De Grote UAD vs VOXENGO vs the rest of the gang thread

Ik zal een voorbeeld geven:

Je koopt een UAD-1, die registreer je bij UAD.
Daar koop je plugins voor.
Dan koop je een UAD-2 kaart, die registreer je bij UAD in dezelfde groep als je UAD-1 kaart.
De licentie voor alle plugins die je voor je UAD-1 kaart gekocht heb geldt dan ook voor je UAD-2 kaart.

Je moet alleen in je controlpanel (zie bijlage) op je eigen PC voor elk type plugin instellen of je hem fysiek wilt laten draaien op je UAD-1 kaart of je UAD-2 kaart. Als je bv de Space-echo instelt op UAD-1 dan kun je van die plugin 3 versies openen. Dan zit de UAD-1 kaart vol en dan zal de UAD software niet de vierde versie op je UAD-2 kaart laten draaien.
Als je meer dan 3 versies wilt gebruiken moet je hem instellen om te draaien op je UAD-2 kaart. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

ah is dus gewoon intern organisatorisch en niet overkoepelend op gebied van wetgeving

BEDANKT ATOR, dit is nuttige informatie. dat is de reden waarom we op fora zitten. je hebt me verder geholpen. mercikes

groetjes
 
kogel is door de kerk, deze namiddag ga ik om een uad 1 kaartje met ultra pack 2dehands gaan kopen.

moet ik ergens op letten of kan er niets mislopen met het registratieproces bij de verkoper?
 
Je schrijft de kaart en plugins over van de ene account naar de andere. Als je nog geen account bij Uaudio hebt zou ik er nu even een aanmaken.
Als je dan een hebt kijk op deze pagina https://my.uaudio.com/support/transfer.html? daar staat het een en ander over transfer uitgelegd. Dit is ook het venster dat de verkoper moet invullen.

Overschrijvingen worden met de hand gecontroleerd dus hou er rekening mee dat het een tijdje kan duren. Ik heb 1 keer gehad dat het meteen was overgeschreven een andere keer duurde het 3 dagen.
Als je de plugins erbij hebt gekocht moet je opletten dat die met de kaart meegaan. Daarvoor moet de optie aangevinkt zijn : "all plug-in licenses will be transfered"
 
kan ik er dan direct op werken als ik thuis kom of moet ik eerst wachten dat die zaken getransferd zijn - paar dagen wachten dus?
 
Moeten eerst getransferred zijn, omdat je nog geen authorisation file hebt.
 
Welke plugins evenaren de grote UAD plugins dan? Ik noem een Neve 33609, SSL UAD 4K, VCA VU, HELIOS TYPE 69 etc?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen UAD en ben niets dan geinteresseerd in plugins die de sound van dit spul kunnen evenaren. Ik moet het alleen nog horen.........

Elke top is welkom!


Er is alleen het laatste jaar al heel wat native spul uitgekomen dat zich moeiteloos met de UAD kwaliteit zou moeten kunnen meten (als je dat interessant vind). Ik noem een Cytomic Glue, Softube fet en clb1, Waves CLA, PSP oldtimer.
 
Ik heb zelf een maand of 3 geleden 2 Uad-1 kaarten gekocht (mackie edition) waar dus de 1176 en LA2A standaard bij zitten voor 225...
Ik vind dit zelf dus echt niet teveel..
Heb er nog het Moog Filter en de Plate 140 erbij gekocht. Het Moogfilter kost je 1 dsp kaart maar ik bounce een trackje en voila!
 
ben voorlopig van mijn sokkel geblazen door de uadkaart.
kan de nieuwe psp oldtimer daar echt mee concurreren? ik was totaal niet onder de indruk van de vintagewarmer
de fet zie er wel leuk uit hehe
waves hoef ik niet , maffia en zo
 
ik ga me nog 1 keer bemoeien met deze threat :)... ik vind die psp compressors goed, maar niet zo goed als UAD, Softube (cl1b komt van de powercore, was ook door hun gemaakt... die is nog ietsje beter doordat de powercore op 48 bit draait ipv 32... maar dat geven softtube zelf niet toe natuurlijk :) ) en ik vind zelf de compressor responses van de liquidmix ook veel beter dat psp spul.. misschien dat ze wat extra saturation van een andere plugin nodig hebben hier en daar. ik denk dat dat is wat mensen missen aan dat ding..

maar uad is goed hoor... maar daar gaat je geld voorlopig :P
 
voor die liquidmix ben ik nog steeds in de running, vind het gewoon verdacht dat zoveel mensen hem verkopen.

maar dat kan natuurlijk van alles betekenen
 
Check Elysia Mpressor VST
Snap ook niet dat dit nog niet op de voor pagina staat?
Ik vind het de lekkerste vst compressor van dit moment.
Je moet wel een ilok hebben.
 
Back
Top