Monomachine SFX-6 van Elektron

Flatron

Ouwe rot
Lid sinds
29 september 2002
Berichten
831
De Elektron Monomachine SFX-6 is een zoals ze zelf zeggen “multiple synthesis and FX synthesiser” met een “unique parameter sequencer control”. Het zou nieuw concept zijn in muzikale synthese en sequencing

Nog eventjes bij vermelden dat zoals geweten de Sidstation gebaseerd op de C64 niet meer geproduceerd word, maar de laatste 100 stuks worden genummerd van 100 tot 1.
 

Attachments

  • sfx-6.jpg
    sfx-6.jpg
    4,7 KB · Bekeken: 105
Laatst gewijzigd:
Hebben ze per ongeluk een Casio in de kooi van een Machinedrum losgelaten of zo?
 
Vaag..

Vaag..

Die foto.. dat kan toch bijna niet. Dat linkergedeelte ziet er nagenoeg precies zo uit als de Machinedrum.. en de gehele layout is echt niet handig voor een synth met toetsen. Maar goed.. eigenzinnig als ze zijn bij Elektron.. ze zullen het wel weten.

Of...

.. het is gewoon de engine van de Machinedrum.. met andere software. Nu ik er zo nog eens over nadenk is dat helemaal niet zo'n gek idee. Dat Dual-DSP platform is blijkbaar goed genoeg.. en met een stelletje handige programmeurs kun je daar best een zesvoudige monofone synth uit toveren.

Het zal toch niet ?
 
Net zo iets als Roland MC 303 en EG 101, hij ziet er inider geval wel cool uit.
 
18 interlaced LFO's ?!!

18 interlaced LFO's ?!!

Whaa.. 18 interlaced LFO's .. :{
 
Een siamese gearling??? :confused:
Wat ziet dat er vaag uit zeg. Ik zou me niet eens meer kunnen concentreren op het muziekmaken zelf. Denk dat ik dan echt 3 uur zit te staren naar het apparaat voor ik hem durf aan te raken. Het zou eens besmettelijk kunnen zijn :D

Hopelijk zaterdag uit te proberen dan heheh...
 
Rare layout..

Rare layout..

Die rare layout kom je toch wel vaker tegen zie ik (de SH3a van Roland heeft 't trouwens ook zo).

CS30L.jpg
 
Prijsje van dit machientje: 3500 pleuro volgens de makers op de messe.
 
3500 euro voor een 'opgevoerde casio'?

Goeiendagschotel!
 
Origineel geplaatst door fuse
3500 euro voor een 'opgevoerde casio'?

Goeiendagschotel!

The unit is expected to be ready in Q3 of 2003. Pricing is unconfirmed but rumoured to be somewhere between 1500 and 2000 euro/$
 
Okay, dus ik kan hem zelfs niet eens uitproberen op de Messe zaterdag. Alleen maar kijken? Was dat nou weer... Is dit met alle synths zo, want dan blijf ik liever thuis. Alleen kijken kan ik op internet ook wel. Heb er dus absoluut geen behoefte aan om 3,5 uur te rijden om me vervolgens in de dierentuin der muziekapparatuur te begeven (al ben ik maar al te blij dat de dieren daar wel opgesloten zijn :D )
 
Origineel geplaatst door Flatron
The unit is expected to be ready in Q3 of 2003. Pricing is unconfirmed but rumoured to be somewhere between 1500 and 2000 euro/$

Tja je mag twijfelen aan die 3500, heb het alleen wel uit eerste hand... (Elektron zelf dus)

Tip van mij: check de Evolver van Dave Smith uit. Nord's gaan op de loop van dit monofone kastje.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Okay, dus ik kan hem zelfs niet eens uitproberen op de Messe zaterdag. Alleen maar kijken? Was dat nou weer... Is dit met alle synths zo, want dan blijf ik liever thuis. Alleen kijken kan ik op internet ook wel. Heb er dus absoluut geen behoefte aan om 3,5 uur te rijden om me vervolgens in de dierentuin der muziekapparatuur te begeven (al ben ik maar al te blij dat de dieren daar wel opgesloten zijn :D )

erm... klinkt dat laatste niet wat tegenstrijdig muff...? 8)

* 6 trak had graag een foto willen zien van Q and Smith... helaasch :erm:
 
ff herhalen ! ;)

The unit is expected to be ready in Q3 of 2003. Pricing is unconfirmed but rumoured to be somewhere between 1500 and 2000 euro/$
 
Back
Top