Clavia op de Winter NAMM

Argh. Wanneer komen die updates nou?

Heb je nu al nieuwe sounds nodig dan? Al uitgespeeld met deze? Ik vraag me gewoon af wat iedereen die zo met smart zitten te wachten missen in het huidige aanbod. Nieuwsgierigheid dus he, geen commentaar hoor hahaha
 
Ik vraag me gewoon af wat iedereen die zo met smart zitten te wachten missen in het huidige aanbod.

Ik mis een Fender Rhodes met de dyno-bite. Het is wel benaderbaar via EQ en effecten (m.n. chorus), maar nog niet he-le-maal wat ik in mijn hoofd heb. Zou mooi zijn als dat zonder externe hulp uit de NE3 zou kunnen komen...
 
Die is heeel goed benaderbaar met de Electro nu al, ik gebruik de sound niet maar heb m wel gemaakt. Zou ff moeten kijken welke Rhodes ik daar ook alweer voor gebruikte. Met m'n 2 heb ik m wel vaker gemaakt, nu nog niet gedaan...zal eens kijken. Deed het met die [Presence] knop, daarmee kreeg je hem wel te pakken in ieder geval.
 
Laat maar horen (post maar), zou mooi zijn!
Een beetje Al Jarreau (albums Breakin Away/Jarreau) zou mooi zijn, een beetje Yellowjackets (Mirage A Trois) nog mooier :)

En ja, dat is een gladde sound. Sorry mensen, maar ik vind het heeeerrrrlijk. :)
 
Oeh dat is inderdaad een heerlijke sound ja.. goeie albums ook die je noemt.

Wat ik iig hoor in het rhodes geluid, bij de nummers die je noemt, is een bepaalde zweving.. het wobbelt heeeel lichtjes, tegen het valsige aan, maar toch niet.

Dat effect heb ik nog niet uit de electro 1, 2 of 3 horen komen.

Wat is dat dyno-bite effect eigenlijk wat je noemt?
 
Laatst gewijzigd:
Dit is het verhaal achter de specifieke sound, de Dyno-Rhodes, Dyno-My-Rhodes of Dyno-My-Piano...

http://www.fenderrhodes.com/history/dyno.php

De sound en de zweving kunnen 2 dingen zijn; het ingebouwde chrorus-circuit of de Tri-Stereo-Tremolo...Je kunt op welke Nord Electro dan ook een heel eind komen. Als je niet weet wat het is en hoe het tot stand komt kan je het ook nog nooit uit een Electro hebben gekregen natuurlijk, zij het bij toeval
 
Ik gok dan het ingebouwde chorus circuit, nogmaals ik heb het nog nooit uit een clavia horen komen, dat lichte wobellen.. heel duidelijk te horen in "roof garden" van Al Jarreau.. het allereerste akkoord als Al begint te zingen *plingggg* dan hoor je de toon licht zweven, supermooi vind ik dat.

Met de chorus in de Clavia lijkt het er wel op, maar ik hoor een strak rhodes geluid door een chorus, en geen toon-zweving zoals in dat nummer, beetje lastig uitleggen. Heb ook nog nooit een echte gehad :o: stom eigenlijk, m'n liefde ligt bij dat geluid, heb van alles gehad maar geen echte rhodes.. hmm

Bedankt voor de link, dyno is de shit idd.. geweldig geluid.
 
Er stond er ook nog zo eentje te koop op Marktplaats;-) Als je dan toch een lekkere chorus wil voor Rhodes sounds:

 
Heb je nu al nieuwe sounds nodig dan? Al uitgespeeld met deze? Ik vraag me gewoon af wat iedereen die zo met smart zitten te wachten missen in het huidige aanbod. Nieuwsgierigheid dus he, geen commentaar hoor hahaha

Jawel. Ik ben supertevreden! Heerlijk apparaat!
Gewoon benieuwd naar de updates. Of ze veel beter zullen zijn, of dat het een geringe stap is.
 
Dit is het verhaal achter de specifieke sound, de Dyno-Rhodes, Dyno-My-Rhodes of Dyno-My-Piano...

http://www.fenderrhodes.com/history/dyno.php

De sound en de zweving kunnen 2 dingen zijn; het ingebouwde chrorus-circuit of de Tri-Stereo-Tremolo...Je kunt op welke Nord Electro dan ook een heel eind komen. Als je niet weet wat het is en hoe het tot stand komt kan je het ook nog nooit uit een Electro hebben gekregen natuurlijk, zij het bij toeval

Had de dyno-site al eens gevonden.
Sterker nog: op de Keyboard Corner heb ik eens een (post-)conversatie gehad met de technicus die voor Russell Ferrante de dyno van Mirage A Trois heeft gemod (en ik geloof 'm). Zijn tekst: het is natuurlijk de sound (en de exacte settings kon hij zich niet herinneren), maar ook het touché van de grootmeester Ferrante. Kom op mijn Fantom (met SRX-12 en met interne ROM) een stukje dichter bij dan op mijn Electro, m.b.v. EQ'ing, tremolo en chorus (3 insert effects in een performance). Je hebt wel die bell nodig (in SRX-12 in EP1) en bij de Electro zit die misschien nog het best in Rhodes 1 of 3, maar het lukt me toch nog niet zo als bij mijn Fantom. Misschien helpt die nieuwe Electro-Rhodessample, misschien kan ik idd ook nog dichterbij komen met de huidige sample sets (tips voor de settings mogen altijd!).

Wat sound snippets (2x Fantom, 1x Ferrante in 'Top Secret', heb geen Electro3-snippets paraat).
Zoals Russell F. klinkt... dat zweverige i.c.m. die felle attack, heerlijk hoor 8~
 

Attachments

  • dynorhodes_ferrante.mp3
    451,1 KB · Bekeken: 42
  • dyno_rhodes_srx12_perf.mp3
    441,8 KB · Bekeken: 43
  • dyno_rhodes_internalROM.mp3
    488,6 KB · Bekeken: 42
Duurt wel lang, heur!
Iemand al op de hoogte wanneer de Nord Piano en de bijbehorende Piano Library Update beschikbaar is?
 
Ik snap er ook niks van. Zit elke dag te kijken of ze er al op staan:) Meestal zijn ze er vrij snel mee als ze iets aankondigen.
 
Nog even offtopic vraagje voor Wout: kan ik het nieuwe pedaal wat Clavia voor de Nord Piano heeft ontwikkeld al bestellen voor de Stage EX?
 
Ik denk het niet, maar bij leven en welzijn zal ik het donderdag aanstaande zeker weten :)

Volgens mij kan je op de Stage niet met een knopje de ped noise aan en uit zetten, op de NordPiano wel...
Wout
 
De Piano Library Update is er!! Met updates van de bestaande samples en totaal nieuwe samples.
Die nieuwe Uprights zijn HEERLIJK! Superfijn.
Die nieuwe Grand Lady D is ook fijn, maar niet echt mijn ding. Evenals de nieuwe Rhodes sounds.
Ben benieuwd naar reacties van anderen.
 
ik wil een nieuwe modular ( G3 ) met 16 inputs en 16 outputs, dan hoef ik ook geen 4 te kopen!
 
Voor deze berichten gebruikt men beter de mogelijkheid 'Privé berichten'.
Klik op de schermafbeelding van het forumlid en kies contactgegevens. Daar de keuze privé bericht aanklikken.
Je biedt iets te koop aan, waarvoor eigenlijk het marktplaatsforum gebruikt moet worden, dus hoewel beslist Off Topic, ook gewoon Spam...

Wout
 
Back
Top