Midi Out naar USB

Hij werkt !!!!.

Uiteindelijk moest het als volgt aan elkaar geknoopt zijn;
- De MIDI IN plug moet in de MIDI out van het keyboard.
- En deze Midi kabel(s) moeten aan een MPU-401 hangen direct op de geluidskaart.

Midi naar USB werkt op deze Midistart dus NIET.(op de Midistart 2 en 3 waarschijnlijk wel).

Voor dit keyboard is dus ogenschijnlijk een geluidskaart nodig.
In mijn geval een Soundblaster 128.


Hartelijk bedankt voor het meedenken allemaal.
 
Dat klinkt dan toch alsof je midi-to-usb kabeltje kapot is...:erm:

Maar goed dat het gelukt is!:-)
 
Het kabeltje werkt perfect want die gebruik ik voor mijn andere synthesizers en keyboards.

Ik ben inderdaad blij dat ik die nog en ook de MPU-401 kabel niet te vergeten.

Al met al weer een heel blij mens , vooral dank zij jullie
 
Het kabeltje werkt perfect want die gebruik ik voor mijn andere synthesizers en keyboards.

Mmm. Dan issie half kapot:P Op zich niet uniek; mijn USB-MIDI kabel doet het ook niet met al mijn MIDI-spullen=( Blijkbaar is er toch iets met die dingen wat ze een beetje brak maakt...
 
Misschien werkt hij op de overige apparaten WEL goed omdat daar een MIDI IN, EN Midi OUT op zit. Dat heeft de Miditech niet (die heeft alleen OUT).

Maar het werkt en daar gaat het ff om :okdan:
 
Je hebt voor USB MIDI spullen geen aparte driver nodig. Die hoort al bij je operating system te zitten, net als voor je toetsenbord, muis, usb-sticks en heel veel andere standaard USB apparaten. In de kabel zit geen driver hoor
Klopt, maar bij sommige interfaces (zoals Edirol) heb je ook zoiets als 'advanced drivers' die de voorkeur verdienen. (zo schijnt het)
 
Klopt, maar bij sommige interfaces (zoals Edirol) heb je ook zoiets als 'advanced drivers' die de voorkeur verdienen. (zo schijnt het)

Ja klopt. Voor dingen als midi merge en dynamic mapping enzo. Een beetje jammer; over 20 jaar kun je waarschijnlijk geen OS meer vinden waar drivers voor zijn terwijl ze het ook gewoon met sysex hadden kunnen doen...:(
 
Back
Top