Tribute To Dx-7!

@Sander02: en toch is het waar dat een DX7 mk1 via midi wel een range tot 127 verwerkt.

En standaard alleen op midi kanaal 1 kan verzenden.
 
Danny, is dat niet erg vreemd.. dat het klavier niet matched met de interne werking van de DX7??

Tja ... wat is vreemd? Het hangt er maar van af hoe Yamaha de DX heeft ontworpen. En blijkbaar hebben ze dus om één of andere onverklaarbare reden niet de volledige range geïmplementeerd.

99 is op de dx7 echt hakken op die toetsen.. maargoed ik kan het nu niet meer checken, het zal wel waar zijn dan :)

Dat klopt inderdaad, maar als ik bv even hard hak op een W30 of een SY en laat die de DX aansturen, dan merk je een groot verschil; je hoort gewoon dat de modulators veel verder gaan (zoals Neuromancer ook blijkbaar heeft ondervonden). Dus de MIDI implementatie van de velocity waarden is anders dan die van het keyboard.

En ook voor wat betreft het verzenden heeft Neuromancer het bij het rechte eind: dat kan bij een MkI alleen maar op CH 1. Ontvangen kan op één van de 16 kanalen (gelukkig).

Aan zulke tekortkomingen kan je merken dat de synth het levenslicht heeft gezien vlak nadat MIDI als algemene standaard werd aanvaard. Overigens, de MIDI implementatie van de MkII is dacht ik al heel wat uitgebreider.

:doei:
 
@dany: mijn dx7 mk1 kan na het installeren van de Gray Matter Response E! uitbreiding wel op andere kanalen verzenden en hij kent een stacking mode + random detune.
Nog afgezien van 10 banken van 32 presets intern
 
Larie en apekool als je stelt dat een DX7 alleen maar in OMNI mode staat.

Ik heb de DX7 helaas altijd zonder handleiding moeten gebruiken en dat was voordat ze op internet kwamen te staan :P. Met de rare implementatie van velocity leek me dat niet eens zo vreemd.

Trouwens, nog een groot misverstand dat altijd maar opnieuw wordt opgerakeld: de DX7 MK I kan wel degelijk velocity waardes tot 127 ontvangen. Alleen zijn keyboard zendt maximaal 99 uit. Probeer maar eens via een ander MIDI keyboard op een DX7 een klank met modulators aan velocity gekoppeld aan te sturen met maximale velocity. Je zal dan merken dat de modulators veel verder doorklinken dan bij het keyboard van de DX zelf.
Klopt, en dat is ook gaaf; de oorspronkelijke presets waren voor een velocity van maximaal 99 ontworpen, da's goed te horen bij de nr. 11 E.PIANO.
 
Nr.11 is de E.PIANO?
Dan heb ik zeker geen originele presets meer, bij mij is 11 een BC Flute!
 
pc, midi aansluiting, midiox en je hebt miljoenen patchen die je kunt dumpen
Als er nu eens een synth is waar veel soundbanks voor te krijgen zijn is het de DX7
Gratis te vinden op het net, incl de originele patchen.

Even mee leren werken tyros1990, tis de moeite ;)
 
als iemand mij kan vertellen waar ik alle Front 242 DX7 sounds kan vinden hoor ik dat graag :halleluja
 
Zoals julie weten, heb ik besloten mijn DX-7 de deur uit te doen!.
Ik heb ruimte gebrek(Zoals te zien op de foto`s in het Studio Annex Crib topic).

En ik wil 1 goed workstation! en dat is dan toch een Tyros geworden....

De DX-7 klinkt hartstikke vet, en het is een fantastische synth, en je kan er met 2 minuten knoppen drukken en schuiven al hele weirde/vette sounds uithalen!
 
Ik verkoop de mijne ook. Een DX7s in nieuwstaat met originele bladmuziekhouder. Batterij is net vervangen dus kan weer een poos mee. Een fantastische synth met net iets meer mogelijkheden dan een standaard DX7... :peukie::D :biertje:
 
Wel 12 bit?:D
Dat maakt de DX-7 nou ECHT de DX-7.
 
heft brad al zn spullen al weer kapot geslagen of hoe zit dat
 
Back
Top