Beste keus: Terratec DMX 6Fire 24/96 of EWX 24/96 (ongeveer zelfde prijs)?!

Re: Beste keus: Terratec DMX 6Fire 24/96 of EWX 24/96 (ongeveer zelfde prijs)?!

Origineel geplaatst door Dance123
Hoi,

Bij de PC winkel in onze buurt verkopen ze zowel de Terratec DMX 6Fire 24/96 als de EWX 24/96 voor ongeveer dezelfde prijs?! Welke is de beste keus. Wat mij opvalt is dat de EWX 24/96 niet meer op de site van Terratec staat. Is de DMX 6Fire 24/96 dan een betere keus? Punt is dat die DMX 6Fire 24/96 blijkbaar ook met games werkt, wat misschien niet het geval is bij de EWX 24/96.

Ergens online vond ik wel nog info over de EWX 24/96 waarbij ze vermelden dat die geen "hardware 3D acceleration" heeft, wat dus misschien een nadeel kan zijn bij het spelen van games alhoewel ik dacht dat die kaart toch Directsound heeft, of is hardware 3D acceleration nog iets anders? Hoe zit dat bij de DMX 6Fire 24/96, die blijkbaar wel gemaakt is om ook met games goed te kunnen werken?

Een ander ding dat ze vermelden over de EWX 24/96 is dat die geen "sample rate conversion (SRC)" heeft en dat ze dat er express uitgelaten hebben betere performance met muziek. Wat bedoelen ze daarmee precies, en vooral hoe zit dat met de DMX 6Fire 24/96?! Ondersteund die native meerdere samplefrequenties zoals 44.1khz, 48khz? Met native bedoel ik dat die kaart effectief naar andere frequenties gezet kan zonder dat er ergens re-sampling plaats vindt! Het schijnt dat zeer belangrijk is als je problemen wilt vermijden als je op andere samplerates wil werken. Weet iemand dit met zekerheid over de DMX 6Fire 24/96?! Ik zou waarschijnlijk die nemen omdat die zeker Windows XP ondersteund, tenzij jullie eerder de EWX nog aanbevelen?!

Alvast bedankt voor alle goeie info! :)

Mike.
 
Interessante thread. Ik zoek eigenlijk ook een geluidskaart die zowel pc software (games, dus eax) als ook asio2 ondersteuning heeft (en midi). Ik denk dat ik binnenkort voor de 6fire ga (die volgens mij alle opties wel heeft).
Overigens een er ook net een speciale uitvoering van de audigy 2 (ZS Platinum Pro) op de markt. Ook van deze kaart wil ik wel eens een recentie zien (zonder direct nou te roepen dat creative labs altijd slecht is oid).
 
Origineel geplaatst door Dance123
Tiens, kunnen andere mensen die de DMX 6Fire hebben bevestigen dat het niet mogelijk is om Cubase en Reason tegelijkertijd te draaien, want dat lijkt mij toch raar! Ik dacht zelfs dat dit niets met ASIO 2 te maken had omdat die Cubase en Reason toch via Rewire communiceren, of versta ik er nu helemaal niets meer van?!

Je gebruikt toch Windows XP, want misschien dat er alleen ASIO 2 support is onder Windows XP?!! Kan dat het zijn??..

Kan je met de DMX 6Fire bvb. ook niet gelijkertijd Cubase SX en bvb. SoundForge gebruiken?

ik gebruik een Sb live platinum (enkel ASIO 1.0) en kan reason en cubase tegelijk draaien, dus heeft er niets mee te maken, die communiceren idd via rewire ...

en ik denk dat die terratec-kaarten niet slecht zijn, die DMX 6fire zit best wel snor als je et mij vraagt ...
(iemand enig idee hoe ze et doen qua latency @ cubase sx?)

btw, die nieuwe creative labs vindk maar niets hoor,aléja, is toch niet veel beter als de gewone audigy2 ... alleen heeft deze 7.1 zeker? nuja ,niet dat deze kaart slecht is hé, maar dan kan je evengoed een wss goedkopere audigy 2 platinum kopen ...
 
Terratec heeft ook de nieuwe Phase serie kaarten uit. Goedkoper en opvolgers van deze modellen.

Ze hebben zelfs een 303 kloon en filterbanken tegenwoordig.
Moet niet gekker worden met die Teringtec.
 
Back
Top