Bekabeling balanced of unbalanced

Alcje

Ouwe rot
Lid sinds
7 september 2008
Berichten
820
Ok ik heb vraag over mijn chain.

Ik ga vanuit mijn mic -> naar mijn uad solo 610 pre (xlr/xlr balanced). Vandaaruit ga ik naar mijn toft ec-1 channelstrip (xlr/xlr balanced), en dan ga ik naar mijn interface met (XLR jack Balanced).

Tijdens het recorden gebruik ik alleen een beetje compressie voordat ik in de box kom. Maar ik wil uiteraard mijn EQ uit mijn channelstrip gebruiken.
Voordeel is dat ik later na de opnames rustig op mijn gemak lekker kan luisteren op mijn boxen.

Dus ik ga vanuit mijn interface met balanced out naar de toft ec1.
Echter heb ik niet echt zin om steeds kabels te gaan wisselen. Mijn toft heeft 2 inputs XLR balanced en jack unbalanced.

Wat ik dus wil, is de XLR balanced laten zitten voor als ik gewoon opneem.

En mijn idee was om dus gewoon vanuit mijn interface een balanced kabel via de out (jack) van me interface naar de unbalanced (jack) op de Toft.

De jack/jack kabel zou max 1 meter worden. Ik wou zelf een balanced kabel halen, van het merk vovox, waar ik al mijn kabels van heb.

Kan dit gewoon zomaar? Ik heb gelezen dat bij unbalanced verlies kan optreden, maar dat is vaak pas bij +10 meter? En geeft het geen probleem dat ik van een balanced output van me interface naar een unbalanced ga?

En maakt het ook niet uit dat de kabel balanced is? :)

:eureka: Need some help :D
 
Het probleem wat iemand anders me ook al zei, als die input voor instruments is krijg je een beste impedene mismatch. Maargoed die zit ook al aan de voorkant natuurlijk.


Dit is de achterkant btw
toftec1rear.l.jpg
 
Tja, ik heb geen antwoord, maar wel de gedachte over of ik begrijp wat je nu eigenlijk vraagt...
Dat hele toft ding heeft geen Google behalve wat er in forums gebeurt en de foto komt ook uit een SoundOnSound artikel...
Maar wat ik begrijp is dat je zowel de gebalanceerde input als ook de ongebalanceerde wilt gebruiken? Uit mijn ervaring gaat dat nooit. Maar schakelen via een PatchBay of een schakelkastje kan wel, natuurlijk, als één van de twee maar spanning krijgt.
Over de impedantie, dat wordt toch door je pre-amp geregeld?

Wout
 
Hmmm dus ik moet gewoon een patchbay hebben? :) Zijn die goedkoop te kopen?
Zoja heb je een link?
Anders bestel ik maar een extra kabeld an moet ik het maar lostrekken als ik ga mixen.
 
Naja ik trek het wel los. Kan ik iig aan de gang en de boel bestellen :)
 
Back
Top