hardware design

G

Guest

Guest
Hallo dames en heren. Ik ben een nieuw lid (08-12-2008). Even voorstellen: mijn naam is Ron, 43 jaar, ik werk bij Yamaha Commercial Audio - dat is de tak van Yamaha die digitale mixers, audionetwerken en PA systemen verkoopt (om een indruk te krijgen: www.yamahacommercialaudio.com... deze tak van Yamaha doet niet aan muziekinstrumenten). Ik weet wel iets van synthesisers, al is mijn kennis wat gedateerd, van voor 1990; ik heb vroeger veel Moogs, Sequentials, Rolands en Yamahas geserviced. Om weer eens met analoge synthese aan de gang te gaan ben ik bezig een polyfone synth te bouwen, gebaseerd op discrete componenten (74/40 serie logic, 6502). Dus geen CEM IC's, maar hybride schakelingen from scratch aangestuurd door een microprocessor. Ik ben een beetje aan het pionieren, en waarschijnlijk veel wielen opnieuw aan het uitvinden. Dus op zoek naar mensen die ook plezier beleven aan hardware design: schakelingen voor envelope generators, waveshappers, firmware routines voor CV aansturingen, etc. Op het internet is op dit niveau niet veel te vinden - wel over modulaire analoge synths gebaseerd op CEM ICs en software emulaties, maar niet veel over hybride hardware.
Als je je aangesproken voelt: reageer, wie weet kunnen we elkaar helpen. De groeten !
 
Welkom op het Forum :)

Er lopen wel een aantal leden rond die aan zelfbouw doen dus wat dat
betreft zit je hier wel goed , succes :okdan:
 
Back
Top