midi clock sync over lan met ableton en reason

jorick

Nieuwkomer
Lid sinds
18 mei 2008
Berichten
1
Hallo mensen,

ik zoek al een tijd een oplossing voor mijn specifieke probleem alleen heb ik tot nu toe nog geen antwoord gevonden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Hier is wat ik probeer te doen:

Ik heb een desktop en een laptop. Op m'n desktop heb ik ableton live geinstalleerd en ik heb reason op mijn laptop. Ik wil ableton als clock master gebruiken en zijn midi signaal verzenden via giga teleport over mijn lan-netwerk naar mijn laptop waar ik reason als clock slave heb. Ik heb giga studio geinstalleerd op beide comps en ik heb elke config stap gevolgd uit de giga teleport.rtf die bij de installatie zit.

Het is me gelukt om giga teleport als vst instrument in ableton in te laden en het is me gelukt om een link te maken met mijn laptop via giga teleport. Als ik vervolgens reason op mijn laptop opstart zie ik in het config menu geen enkele midi-in port staan. Ik heb toen 'virtual midi cable' van maple geinstalleerd op mijn laptop en nu kan ik de maple-midi-out port zien aan de server kant van giga teleport. Ook zie ik the maple-midi-in port in reason, maar wanneer ik reason op clock-sync zet gebeurt er nix als ik op play druk in ableton op mijn desktop.
Weet iemand hoe je dit werkend krijgt?

Mijn doel is om reason op zowel mijn desktop en mijn laptop te syncen met ableton op mijn desktop zodat ik met een externe mixer geluid van reason kan mixen voor een live-set.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft voor mijn probleem.

Alvast bedankt voor de moeite..
 
Back
Top