Gezocht: mensen die electronische muziekinstrumenten maken, hardware en software

LAB_

collapse
Lid sinds
24 december 2004
Berichten
1.036
Locatie
Beek
Ik ben Martijn Verhallen en ik werk bij het CBK (Centrum voor beeldende kunst 's Hertogenbosch) afdeling Digitale Werkplaats.
Ik organiseer samen met Paul van Bavel "Nerdlab" thema-avonden, waar wij kunst, wetenschap en techniek samenbrengen met het uitgaansleven.
In deze vorm hebben wij al 2 avonden georganiseerd , met thema's als "circuitbending" en "demoscene".
(zie hier voor fotoverslag --> klik
(denk hierbij aan een avond met (audio/visuele) optredens, presentaties en expositie)

Wij hebben nu de mogelijkheid gekregen om dit concept te gaan uitvoeren in een soort tour, in 3 steden.
(in samenwerking met MAD-lab en Noisivision)

Als thema hebben wij gekozen voor "zelfbouw electronische muziekinstrumenten" gekozen. (hardware en software)
we willen de avond gaan vullen met (onder voorbehoud) diverse live audio en vj optredens, een DIY synthesizer workshop, een tentoonstelling van mooie synthesizers en een presentatie.

De avonden gaan plaatsvinden begin maart 2010 in Eindhoven, Breda en 's Hertogenbosch.

We zoeken dus mensen die zelf experimentele audio/video synthesizers/samplers en andere rare apparaten bouwen.
(hardware en software, dus ook bv: MaxMspJitter audio/video synths).

Ook zoeken we mensen met mooie en rare apparaten om die tijdens de avond te kunnen laten zien,
-modulaire / oude / rare / synthesizers -- als soort kleine expo.


ps: we hebben al een keer iets gedaan met circuit bending, dus dat zoeken we nu niet.
 
Laatst gewijzigd:
Jammer dat jullie niet in het noorden komen, had het wel leuk gevonden. Misschien iets laten zien, maar zeker andere dingen bekijken...
 
Jammer dat jullie niet in het noorden komen, had het wel leuk gevonden. Misschien iets laten zien, maar zeker andere dingen bekijken...
Weet je zeker dat je pas, waarmee je de grote rivieren mag oversteken, verlopen is? ;)

Wout
 
de reden dat ik op dit forum mijn vragen post, is omdat ik nieuwe mensen die ik (nog niet) ken, uit kan nodigen. ik ken niemand met een eigenharp. jij wel? stuur de info door alsjeblieft :)
 
de reden dat ik op dit forum mijn vragen post, is omdat ik nieuwe mensen die ik (nog niet) ken, uit kan nodigen. ik ken niemand met een eigenharp. jij wel? stuur de info door alsjeblieft :)
Ga gewoon even naar de EigenLab site en kijk bij press area en vraag wat zij voor je kunnen doen. Wie, wat en waar en hoeveel mensen je verwacht en zo...

Wout
 
otf, ik kende dit nog helemaal niet. hebben jullie een nieuwsbrief waar ik me voor kan aanmelden?

misschien is dit wel iets voor staalplaat?
 
er is wel een cbk nieuwsbrief, maar die is niet specifiek gericht op onze (nerdlab) activiteiten.

ik probeer de site www.nerdlab.nl up to date te houden, dus daar kan je iig wat info vinden.
 
Back
Top