Terratec EXW 24/96 Kapot ??

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Nu breekt mijn klomp !! Mijn Terratec EWX 24/96 stuurt alles wat over het linkerkanaal naar buiten komt opeens zo'n 15dB lager uit dan het rechterkanaal.

Is die kaart naar de filistijnen.. of doe ik ergens iets niet goed ?
 
Vreemd... Zit het niet ergens in die lading - veek slecht geschreven - software? Ik heb een Terratec EWS64/XL gehad en ik ben enorm blij dat ik verlost ben van dat ding. Er zit veel op, maar die gasten kunnen gewoon GEEN fatsoenlijk software/drivers schrijven... Ik had ook constant van dit soort problemen. Heel irritant, zeker als je nagaat dat we (ik had 'm samen met een vriend van mij gekocht) voor die geluidskaart toen zo'n 1100 piek moesten neertellen.
 
hmmzzz...

hmmzzz...

Misschien is het je mixer wel? Plug je audiokanaal eens op een ander kanaal van je mixer, en kijk dan of het probleem zich nog steeds voordoet.

Stuurt hij met alle geluiden teveel uit (games etc) , of alleen in je sequencer?

Als dat het geval is zou ik het volgende doen:

1. Eerst alle software instellingen m.b.t. geluid nagaan in windows, maar ik denk da je wel zo slim bent dat je dat al hebt gedaan.

2. geluidskaart driver uninstall

3. naar de terratec site voor nieuwe drivers checken

4. ( nieuwe) drivers weer installeren.


Nog steeds het probleem?

Andere kabel proberen aan te sluiten, misschien is je kabel verrot.

Nog steeds het probleem?

Kaart uit je PC halen en dan weer erin plaatsen...
Dat wil ook nog wel eens helpen...
 
Verdere info..

Verdere info..

Okay.. ik zal eens wat proberen met drivers enzo.. maar het gekke is dat het verschil ergens optreedt tussen de applicatie en de kaart zelf. Want in SoundForge zijn de levels normaal.. en in de mixer van Terratec zie ik het verschil al.

't zou heel jammer zijn als het echt aan de brakke software van terratec ligt.. want die kaart is verder echt top !
 
Testing 1..2...3.....

Testing 1..2...3.....

Nou ja zeg.. onder een even snel ingerichte Win98SE partitie doet ie het prima ! Maar een volledige re-install van drivers etc. onder Win2000 lost het probleem niet op..

Jammer dat het allemaal zo ondoorzichtig is.. ik zit niet te springen om mijn hele Win2000 setup weer opnieuw te installeren, maar ik vrees dat er niet veel anders opzit.
 
Ja, lekker is dat, he? Waarschijnlijk dus toch een driver-probleem... Bij mij ging die driver gewoon een eigen leven leiden. De ene keer had ik perfect geluid en de andere keer kwam er gewoon helemaal niets uit die kaart. Ook waren er plotseling instellingen in de software gewijzigd... Heel vreemd allemaal :(
 
Het probleem wat ik heb onder win2k Engels SP1 (<-- ja ik ben lui) is dat als Buzz crasht dat ik soms mijn driver niet terug krijg voor andere applicaties, niet altijd maar soms moet ik rebooten. Dat heeft er ook mee te maken dat de ASIO drivers niet multi-client zijn.

Verder lijkt het control panel niet 100% te werken, af en toe staat er garbage bij het menuutje waar normaal 44100, 48000 of 96000 Hz staat, en soms staat de linkerslider van mijn inputkanaal niet helemaal goed.

Het lijkt er op dat het control panel en de driver zelf niet goed samen werken.

Ik ben niet ontevreden over mijn kaart maar mijn volgende kaart wordt geen Terratec meer.
 
Misschien moet je even in de registry kijken of de levels van die control panels wel overeen komen. Of als je daar te lui voor bent het kaartje deinstalleren. Alles wat met terratec te maken heeft in de registry wegkeilen en opnieuw proberen.

En ja ik heb ook een EWS64XL gehad en ben nu erg blij met m'n RME hammerfall. (wel jammer dat je er geen games mee kunt spelen)
 
Tja ik wil binnenkort toch een kaartje met meerdere (8 of 10) gebalanceerde outputs, ik heb zojuist op mijn funkelnagelneue Spirit Folio SX het linkerkanaal en het rechterkanaal op een apart kanaal gezet, maar dan houdt het wel op, eigenlijk wil ik alle geluiden door de mixer laten lopen.
 
Back
Top