opnemen met knoppen op keyboard in Cubase

Radattack

Nieuwkomer
Lid sinds
16 december 2005
Berichten
7
Hallo allemaal,

na enige jaren heerlijk gewerkt te hebben met mijn M-Audio 49e en Orion Platinum wil ik de stap naar Cubase wagen

Dus heb ik een nieuwe controller gekocht (Edirol PCR-800) en Cubase 5.
Filters en dergelijke krijg ik ingesteld maar nu is het probleem het volgende;

Op mijn controller zitten knoppen zoals 'play, record, stop' etc.
Ik heb alleen geen idee hoe ik het voor elkaar krijg om Cubase 5 zo in te stellen dat wanneer ik op de record knop van de controller druk, dat ie dan gaat opnemen/spelen/stoppen.

Ik ben een leek op het gebied van midi en na lang googlen en fora bekijken is dit mijn laatste toevlucht, ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

Alvast bedankt!

Gr. Rob
 
Ik denk eerlijk gezegt dat die play etc geen midi CC's hebben om aan te sturen en dat kan je, volgens mij, ook in Cubase niet veranderen. Kan het mis hebben hoor. Ik gebruik gewoon de spatie om te starten en te stoppen.
 
Ik heb een M-audio Axiom49, daar zit een editor bijgeleverd genaamd Enigma. Met die editor kan ik cc's toewijzen aan die knoppen. Zoals dit:
axiom49enigma.jpg
In Cubase5 ga je dan naar "Devices" -->"Device Setup..." en wijs je de cc's van de controller aan knoppen in Cubase5, zoals dit:
ccnummerscubase5.jpg



Dit werkt als een trein!
 
DenDer en Err0r bedankt voor jullie snelle reactie, zal vanavond eens gaan hobbyen ;). Denk wel dat die knoppen Midi CC hebben want in PCR Editor (progje vergelijkbaar met Enigma) kan ik ze wel selecteren als zijnde midi knoppen. Ik hou jullie op de hoogte! Thanks!
 
Gelukt!! Dank je Err0r, je hulp heeft prima geholpen. Heb mijn instellingen gezet net als bij jou en toen een beetje zitten klooien tussen de Editor en Cubase en nu werkt alles!!
 
Back
Top