Samplitude 11 en 11 pro

attachment.php


Alweer enige maanden uit, werd ik onlangs op de nieuwe versie van dit pakket gewezen. Kende Sampltude nauwelijks, maar ziet er toch wel goed uit. En schijnt niet onder te doen voor paketten als Cubase, Live en Logic.

Meer info op: http://www.samplitude.com

Geen idee wat het moet kosten, maar nederlandse importeur is Mafico te Bergschenhoek.
 

Attachments

  • samp11_pic.png
    samp11_pic.png
    99,4 KB · Bekeken: 42
Last edited by a moderator:
.... wel, wel ,... 850 euro voor de pro-versie !

... ik hoop dan wel dat ze (op de al overspoelde daw-markt) voor dat bedrag echts iets anders gefabriceerd hebben als een clone van cubase.

Samplitude V8 gebruik ik wel geregeld voor sampling-toepassingen, en dat is vrij stabiel en heeft een hoop toffe effecten.
 
Ik weet er het fijne niet van, heb er op een blauwe maandag, jaren terug, bij mijn opleiding mee gewerkt. Toen heette het nog Samplitude 2496 o.i.d. Destijds was het 'het beste' wat er te krijgen was op audio-edit gebied. In die zin lijkt het me geen kopie van Cubase, maar een DAW-pakket met een andere oorsprong die met de jaren heel veel met Cubase gemeen heeft gekregen.
 
Ik Ken samplitude al vanop AmigaOS....

De prijzen varieren wel, van Magix Music Studio, tot 'Sequoia'
Maar ik prefereer nog steeds Magix Cleaning Lab v10 of beter v2005 dutch...
 
Sjeesus... duur spul man. Ziet er wel vet uit.
 
Er zitten wel aardig wat plugins bij zeg.
Ook niet echt alledaagse zo als een restoration pakket maar ook dingen als een stereo multiband enhancer.
De prijs is behoolrlijk maar je kan wel zo aan de slag :okdan:
 
kehb het ook om af te mixen samplen etc wel fijne software, maar niet handig als je er ook dance muziek in wil maken maar voor opnemen en mixen ok.


heass heb ik het geld er niet meer voor over want hoe de software geleverd word vind ik schandalig. in een stom papieren hoesje geeneens een jeewelcase, slechte service. voor de rest is de software zelf prima, ikzelf vin het beter dan fl studio
ik gebruuik ook altijd de ffecten ook in fl zeer goede kwalitijd flanger en delay
 
Sinds Samplitude geen Cubase meer voor mij. Zelfs de goedkope LE-versies zijn fantastisch.

Ben dan ook heel benieuwd naar de nieuwe demo.

Sowieso heeft Magix wat mij betreft een 180graden U-turn gemaakt. De Music-Maker-pakketten zijn tegenwoordig ook best knappe stukken software voor de beginner.
 
ja dat klopt wel ja het is nog een beetje underated software vind ik.

Le zijn idd ook goed, it niet veel verschil in met de duurdere. ook de samplitude music studios vink wel goed. al loopt studio 15 wel wat sneller vast.
begrijpik nu goied dat je op ieder kanaal van de mixer 64 inserts heb voor effecten?
 
Wel, magix cleaning lab is op basisvan samplitude!
Wel alleen het audio gedeelte,dus geen midi

de gfx ziet er wel gans anders uit,
maar de editor die wordt opgestart
is samplitude...
 
Screenshots van wat ???

ivm cleaning lab: 't is daarom dat ik V10 gerbuik!

Ik vind de gfx interface vanaf v10 gewoon ni te doen!!! Echt slechte smaak!
Mss willen ze een beetje 'MacGUI' nadoen???
 
idd, ik gebruik 'm om op te nemen, edit, mastering, cleaning,
MCL heeft twee sporen...

Tot voor enkele jaren had samplitude geen midi!
Der zat dan een versie van Logic bij, als je midi wou doen....

Der was voor Samplitude V10 ook een Master versie...
Ook geen midi en VST synths,
dus die leek heel erg op Magix cleaning lab... behalve dan de Gui...
 
ik heb heel veel van samplitude en audio samplitude studio gekocht

ik vind het jammer dat ze niet in het idee van music studio 2005 zijn verder gegaan. dat vond ik erg fijn alleen te wijnig fx slots 2 per channel

hoeveel ffecten kun je op een mixspoor zetten in samplitude 11 16?
 
Back
Top