De Grote UAD vs VOXENGO vs the rest of the gang thread

sorry maar ozone vind ik gewoon brol
komt er bij mij niet op dan zijn die voxengos toch beter

is interessant die vienna pro ensemble, maar denk dat ik het voorlopig niet nodig heb

vraag blijft dus met wat ik de liquidmix (want die neem ik zeker, of iemand die me dat toch afraadt?) aanvul.

zoals gezegd heb nog een kurzweil k2661, kdfx vind ik goed ,maar dan moet ik wel eerst een sample optie vinden om de kdfx te kunnen integreren.

maar zo handig als software is dat uiteraard niet
 
geen andere mensen ervaring met liquidmix?
ik las op dit forum dat hij altijd wel clean klinkt, dat echt POMPEN quasi onmogelijk is voor dance. klopt dit?
 
Liquidmix is een prima product maar wat betreft sound en kwaliteit gewoon minder dan bijvoorbeeld een UAD plugin. Anderzijds prijstechnisch ook aanzienlijk interessanter.
 
toch minder dan UAD?
is het verschil groot? sommige mensen verkozen hem juist boven uad.

wat ik wel zie op het net, zijn ontelbare reliabilty issues, hoe is ervaring daarmee met mensen die hem daadwerkelijk hebben? buggy? of valt dat mee?
 
Nergens problemen mee, op osx. Retestabiel, prima latency, en vooral de eq's zijn erg fijn.
 
ik denk dat de betrouwbaarheid 100% afhankelijk is van je FireWire setup... Ik heb er nooit problemen mee gehad iig.

(ik verkoop mijn LiquidMix trouwens...)
 
trouwens, wat op die fora staat moet je ook met een korreltje zout nemen.. dat tc forum staat ook helemaal vol met gezeik van mensen, maar het zijn wel altijd dezelfde 20 die overal lopen te zeiken.. (van de 100den of misschien wel 1000den gebruikers)
 
Ik krijg m'n liquid mix niet aan de praat op m'n Apple PowerMac G4, 1.25 GHz/80GB/200 GB/2048MB met dedicated Belkin FW kaart, alleen maar gekraak.
 
Ik krijg m'n liquid mix niet aan de praat op m'n Apple PowerMac G4, 1.25 GHz/80GB/200 GB/2048MB met dedicated Belkin FW kaart, alleen maar gekraak.
oei..en niet op te lossen?
hoe zit het nu met een vergelijking tussen liquidmix en uad? ik las hier en daar dat uad er toch beter uitkomt? of is dat wat kort door de bocht?
 
oei..en niet op te lossen?
hoe zit het nu met een vergelijking tussen liquidmix en uad? ik las hier en daar dat uad er toch beter uitkomt? of is dat wat kort door de bocht?

weet je wat het is met UAD? ik heb dat ook overwogen, het is gewoon erg goed spul... maar ook erg duur.. als je alle plugins wilt hebben betaal je iets van 3500 euro ofzo met zo'n quadkaart.

terwijl je dus met een liquidmix+powercore voor zo'n 1700 euro minder ongeveer dezelfde mogelijkheden hebt.. misschien ietsje minder.. maar wat scheeld het.

en zo'n liquidmix draai je dus 16 stereo compressors op + 16 stereo eqs. dat krijg je op je UAD1 kaartje niet voor elkaar.

dat is de afweging dus eigenlijk
 
sinds ik cubase 5 heb gekocht heb ik geen enkele andere plug in meer gebruikt dan die er bij zitten... Die nieuwe convolution reverb is echt heel goed... Ik mis alleen wel eens de Breverb, want die is er helaas niet voor mac...

:erm:

Breverb werkt op zowel PC en Mac...

Of bedoel je dat er voor de MAC geen crack is... :r

OT:

Ik zou persoonlijk niet meer voor externe dsp gaan. De voorsprong die UAD had is inmiddels behoorlijk verdampt door de nieuwste producten van bijv Waves en Softube.
 
ja maar waves is niet echt een optie voor me

softube ken ik niet, wat moet ik daar eens van onderzoeken?
 
en vraagje dus nog: kun je de compressors van de liquidmix echt laten pompen? of blijft het altijd erg clean?
 
:erm:


Ik zou persoonlijk niet meer voor externe dsp gaan. De voorsprong die UAD had is inmiddels behoorlijk verdampt door de nieuwste producten van bijv Waves en Softube.

maar het gaat ook niet alleen om de klank he.. ook om het gebruik van je computer. met mn q6600 werd ik helemaal gek van native plugins.. alles om moeten zetten in audio enzo.

dus wat mensen zeggen dat dsp gewoon dongles zijn is echt grote onzin.. dan snappen ze het gewoon niet.
 
je kan ze echt heel erg laten pompen :)
ik veronderstel de distressor enzo dan?:)

nu goed dan geloof ik je, en begin ik eens te zoeken naar een liquidmix

voor reverb en limiter enzo ben ik echter nog niet overtuigd van de powercore. denk nog steeds in de richting van voxengo, maar kent iemand hun reverb? of zijn er nog andere spelers over dan op de markt?
 
heb je al contact met support opgenomen? ik had in het begin ook wat issues, maar dat lag dus aan mijn hardware..
Volgens de specs moet het (net) kunnen. Ik neem aan dat er voor de rest dan niet te veel moet draaien (ik draai alleen PT 6.9 LE). Jammer dat die dingen zulke CPU vreters zijn. Maar ik zal eens contact opnemen.
 
Back
Top