Yahama YDP 140 Arius

Tamara

Nieuwkomer
Lid sinds
30 januari 2010
Berichten
1
Hoi allemaal,

Ik weet niet of ik het bericht hier op de juiste plek plaats, maar ik ben benieuwd naar jullie mening over de Yahama YDP 140 Arius. Nadat ik een tijdje getwijfeld heb tussen de Yahama en de Korg SP 250, heb ik min of meer besloten voor de Arius te gaan. Ik ben alsnog erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze digitale piano. Is het een goede koop? :)
 
Met de Yamaha heb ik geen ervaring. Wel met Kawai. Deze Yamaha zit in dezelfde prijsklasse als de Kawai CL-35. Ik heb toen voor de Kawai (voor mijn dochtertje) gekozen omdat die iets meer sounds heeft. Maar Yamaha is op dat gebied wel leading. En de demo die ik ervan bekeken heb op de site van Thomann is ook heel goed.
Ik denk dat je een hele goede koop gedaan hebt met dit instrument! Vooral de klavieren van Yamaha zijn voor zover ik weet heel erg goed (en die van Kawai ook)! Over de Korg lees je op internet (subjectief natuurlijk) mindere ervaringen, vooral in vergelijking met Yamaha. Toppie dus!
 
Hoi,

Ik heb de Yahama YDP 140 nu ongeveer een jaartje in het bezit. Niet voor in mijn home-studio, maar gewoon in de woonkamer. Ik vind 'm heerlijk spelen en de piano sound is eigenlijk best prima. Luister je met koptelefoon, dan hoor je wel dat het om een minder goede piano bank gaat dan bijvoorbeeld Steinberg The Grand 2, maar echt storend vind ik dat niet, en al helemaal niet als je over de ingebouwde speakers luistert. Dan klinkt het allemaal erg mooi.

Niet heel veel instrument keuze, 7 volgens mij, maar aangezien het mij om de piano gaat is dat voor mij niet een probleem.

Ik heb veel piano's getest in die periode, ook de wat duurdere. Het is de Yahama YDP 140 geworden, omdat deze een kwalitatief goede klavier combineerde met een prima sound en redelijk scherpe prijs.
 
Back
Top