Restrained - You Fake Ass [hardcore]

Echt heel erg standaard, ik denk niet dat het nog "normaler" kan. En ik bedoel alletwee de tracks, niet zomaar 1tje.

Het is niet slecht ofzo, maar het is gewoon zo ongeloofelijk standaard dat het echt saai wordt. Vooral die stemmetjes enzo, dat heb ik nu al wel 10.000000x gehoord in deze soort muziek.
 
Weer 2 reacties die beide een hele andere kant op gaan..
naja even over dat hoog in de synth, dat kan wel kloppen want in die myspace player zit standard en doffer geluid, en word dus een beetje omgegooid, mijn mix bedoel ik dan.
en @ major hostage, ben jij wel thuis in dit gerne? vind je reactie een beetje vaag.. maargoed jij mag vinden dat het standard is, bedankt voor je reacie.
 
Moet je thuis zijn dan in dit "genre" om te mogen zeggen dat het allemaal hetzelfde klinkt?
 
Wat mij als buitenstaander altijd weer opvalt in dit soort muziek is dat er zo weinig in gebeurd. Elk plaatje heeft een zelfde opbouw en de klanken zijn ook allemaal van het zelfde soort.

Vocalen worden lijkt het wel van dezelfde sample cd gepikt.

En in het een algmeen kille sound.

Is er nu helemaal geen creativiteit bij de hardcore producers of durft niemand eens is wat anders te doen. Kortom zijn hardcore producers alleen maar volgers.

Wilde ik toch even kwijt. Het zal wel komen doordat ik geen verstand heb van dit type muziek..........

Paul


Als je goed luistert, is de opbouw juist behoorlijk verschillend in hardcore nummers, alleen je ontkomt niet aan een hoog tempo en beperkte vocalen, daardoor lijkt het als buitenstaande misschien hetzelfde..

Volgensmij kan je dat ook heel goed bij hip hop hebben.. Een oude sample.. beat.. een rappertje er overheen en hupla.. niets aan zou je denken, maar als je je dan verdiept in bepaalde bekende producers (Jay z, Timbaland, Dr Dre etc) dan merk je hoeveel verschil er in zit en wat een beatmasters dat eigenlijk zijn..

Weer ff on topic.. Ik vind het binnen zijn genre een lekker nummer, qua afmixen verdient het hier en daar nog wel wat aandacht, maar hij doet nu al niet onder voor veel andere brouwsels binnen de hardcore, dus dat is een goed teken!
 
Moet je thuis zijn dan in dit "genre" om te mogen zeggen dat het allemaal hetzelfde klinkt?

Ik heb dat dan gezegd, maar ik denk dat je pas echt iets kan zeggen over wat dan ook je wel een kenner moet zijn van datgene.

Natuurlijk klinkt hardcore voor iemand als ik als eenheidsworst. Ik hoor ten slotte in elk plaat een vrijwel identieke keiharde base en dat is zo overheersend dat ik de rest nauwelijks meer hoor, omdat ik ook de tijd niet neem om echt goed te luisteren. En wellicht komt deze muziek ook pas tot z'n recht in een grote tent uit een grood geluidssyteem.

Ik hoor het af en toe een paar seconden voor bij komen en that's it. En daar valt me dan aan op dat ik veelal hetzelfde hoor. Dus idd een zelfde base (en ik weet dat er een enorme discussie over gaande is, maar ik hoor nauwelijks verschil tussen de verschillde basedrums). Maar ook een zelfde soort en type vocalen. Niets is subtiel alles is grof en knoerthard.

Maar dat is allemaal uit de ogen van iemand die de stroming niet kent en dus geen recht van spreken heeft, want ik ben ten slotte de doelgroep niet.

Nu ben ik ook liefhebber van de soul & Funk uit begin jaren '70 en dat is dan ook het vergelijkingsmateriaal dat ik heb in mijn hoofd. Dat is mijn referentie. Tsja en dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Dat begrijp ik ook wel.

Paul
 
4 on the floor beat: check
supersawtje: check
speechsampletje: check
break met synthpad: check


Het is er weer 1.. waar is m'n aussie?

Wat is trouwens het verschil tussen 'hardcore' en gabber?
 
4 on the floor beat: check
supersawtje: check
speechsampletje: check
break met synthpad: check


Het is er weer 1.. waar is m'n aussie?

Wat is trouwens het verschil tussen 'hardcore' en gabber?

haha moet ik dat nu positief of negatief opvatten?
hardcore is gewoon de harde kern, in dit geval de hardcore muziek zelf.
en gabbers zijn eigenlijk gewoon maten van elkaar, daaruit is het woord gabber gekomen volgens mij. en gabbers zijn dus niet per definitie de mensen die op hardcore feestjes afkomen natuurlijk.
 
Ik heb dat dan gezegd, maar ik denk dat je pas echt iets kan zeggen over wat dan ook je wel een kenner moet zijn van datgene.

Natuurlijk klinkt hardcore voor iemand als ik als eenheidsworst.

Ik ben het deels met je eens. Ik maak zelf ook hardcore en ben denk ik even goed in staat ben om iets te roepen over een ander genre. Ik kan ook iets over een trance of hardstyle arrangement en de klank ervan zeggen. Geen probleem. Dat heeft te maken met het feit dat je interesse bij muziek ligt.
Lastiger is het denk ik voor de "kenner" om te zeggen of iets binnen de huidige "nu-style" past. Je weet dat het in het hokje "hardcore" past, maar kan niet zeggen of het wel voldoet aan de kwaliteit van de releases zoals ze op dit moment uitkomen.

Er zijn hier een heleboel mensen op dit forum die heel goed iets over jouw productie kunnen roepen, ondanks het feit dat ze zelf niet in de scene zitten. Dat komt omdat al die mensen iets met muziek hebben en er gevoel voor hebben.

Leg je track maar eens voor aan iemand die er niets mee heeft. Een vriend of een familielid. Die zullen zeggen:" het klinkt allemaal hetzelfde. Kutherrie" of een andere optie:"Wat goed zeg" Simpelweg omdat ze je niet willen beledigen. Als 90% van wat naar audities gaat voor die programma's op tv eerst een eerlijk antwoord van familie of vrienden hadden gekregen, dan hadden ze ook niet zo voor lul hoeven te staan...

Mijn punt is dat als iemand hier roept dat het ééntonig is en het ook nog eens goed kan onderbouwen dan neem ik die kritiek mee. Ook al is hij geen kenner en maakt hij compleet andere muziek. Het is een gevoel en geen exacte wetenschap. Heel veel mensen die net op dit forum komen vragen naar; hoe kan ik dit? of hoe kan ik dat? Ga nu eens aan de slag en ervaar (voel) hoe dingen werken. Als je zekerheid wilt hebben dan moet je een exacte wetenschap gaan studeren en vooral geen muziek gaan maken.:doei:
 
haha moet ik dat nu positief of negatief opvatten?
hardcore is gewoon de harde kern, in dit geval de hardcore muziek zelf.
en gabbers zijn eigenlijk gewoon maten van elkaar, daaruit is het woord gabber gekomen volgens mij. en gabbers zijn dus niet per definitie de mensen die op hardcore feestjes afkomen natuurlijk.

Ik dacht dat Gabber ook een muziekstijl was.. en dat het voor mij precies hetzelfde klinkt als wat men nu 'hardcore' of 'hardstyle' noemt.. vette distorted kick, sampletje, supersaw deuntje, klaar.

Ik heb het ook wel eens gemaakt trouwens. en merkte dat het door de weinige ingredienten juist een kunst is om het toch nog een beetje interessant te houden.

Destijds heette het gewoon nog gabber, en dat is een jaar of 10 geleden denk ik. Inmiddels heeft het allerlei namen, maar in feite is er niks veranderd in al die tijd... de hele innovativiteit is er af, voor zover ik kan zien. Voor mij persoonlijk heeft deze muziek me dan ook weinig te bieden.. ik heb het wel gehoord.
 
Laatst gewijzigd:
Normaal ben ik niet zo van de hardcore (behalve op goeie feesten) maar dit heeft zeker iets, ga zo door!
 
Ga nu eens aan de slag en ervaar (voel) hoe dingen werken. Als je zekerheid wilt hebben dan moet je een exacte wetenschap gaan studeren en vooral geen muziek gaan maken.:doei:

Laat ik nu net in de meest exacte wetenschap van allemaal zitten: de wiskunde en daar hebben we idd (meestal) 100% zekerheid. dat is het mooie ervan.

Overigens zit er in muziek een behoorlijk portie wiskunde verwerkt. Pythagoras was 1 van de eerste die zich daar al mee bezig hield. Tevens zouden de huidige synths niet bestaan zonder die wiskunde, maar dat terzijde.

Ik heb op geen enkele manier geprobeerd om de hardcore of welke muziek dan ook belachelijk te maken. Nu heb ik overigens ook niet het idee dat je het zo hebt opgevat als ik je reactie lees.

Ik ben juist van nature zeer geinteresseerd in muziek en hoe dat in de loop der jaren verandert. Dance heeft altijd mijn speciale belangstelling gehad. De reden waarom ik dit alleen eens wilde opschrijven is juist om te laten weten hoe een buitenstaander tegen dingen aankijkt. Ik heb namelijk gemerkt dat buitenstaanders iha anders luisteren dan kenners en daardoor juist dingen zeggen die je anders nooit zou horen.

Ik dacht dat ik de dingen die ik geschreven heb toch wel onderbouwd had (zij het summier, want voor een serieuze onderbouwing is wel wat meer typewerk nodig). Ik heb het althans geprobeerd te onderbouwen en daarbij in de gaten gehouden om mensen niet tegen de schenen te schoppen. Ik hoop dat dat is gelukt.

Paul
 
@ dct ; klopt als een bus!

@ payt ; ja in preciepe is gabber ook wel een gerne, maar vaak word de hardcore van tegenwoordig Mainstream Hardcore genoemd, ruige kick, dikke lead met een melodie die goed in de sfeer valt.

@ Thijs ; thx ;)

@ ptaurus ; zit ook wel een kern van waarheid in, ik snap ook wel wat jij bedoeld met je reacties.
 
You fake ass ragt lekker :) vin het ook de beste van de 3! Zou er flink los gaan op een feessie :bounce:
 
Back
Top