Midi timing/master clock issues Ableton 8

unzippen en op dezelfde plaats als de oude zetten natuurlijk, naam is hetzelfde dus je overschrijft
/Library/Audio/MIDI Drivers moet het staan

in elk geval zit osx en core audio zo in elkaar dat hij altijd de nieuwste versie neemt indien er meerdere voor handen zijn.
 
nu pakt mijn AMT8 geen usb meer en als ik mijn mac opstart herkent hij hem niet meer, ook niet meer in ableton ... :(
 
hmmm heel vaag, ik kom er achter dat als ik mijn emagic driver uit de library haal en gewoon weggooi dat hij het dan wel doet :erm:
dus technisch gezien zou ik dus geen drivers hebben?
die driver waar ik het eerder over had versie 2.2 die stond nog tussen mijn downloads dus die had ik nooit in de library gezet. :erm:

de xone 4d midi driver wordt wel herkend en als ik die weghaal dan verdwijnt die uit de midi setup in de ableton opties.

eigenlijk is het bij de amt8 precies andersom.. enige idee waar ik dan mijn drivers vandaan zou halen of kunnen dedecteren?
 
ik denk dat je in de verkeerde library bezig bent

je hebt hd/library en user/library
(en de driver kan/mag in beide staan)
 
Library/Audio/MIDI Drivers geloof bij mij user.
De xone 4d driver ziet hij wel staan in ableton en als ik die weghaal uit midi drivers wordt hij niet meer herkend. Als ik die amt8 driver in dezelfde map zet werkt hij niet meer via usb. Ik heb dus die driver weggehaald daar en nu doet hij het wel weer.
Als ik een search doe voor de driver via finder dan zie ik hem ook nergens.
 
spotlight kijkt niet in je library

typ eens in terminal:

Globaal:
Code:
ls "/Library/Audio/MIDI Drivers"

en voor de user:
Code:
ls ~/Library/Audio/MIDI\ Drivers

en post hier de resultaten van beide commands

Zorg wel dat je programma's niet aanstaat die core midi gebruiken als je gaat wisselen van drivers.
 
hier de resultaten:

macbook-van-ammer-reduron:~ ammerreduron$ ls "/Library/Audio/MIDI Drivers"
EmagicUSBMIDIDriver.plugin
macbook-van-ammer-reduron:~ ammerreduron$ ls ~/Library/Audio/MIDI\ Drivers
XONE_4D MIDI Driver.plugin
macbook-van-ammer-reduron:~ ammerreduron$
 
vreemd, dat zit snor normaal gezien

in je library zit de driver van emagic, is dat deze dat je hier gedownload hebt?

dus als ik het goed begrijp, werkt het enkel zonder deze driver?
 
Als ik hem in ls ~/Library/Audio/MIDI\ Drivers
bij de XONE_4D MIDI Driver.plugin zet dan kan ik hem niet gebruiken in usb mode.

ls "/Library/Audio/MIDI Drivers"
EmagicUSBMIDIDriver.plugin deze locatie moet ik even opzoeken de global.
misschien dat deze driver er bij de eerste installatie (niet via hier) bij is gezet omdat ik de xone 4d er ook niet zelf in heb gezet maar via installatie is neergezet maar die staat dus op de andere locatie :s . ik ga de driver vanavond even vervangen in de global en kijken wat er gebeurt, denk dat dat moet lukken aangezien er nu ook 1 staat.
ik was me trouwens ook niet bewust van die 2 verschillende locaties
 
Back
Top