Hoe reageert je partner?

Mijn vriendin heeft op zekers wel moeite met mijn gear uitgaven. Ik ben hier voor 100% kostwinner en zij redeneert toch zo van alles wat Fles in gear steekt is minder geld voor onze gezamelijke uitgaven. Best te begrijpen... Kwestie van iedereen tevreden houden dan wordt het geen probleem. En zeker niet meer uitgeven dan je hebt.

Als ik jou was had ik tegen haar gezegd dat ze maar lekker erbij gaat werken als ze moeite heeft met de uitgave patroon omdat er dan minder geld voor gezamelijke uitgaves is.

Hier is alles overigens 50/50 geregeld, als er weer eens wat gear bijkomt moet ze niet zeuren. (zeg ik wel heel stoer maar ook ik moet haar dan even voorzien van de nodige knuffels en extra liefde). Mag ze voortaan ook wel bij mij doen als ze met nieuwe laarsjes/kleren thuis komt.

Ze moet ook nog eens blij zijn dat ik het niet in een verlaagde calibra of weet ik het wat voor auto steek. Deze hobby is nog redelijk waardevast (mits je de juiste gear te pakken hebt).
 
Oorspronkelijk geplaatst door demian En dat lukt je vrij aardig met een CP70 en je platereverbs.. ? :D
Ik zet er een plantje voor :P

haha dit is zo grappig
 
Hehehe lachen dit. De mijne doet er nooit zo moeilijk over, al klaagt ze wel over de ruimte en de kabels. Maar pak het ook slim aan: "nee, wat maakt het uit dat dat tasje duur is, koop hem gewoon!" En vervolgens ga ik even op Ebay... ;)
 
Dun ijs broeder!!!!

Ach, zolang ik háár tassenfetisj financieel ondersteun, is het ijs hier dik genoeg om de ijsmeesters in Friesland te laten kwijlen.

Keep the fetisj alive...alive !!
 
"ach schat, het lijkt veel geld maar ik wil 'm ff uitproberen, kan hem toch voor hetzelfde doorverkopen" :D

Hee,.. die doe ik ook wel!
Of,. ach,.. Als t in de knip zit vliegt t toch weg,. nou staat t lekker vast!
En nu is daar natuurlijk de DSB Bank!!
Is beleggen in gear een stuk veiliger!
 
De mijne (inmiddels ex) riep bij het betreden van de studio telkens: "En? Wanneer stijgen we op?"

En dat was het dan. :)

Hehe, die is wel leuk ja :D

Ik heb gelukkig een vrij relaxte vriendin waar het apparatuur/muziek betreft. Ze heeft op zich niets met synths, maar ze is (voor mij) toch enthousiast. Uiteraard laat ik haar ook met haar schoenen en tassen e.d. (dames, wees toch eens wat origineler met die uitgaven!). Maar ik moet erbij zeggen dat we die spullen allebei toch van ons eigen geld kopen dus dat maakt het wel makkelijker.

Het grappige is, dat ze de Alesis Andromeda zo mooi vindt dat ze steeds loopt te zeuren dat ik die moet kopen :) Ik vind hem ook mooi natuurlijk maar ben er tot op heden niet voor gegaan. Zal ook niet meer gebeuren denk ik, want (voorlopig) ben ik gewoon klaar met spullen kopen.

Bijna elke keer dat ik ergens in Nederland een synth ging halen ging ze met me mee, en dat vond ik gewoon erg leuk. Met z'n tweeen is gezelliger dan alleen in de auto :luv:
 
Bijna elke keer dat ik ergens in Nederland een synth ging halen ging ze met me mee, en dat vond ik gewoon erg leuk. Met z'n tweeen is gezelliger dan alleen in de auto

dat ken ik :)
 
Als ik jou was had ik tegen haar gezegd dat ze maar lekker erbij gaat werken als ze moeite heeft met de uitgave patroon omdat er dan minder geld voor gezamelijke uitgaves is.


Dat zou ik ook zeker zeggen als de situatie zich daarvoor leende. Als over een paar jaar de kinderen naar school gaan zullen we weer eens kijken....
 
Maar euh zoals mario010 zegt.... die kabels he! vrouwen vinden dat éééécht niet leuk :D het oogt niet mooi :D

wij mannen vinden al die schoenen ook niet mooi staan in de hal.. die dingen waar je elke keer je nek over breekt als je moet zeiken snachts:P
 
Dat zou ik ook zeker zeggen als de situatie zich daarvoor leende. Als over een paar jaar de kinderen naar school gaan zullen we weer eens kijken....
dat heet compromis, hoe belangrijk is wat en daar een balans in vinden waarin ieder zich oke voelt.
goede oefening, de argumenten lenen zich wel ervoor.
 
Dat zou ik ook zeker zeggen als de situatie zich daarvoor leende. Als over een paar jaar de kinderen naar school gaan zullen we weer eens kijken....

Excuus , daar had ik even niet over nagedacht!! Geniet van het vaderschap :)

Als ik overigens in jouw schoenen stond had ik aangekaart of ze misschien een paar uur in de week kan gaan werken een paar maanden na de zwangerschap (kids naar opa & oma oid)
Kinderen kosten genoeg geld en ik vind het wel belangrijk dat mijn vrouw ook wat centen naar binnen draagt, hoeft niet een hoop te zijn maar werken zal ze :D!
 
w00rd .... emanciperen met die hap.

Beter nog, de vrouw een dikke baan, het huishouden doen + eten koken en zelf lekker de hele dag studio'n en playstationen als een werkeloze vrijgezel :mega:

hoe reageert jouw partner daarop :D ?
 
Lol, mijn vriendin is zeker geemancipeerd. Universitair geschoold bovendien. Dikke studieschuld ook nog steeds. En ze zal zeker weer gaan werken maar nu even niet. Bevalt ons allemaal wel even prima zo, levert bahalve minder geld ook een hele hoop minder stress op en dat is niet in centen uit te drukken wat dat waard is. ;)
 
Ik doet soms gewoon wat kopen, en als dan de bel gaat van meneer de pakketdienst moet ik nog aan de vriendin uit gaan leggen wat k gekocht heb... Niet echt taktisch, want dat wordt ze er mee overvallen...

Ze pakt het dan wel sportief op..
 
Tip van Nicolas:

Stel een heel verhaal op van hoe onbetrouwbaar de post wel niet is, hoeveel er achterover gedrukt wordt, beschadigd, zelfs verkopers zelf die je al bedriegen, en hoe bang je bent voor dat pakketje dat nog moet aankomen.

Als het pakketje dan (uiteraard) 3 dagen later netjes in de bus ligt, is ze zooooo blij voor jou dat het heelhuids is aangekomen! Hoihoi kuskus wat tof! En geen zever over wat je nu weer gekocht hebt ;) :D.
 
Back
Top