Bij wie kan ik de Focal Twins 6Be beluisteren?

brotherbob

serieus lid
Lid sinds
23 juni 2006
Berichten
165
Locatie
havana a/d waal
Ik zou graag de Focal Twins 6Be willen beluisteren, maar ze hebben geen dealer in Nederland. Wie in de regio Nijmegen/Arnhem heeft ze staan en vind het prima als ik ze kom beluisteren? Dan neem ik een gezellig pak koekjes mee ;-)
 
Ik heb sinds 2 weken de Focal CMs65. Ik ben echt erg tevreden. Prachtig geluid. Is nu ook een CMs subwoofer uit. Echt value for money. Heb over de twins nagedacht maar ben na lang wikken en wegen voor de CMS65 gegaan.
 
Ik heb die Focal CMs65 net afgelopen zaterdag vergeleken met een set genelec 8040 bij live music arnhem. Ze staan daar ter test. Succes
 
Ik heb mijn Twins 6Be monitors vandaag ontvangen & ze zijn nu ongeveer een 15-tal uurtjes aan het spelen voor de burn in...
Je mag gerust eens komen luisteren maar ik zit wel +/- een150km (enkel) van Nijmegen.

Eerste impressie:

Stereo image is echt ongelooflijk...
Ondanks dat er een burn in van 75 a 100u is aangewezen vind ik ze out of the box al zeer zeer goed klinken.
Nu.. dat is mooi meegenomen maar de echte test komt pas als de eerste mixen achter de rug zijn dan weten we pas hoe ze translaten.
Ook opvallend: Goed opgenomen stuff klinkt fantastisch op de Focals & omgekeerd klinken minder goede dingen echt vreselijk slecht.
Vaak lees je dat de Beryllium tweeter hard wennen is maar ik ondervind er geen enkel probleem mee..
Met snel even door een paar mixen te zappen begin je dadelijk te tweaken aan frequenties die anders helemaal niet duidelijk waren.
Het is nog allemaal heel vroeg maar het voelt enorm goed aan.
Tot nu toe nog geen sec. spijt gehad...
 
ik heb een maandje de twins op test gehad en ben vorige week tot aanschaf overgegaan. TOP dingen. out of the box kwam 't hoog wat te doordringend over, maar na een nachtje pink noise en een uurtje of 100 play-in kwamen ze helemaal tot rust.

vooral in 't laag-mid en mid zijn ze erg indrukwekkend, ze nodigen je gewoon uit om beter naar dingen te luisteren en hierop in te spelen. sommige mensen schijnen inderdaad te moeten wennen aan het hoog, maar ik ondervind er totaal geen probleem in. stereobeeld is ook erg goed, niet alleen qua breedte, maar ook vooral in diepte.

ik heb ze overigens verticaal staan vanwege de ruimte, maar ik merk geen verschil met horizontale positionering. al wil ik ze in een toekomstige grotere ruimte wel horizontaal hebben.

ik heb 't voorheen een aantal jaar met Dynaudio BM6a'tjes gedaan, en toen ik hierp een verse Focal mix terugluisterde smeerde het meteen weer een beetje dicht in 't mid. ook kwam ik erachter dat de Dyn's iets te weinig tophoog prijsgeven waardoor je geneigd bent dit in de mix te compenseren.

zoals lectra zegt, misschien iets te vroeg om meteen alles te beoordelen maar in mijn situatie is 't een perfect match, een verademing zelfs if you will.
 
Back
Top