Via klassieke midi IN en OUT naar usb op laptop

Geurt

Nieuwkomer
Lid sinds
27 januari 2006
Berichten
15
Locatie
Oost-Vlaanderen, België
Hoi allen!

Allereerst excuses voor wat voor kenners waarschijnlijk een makkie vraagje is... Ik heb een Yamaha NP-30 die ik ook als bescheiden midi-controller zou willen gebruiken om virtuele instrumenten (Analog Lab) op de laptop te bespelen. Dit klavier heeft echter enkel de klassieke midi IN en OUT-DIN-aansluitingen.
Kunnen jullie mij verduidelijken welke kabel ik hiervoor nodig heb (enkel midi OUT gebruiken of beiden, A/D-converter nodig of niet, ... ?).

Alvast enorm bedankt!!
 

Dit is wat je nodig hebt, denk ik...
 
Alvast bedankt allen! Moet daar dan effectief geen midi-interface of convertor of zo tussenzitten en volstaat gewoon de "fysieke" verbinding?

het is een midi-interface/converter, usb naar midi, en omgekeerd. een volledig oplossing. werkt gewoon.
(het kan zijn wanneer je een AMD CPU/moederbord hebt van de laatste generaties (zen1/2/3) dat ie niet werkt, daar is wel een oplossing voor, want de genoemde Esi heb ik ook, en via een speciale usb kaart, werkt ie, kan wel werken met AMD CPU/moederbord, bij andere typen, beetje hit en miss)
 
Het zou op een Macbook air, model 2017, zijn.
Ik gebruik windows maar er staat bij dat ie voor windows en mac werkt, hij heeft namelijk geen aparte driver nodig maar gewoon plug and play.
Mocht het niet werken dan stuur je 'm gewoon terug en krijg je je geld weer.
 
Back
Top