Iconnectivity Midi4+ vs MioXM

nomore

Lintage Vid
Lid sinds
6 Maart 2004
Berichten
3.586
Locatie
amsterdam
Ik heb de strijd maar opgegeven om mijn oude midi interface (midiport se) aan de praat te krijgen. Aangezien ik grotendeels DAWless wil werken was het alleen een kwestie van aan de praat krijgen en dan de patchbay configureren maar aangezien ik een PCI > Parallelle poort kaart nodig heb, en onduidelijk is exact welke chipset gaat werken is dat de moeite bijna niet meer.

Dus, na lang overwegen komt ik dan toch bij de Iconnectivity spullen uit. Het grootste voordeel is toch, aangezien nu bijna alles USB heeft, een stuk minder kabels en zelfs adapters als het USB powered is.

Nu zit ik dan toch te twijfelen tussen de Midi4+ en de nieuwe MioXM. De Mio heeft dan wel ethernet, leuk leuk, maar in mijn setup nutteloos. Ander voordeel is de standaard 4 usb host aansluitingen, maar aangezien ik hoe dan ook een usb powered hub nodig heb geen groot voordeel t.o.v. de Midi4+.

De Midi4+ heeft dus dan ook de 8 usb aansluitingen (via powered hub), maar ook nog 2 (ipv 1) USB computer aansluitingen. Dat is mijn geval dan weer een voordeel aangezien ik mijn oude computer en mijn laptop gezamenlijk kan gebruik indien nodig. Verder heeft de Midi4+ audio pass through, voor nu niet noodzakelijk maar misschien nice to have ooit.

Nu lijkt me dat gezien de Mio de nieuwe generatie is, deze misschien wat stabieler is? of minder jitter? Heeft iemand toevallig ervaring met zowel de Midi4+ en de Mio's?
 
Back
Top