Advies gevraagd over aankoop

DJ41

Lid sinds 1834
Lid sinds
20 december 2001
Berichten
1.910
Locatie
Nieuwerkerk a/d IJssel
Een paar jaar geleden was ik totaal gekapt met muziek maken met hardware. Een tijd lang ook niks met software gedaan. Nu ben ik er af en toe weer mee bezig en ik vraag me af wat voor mij nu het slimst is om aan te schaffen. Ik heb nu:

M-audio Delta 44 geluidskaart
Event TR-8 monitors
Evolution MK-425C midi controller
Behringer UB802 Mixer
Een grote verzameling VST(i)'s
Een krachtige PC met Cubase 5

Dit is een vrij minimalistische setup en ik vraag me af wat ik hier het eerste aan zou kunnen vervangen of bij kan kopen. De insteek is dat ik met VST(i)'s zal blijven werken. Er zal hoogstens ooit een drumcomputer bij komen. Maar ik verwacht niet dat ik in de nabije toekomst veel synths of ander meuk zal kopen. De muziek die ik wil maken is hardcore, dus vandaar dat ik over een drumcomputer nadenk. Alleen om die effectief te kunnen gebruiken (lees: oversturen door meerdere kanalen te lussen) zal ik aan mijn Behringer UB802 mixertje geen bal hebben. Mijn opties:

1. Geluidskaart vervangen door een beter model; Ik heb geen idee wat dat voor verschil gaat opleveren. Als iemand hierin kan adviseren, dan graag.

2. Drumcomputer erbij; Mbase11 of een Jomox Xbase o.i.d. De vraag is echter of ik daar wat mee kan met mijn huidige minimixer.

3. Een sampler; Ik weet niet of dat veel gaat opleveren t.o.v. de audio sporen in Cubase die ik nu gebruik.

4. Een andere analoge mixer; de kwaliteit van de behringer is natuurlijk niet al te best. Misschien een 2de hands Soundcraft of een Mackie VLZ. Uiteraard met niet veel kanalen, want veel apparatuur heb ik niet. Ik heb geen ervaring met tabletops van deze twee merken. En helaas hebben ze ook geen direct out om kanalen door te lossen voor oversturing.

5. Een sub kopen als aanvulling op mijn monitoren, om de lage tonen beter te kunnen afmixen

alvast bedankt voor het meedenken en de motivatie :D
 
Laatst gewijzigd:
Ik zal mijn eigen topic even updaten...

Ik heb inmiddels een 2de M-audio kaart erbij gekocht (Delta66), zodat ik 8 outputs nu heb. Ik ga vanavond een Mackie SR 24-4 overnemen van iemand. Misschien dat ik hierna eerst mijn PC ga upgraden naar een Quadcore processor, aangezien mijn computer het moeilijk krijgt met al die plugins.
 
gij krijgt gvd ook maar weinig respons hierzo...

ik heb eerlijk gezegd weinig te melden...
kvraag me alleen af waarom je niet gewoon de mixer binnen cubase gebruikt.
Ik heb geen verstand van cubase en zo maar dat zal toch wel beter klinken als die behringer dan lijkt me...

xbase of zo kopen is denk ik ook niet hard nodig voor je als je via de pc werkt. Daar zul je toch ook aardig mee in de buurt moeten kunnen komen.

Uiteraard zal een betere kwaliteit geluidskaart/mixer en blabla beter zijn maar ik zou er gewoon naar luisteren wat je ervan vindt en beoordelen of je het goed genoeg vindt (hou het langs een Neophyte plaatje ofzo om te vergelijken zou ik zeggen)

weinig nuttige info maar wel een reactie meer tenminste!

ow, en wat betreft een Sub kopen;
ik zie dat je monitoren (ik ken ze verder niet) een frequentiebereik vanaf 35 hz hebben...Dat moet toch wel diep genoeg zijn lijkt me...ook voor hardcore
De mijne gaan vanaf 28 hz en ik had eerst een huge-ass (6th order bandpass 120 liter) zelfbouw sub en nu die weg is...geen probleem, diep genoeg hoor...
Misschien een ander setje monitoren dan als je er niet tevreden mee bent
 
Bedankt voor het reageren Kneelz. Ik heb gisteren voor een koopje een Mackie 24-4 VLZ gekocht. Eerst hier maar eens mee stoeien en verder sparen voor iets leuks. 35hz zou volgens jou voldoende moeten zijn dus? Ik heb nooit een aparte sub gehad, dus ik kan het verschil niet beoordelen.
 
Back
Top