Geluiden van de Roland RD-700GX

pip

Ouwe rot
Lid sinds
17 januari 2008
Berichten
1.236
Locatie
Delft
Hoi,

Ik heb onlangs een RD-700GX besteld, om mijn master keyboard + Sonic Cell (met SRX-11 en SRX-12 kaartjes voor (e-)pianogeluiden) te vervangen. De keyboard voelt echt het beste van alle stage piano's, vind ik. Ook de pianogeluiden zijn erg goed, en de elektrische piano's klinken goed maar minder realistisch dan de SRX-11.

Echter, de orgelgeluiden van de RD-700GX zijn niet bepaald de beste die er zijn. Het B4real orgel op mijn Sonic Cell klinkt al beter. En van de 'synth' achtige geluiden van de RD-700GX weet ik al helemaal weinig (gebruik ze ook niet zo vaak).

Dus bij deze enkele vragen :)

- Wat vinden mensen op dit forum van de niet-piano geluiden van de RD-700GX? Met name het orgel en de synth-geluiden. Is het orgel bijvoorbeeld nog te tweaken?

- Is het aan te reden om een aanvullende module te hebben voor dit soort geluiden, en is de Sonic Cell geschikt?

- Is er eigenlijk nog een goede reden om de Sonic Cell of SRX-kaarten te houden, of kan ik hem hier te koop zetten? :P

:kroon:
 
@pip - zie m'n vorige vraag in je rhodes-tweak post :) Ik heb eigenlijk hetzelfde dilemma en denk er aan om een drawbarmodule aan te schaffen (de hammond XM2 of een VK8M oid).

Heb jij inmiddels al (lekkere) koek van je drawbar-settings kunnen bakken?
 
Back
Top