n DX200... de adaptor richt nog meer schade aan.
 
Wat wel opvallend is dat ze alle toetsenversies met een D aanduiden en de modules met een T.. zoals "TX7" of TX816".. misschien moet de "X" de variabele klank en het programmeerbare deel aanduiden ?? X kan wiskundig gezien alles zijn immers..

DX200... is 'n module. Of heeft tenminste geen toetsen.
 
De D zal wellicht staan voor Digital
De X voor ?
De 7 omdat er 6 operatoren in zitten?
de X slaat op MIDI, exchange o.i.d. dus, zie je ook bij andere synths uit die tijd, JX, SX etc...
de 7 slaat op 6 operators + 1 LFO per stem...

bij andere yamaha DX modellen is het getal uiteraard niet meer van enige significantie,
hoewel je er bij een paar ook wel een theorie op los zou kunnen laten...
 
wie is Dandy?

dandy2008.jpg
 
de X slaat op MIDI, exchange o.i.d. dus, zie je ook bij andere synths uit die tijd, JX, SX etc...
de 7 slaat op 6 operators + 1 LFO per stem...

bij andere yamaha DX modellen is het getal uiteraard niet meer van enige significantie,
hoewel je er bij een paar ook wel een theorie op los zou kunnen laten...

Aha.. de X van exchange... zit wat in...

Toch maar handig dat ze de LFO meegenomen in de typeaanduiding
want anders was het een DX 6 geworden :D
 
Back
Top