TipTop Zdsp

Vanaf nu leverbaar de TipTop Zdsp, een nieuwe module van TipTop Audio.

Meer info op:

http://www.analoguehaven.com/tiptopaudio/zdsp/


Prijs $ 480,-

attachment.php
 

Attachments

  • zdsp.jpg
    zdsp.jpg
    120,9 KB · Bekeken: 43
Is dit nou eigenlijk niet een beetje een module van de duivel? Ik bedoel, eerst spaar je je een breuk voor allerlei vette en minder vette modules en kabels om heel vrijelijk te kunnen patchen en vervolgens is er ineens een module die je min of meer het patchen uit de handen neemt. Zit je ineens weer te programmeren en niet eens op een leuke manier. De digitale-module-mode van de laatste tijd vond ik al merkwaardig (niet kut of zo hoor) maar deze gaat gewoon nog een stapje verder.

Begrijp me goed ik vind het echt een te gekke module, maar het neigt naar de computer in je modular onder brengen en da's een beetje anti-intuitief toch?

Wel een goede glitch-machine mag ik aannemen.
 
Die kaarten maken het juist goedkoper. Daar staat de code voor de dsp op en hoef je alleen maar de kaart te vervangen om de dsp te veranderen, ipv een andere module te kopen. Dat maakt het uiteindelijk goedkoper.
En dit ding laat toe om op verschillende punten in de dsp code analoge signalen te patchen. De mogelijkheden zijn overweldigend.
Alleen wil ik nu eerst een MacBeth filter kopen, dus voorlopig heb ik geen geld.
 
Glitchy demo inderdaad maar dat is toch altijd met Richard ?
Je moet er van houden :)
 
deze leek me eerst heel leuk, maar dat hele systeem met die uitbreidingskaarten bevalt me eigenlijk niet zo, zeker niet als het ding zonder kaart erg weinig doet..

aan de andere kant, vanaf 4:10 vind ik dit filmpje wel erg }:|

http://trashaudio.blogspot.com/2009/12/richard-devine-breaks-in-his-z-dsp.html

Thnx voor de link....:okdan:

Allemachtig weet die gozer wel waar die mee bezig is?:?
Ik zou m denk ik iets anders gebruiken...maar ja.....hoop dat er binnenkort meer filmpjes verschijnen met iemand die wel weet wat ie doet. Wat een idioot.:Z
 
Wat ?
Een mannetje met lollie in neus ?
Mensen we hebben een beeld denker :halleluja
 
Maar even back on-topic....is dit een interessante module voor in je modulair?
Het is net wat Patat zegt, de mogelijkheden zijn legio vooral het integreren van CV met die dsp is toch best goed bedacht. En volgens mij kan ie ook goed over ze nek gaan. Alleen ja een digitale module in een analoge omgeving zal dat werken....Ben benieuwd wie hem gaat aanschaffen......
 
Het zal allemaal prima werken, maar ik vraag me nog steeds meer af of het wel wat is, zo'n computer in je modular. Het leuke van modulair spul vind ik onder andere het ontdekken op welke verschillende manieren je zo'n hardgebakken module kunt gebruiken. Da's wat anders dan een module middels software aan je behoeften aanpassen, een beetje andersom zelfs. Beperkingen bevorderen de creativiteit weet je wel.
Het enige waar ik het zelf echt interessant voor zou vinden is als degelijke sampler om met je CV en trigger en gate modules aan te sturen. Ik heb op Muff's hiernaar gevraagd en ik vond het antwoord weinig bevredigend.
Waarschijnlijk te gek voor glitchy effecten, maar voor galm en filter gebruik ik dan liever de filter en galm die ik al heb...

desalniettemin een vette module.
 
Back
Top