Monomachine SFX-6 van Elektron

Origineel geplaatst door Roonan
:D




PS. Die sherman gebruik ik eigenlijk niet zo vaak, zou hem als eerste kunnen missen bij wijze van spreken.

Ja ik denk dat ik een filter ook maar achterwege laat. Ik bouw wel iets vaags in reaktor. Maar heb je nu eigenlijk dat vette blauwe scherm in je MD?
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ja ik denk dat ik een filter ook maar achterwege laat. Ik bouw wel iets vaags in reaktor. Maar heb je nu eigenlijk dat vette blauwe scherm in je MD?

Eigenlijk noemen ze het een wit scherm! :confused:
Maar goed, het is inderdaad gelukt, samen met de nieuwe (lichtere) encoders. Werkt echt lekker zo met de MnM, geen verschillen meer.

Hij is trouwens gisteren wel erg vastgelopen. Uit/aan zetten hielp niet eens meer, een soft reset resulteerde in verdwenen samples, dus alleen een factory default redde de boel. Advies: toch maar even regelmatig backuppen totdat alle bug's eruit zijn.

Ronald.

PS. gebeurde tijdens het testen van de ram machines. kun je echt hele leuke dingen mee doen.
 
Origineel geplaatst door Roonan
Eigenlijk noemen ze het een wit scherm! :confused:
Maar goed, het is inderdaad gelukt, samen met de nieuwe (lichtere) encoders. Werkt echt lekker zo met de MnM, geen verschillen meer.

Hij is trouwens gisteren wel erg vastgelopen. Uit/aan zetten hielp niet eens meer, een soft reset resulteerde in verdwenen samples, dus alleen een factory default redde de boel. Advies: toch maar even regelmatig backuppen totdat alle bug's eruit zijn.

Ronald.

PS. gebeurde tijdens het testen van de ram machines. kun je echt hele leuke dingen mee doen.

Heb je OS 1.29d al draaien? Daarmee heb ik veel minder last met instabiliteit.
 
Hey hallo ik heb paar dagen geleden een MonoMachine over kunnen nemen.

Nu ik deze thread lees zit er in de MonoMachine dus geen echte SID chips in maar gewoon soort clone om zo toch aan ouwe Commodore C64 geluiden te maken.

Maar hoe goed is deze clone dan wat ik me af vraag tegen over een SIDstation.
 
Origineel geplaatst door Havelock
Hey hallo ik heb paar dagen geleden een MonoMachine over kunnen nemen.

Nu ik deze thread lees zit er in de MonoMachine dus geen echte SID chips in maar gewoon soort clone om zo toch aan ouwe Commodore C64 geluiden te maken.

Maar hoe goed is deze clone dan wat ik me af vraag tegen over een SIDstation.

ja de mono is natuurlijk helemaal DSP-based hé. zit geen C64 chip in. de sidstation klinkt een stuk rauwer en vuiler dan de mono emulatie. de sidstation is ook veel uitgebreider in programmering enzo. de echte sidstation wordt lang niet overbodig gemaakt door de mono emulatie maar voor de mono is het wel een goeie aanvulling van z'n geluidenpalet.

de echte sidstation is ook veel instabieler en produceert bakken ruis en 'ghost sounds'. voor de die-hards is dat net de charme ervan 8)
 
Origineel geplaatst door divi
... de sidstation klinkt een stuk rauwer en vuiler dan de mono emulatie. de sidstation is ook veel uitgebreider in programmering enzo. de echte sidstation wordt lang niet overbodig gemaakt door de mono emulatie maar voor de mono is het wel een goeie aanvulling van z'n geluidenpalet.

de echte sidstation is ook veel instabieler en produceert bakken ruis en 'ghost sounds'. voor de die-hards is dat net de charme ervan 8)

Er zit een wereld van verschil tussen de echte SidStation en de emulatie door de Monomachine. Je moet alleen kijken voor welk doel het gemaakt is. De SID in de Monomachine is eenvoudiger en toegankelijker, goede integratie met de rest van het instrument, minder mogelijkheden en veel braver. De SidStation is een solo instrument met een ongeëvenaarde klank en bediening, analoger, lees onvoorspelbaarder kan het niet. De SidStation is als een enkele wilde hengst waar de Monomachine bestaat uit een kudde gedresseerde paarden. Dat is natuurlijk niet helemaal waar maar het is duidelijk wat ik ermee bedoel. Twee fantastische instrumenten.
 
Back
Top