Beste keus: Terratec DMX 6Fire 24/96 of EWX 24/96 (ongeveer zelfde prijs)?!

Dance123

Ingeburgerd
Lid sinds
20 februari 2003
Berichten
74
Hoi,

Bij de PC winkel in onze buurt verkopen ze zowel de Terratec DMX 6Fire 24/96 als de EWX 24/96 voor ongeveer dezelfde prijs?! Welke is de beste keus. Wat mij opvalt is dat de EWX 24/96 niet meer op de site van Terratec staat. Is de DMX 6Fire 24/96 dan een betere keus? Punt is dat die DMX 6Fire 24/96 blijkbaar ook met games werkt, wat misschien niet het geval is bij de EWX 24/96.

Ergens online vond ik wel nog info over de EWX 24/96 waarbij ze vermelden dat die geen "hardware 3D acceleration" heeft, wat dus misschien een nadeel kan zijn bij het spelen van games alhoewel ik dacht dat die kaart toch Directsound heeft, of is hardware 3D acceleration nog iets anders? Hoe zit dat bij de DMX 6Fire 24/96, die blijkbaar wel gemaakt is om ook met games goed te kunnen werken?

Een ander ding dat ze vermelden over de EWX 24/96 is dat die geen "sample rate conversion (SRC)" heeft en dat ze dat er express uitgelaten hebben betere performance met muziek. Wat bedoelen ze daarmee precies, en vooral hoe zit dat met de DMX 6Fire 24/96?! Ondersteund die native meerdere samplefrequenties zoals 44.1khz, 48khz? Met native bedoel ik dat die kaart effectief naar andere frequenties gezet kan zonder dat er ergens re-sampling plaats vindt! Het schijnt dat zeer belangrijk is als je problemen wilt vermijden als je op andere samplerates wil werken. Weet iemand dit met zekerheid over de DMX 6Fire 24/96?! Ik zou waarschijnlijk die nemen omdat die zeker Windows XP ondersteund, tenzij jullie eerder de EWX nog aanbevelen?!

Alvast bedankt voor alle goeie info! :)

Mike.
 
Het is misschien geen antwoord op je vraag: maar mijn advies:
koop geen terratec.

nuf said.
 
De EWX weet ik niet maar met de DMX heb ik heel veel problemen gehad. Mijn hele systeem was niet meer vooruit te branden. Ik heb 'm geruild voor een creative audigy, no more problems.
 
In een van onze studio's draaien we met een DMX 6Fire 24/96 zonder problemen. We hebben hem toen aangeschaft ivm de phono ingang. De EWX 24/96 is meer een mastering card, zit geen midi op. Voor beide producten geld dat ze best aardig klinken maar het is geen topkwaliteit.

Als je iets vergelijkbaars als de EWX zoekt maar dan met een betere geluidkwaliteit is misschien de RME digi 96/8 PAD nog wel de beste keuze. Kost om en nabij de 350 Euro, maar dan heb je ook echt wat. Stereo in/uit en ADAT in/uit. Verder geen bullshit en RME is misschien tegewoordig wel de industire standaard, ook in het high end segment van de markt.
 
Origineel geplaatst door edfx
De EWX weet ik niet maar met de DMX heb ik heel veel problemen gehad. Mijn hele systeem was niet meer vooruit te branden. Ik heb 'm geruild voor een creative audigy, no more problems.
De meesten zeggen blijkbaar dat die DMX 6Fire best OK is. Wat bedoel je met dat je "veel problemen had en je systeem niet meer vooruit te branden was"?

Aja, de kaart waar jij het over hebt is dat specifiek de "DMX 6Fire" of misschien een andere (oudere) DMX?! Misschien dat er problemen waren met een oudere versie en dat die met de DMX 6Fire verholpen zijn of is die DMX 6Fire echt niet goed en dan toch beter Audigy nemen?!
 
Ik kon het daadwerkelijke probleem niet vinden bij de DMX 6fire. Feit is dat ik weken geprobeerd heb 'm fatsoenlijk aan de gang te krijgen door de hele tijd verschillende drivers uit te proberen op verschillende besturingssystemen. Uiteindelijk deed ie 't redelijk met Windows 98. Maar ik had ook het idee dat mijn systeem vaak vastliep door die kaart. Op een gegeven moment was ik het zo moe dat ik 'm gewoon ben gaan ruilen voor een Audigy. Die deed het wel onder Windows 2000 en loopt nog steeds als een zonnetje. Het zal wel bij iedere pc anders zijn, maar de DMX 6fire wou op mijn pc in ieder geval niet goed lopen.
 
De EWX heeft wel MIDI. En ik hoor er weinig klachten over qua drivers e.d.

Wel iemand die een opmerking over de digi I/O maakte, maar dat heb ik niet kunnen reproduceren.
 
Origineel geplaatst door bikkel
De EWX heeft wel MIDI. En ik hoor er weinig klachten over qua drivers e.d.

Wel iemand die een opmerking over de digi I/O maakte, maar dat heb ik niet kunnen reproduceren.
Is het niet zo dat je bij de EWX optioneel een midi kit of zoiets moet bijbestellen terwijl dat er bij de DMX 6Fire standaard inzit of vergis ik mij? Is het niet zo dat die kaarten vrijwel gelijk zijn.

Ik zou dan eigenlijk voor die DMX 6Fire gaan op Windows XP, dus had ik graag nog wat meningen over die kaart gehoord om te weten of die kaart nu al dan niet problemen zal geven. Misschien dat die op WinXP het beste draait?

Aja, neemt die kaart veel resources van je PC, want heb al gelezen dat dit bij sommige kaarten wel eens het geval kant zijn.

Alvast bedankt!
 
Origineel geplaatst door Dance123
Is het niet zo dat je bij de EWX optioneel een midi kit of zoiets moet bijbestellen terwijl dat er bij de DMX 6Fire standaard inzit of vergis ik mij? Is het niet zo dat die kaarten vrijwel gelijk zijn.

Ik zou dan eigenlijk voor die DMX 6Fire gaan op Windows XP, dus had ik graag nog wat meningen over die kaart gehoord om te weten of die kaart nu al dan niet problemen zal geven. Misschien dat die op WinXP het beste draait?

Aja, neemt die kaart veel resources van je PC, want heb al gelezen dat dit bij sommige kaarten wel eens het geval kant zijn.

Alvast bedankt!

EWX 24/96 neemt niet zoveel resources ivm andere kaarten die ik heb gehad, alleen de AWE64 was beter qua CPU. En de MIDI bracket moet er standaard bij zitten.
 
Origineel geplaatst door DJB
Het is misschien geen antwoord op je vraag: maar mijn advies:
koop geen terratec.

nuf said.

Ik mag dan wel een fervent Terratec hater zijn (na het EWS 64 debacle) maar die 24/96 schijnt het toch goed te doen.
Kijk maar eens op diverse reakties op dit forum.
Nuf said.

En RME maakt fantasche kaarten maar ze kunnen qua produktielijn nog wel wat uitbreiden. Een leuke 2 in/out kaart met midi erbij zouden ze bij trossen tegelijk verkopen. En mLan mogen ze ook wel wat mee doen. Of op z'n minst firewire.
 
Origineel geplaatst door Dance123
Is het niet zo dat je bij de EWX optioneel een midi kit of zoiets moet bijbestellen terwijl dat er bij de DMX 6Fire standaard inzit of vergis ik mij? Is het niet zo dat die kaarten vrijwel gelijk zijn.

Ik zou dan eigenlijk voor die DMX 6Fire gaan op Windows XP, dus had ik graag nog wat meningen over die kaart gehoord om te weten of die kaart nu al dan niet problemen zal geven. Misschien dat die op WinXP het beste draait?

Aja, neemt die kaart veel resources van je PC, want heb al gelezen dat dit bij sommige kaarten wel eens het geval kant zijn.

Alvast bedankt!

Ik heb de DMX 6fire ook...

Werkt echt toppie bij mij... geen seconde problemen mee gehad...
outs werken goed, en kwamen goed uit een test die hier een keer stond... heb helaas de uitslag niet meer online staan...

Ik heb weinig vergelijkend materiaal...maar ik denk, laat ik eens een positief bericht over de DMX neerkwakken...:D
 
toen beide kaarten net uit kwamen was de ewx veel duurder. terwjl bij de 6 fire ook nog een break out box zit of hoe dat ook mag heten. denk wel dat de ewx qua geluid betere prestaties geeft. je kan heb vergelijken met de audiophile van m audio
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb ook de terratec dmx 6fire..

uitstekende kaart...aan het begin wat problemen juiste drivers installen en hij loopt als een trein..asia drivers werken perfect...alleen jammer dat het geen asia 2.0 ondersteunt.
Goed geluid..en perfect voor een beginner..Over 6 maanden doe ik hem weg en koop ik een wat duurdere en een pro kaart...heb er veel van geleerd en veel plezier aan gehad
 
Origineel geplaatst door Tolliekop
Ik heb ook de terratec dmx 6fire..

uitstekende kaart...aan het begin wat problemen juiste drivers installen en hij loopt als een trein..asia drivers werken perfect...alleen jammer dat het geen asia 2.0 ondersteunt.
Goed geluid..en perfect voor een beginner..Over 6 maanden doe ik hem weg en koop ik een wat duurdere en een pro kaart...heb er veel van geleerd en veel plezier aan gehad
Volgens mij ondersteund die DMX 6Fire wel degelijk ASIO 2 hoor, want op de site van Terratec staat er in de specs van die kaart: "WDM driver for Windows 98SE/ ME/2000 and Windows XP Supports ASIO 2.0".

Ben blij van ook eens wat positieve replies over die kaart te lezen. Gebruiken jullie allemaal Windows XP, want misschien geeft die alleen problemen met oudere Windows versies?!.. Kunnen jullie dit bevestigen aub!.. Thanks!
 
Windows XP idd...

En volgens mij heb ik ook Asio2.0 draaien...
Maar durf dat niet met zekerheid te zeggen...
 
*hmm gaat nu even kijken*

met asio2 drivers kan je toch 2 geluidsaplictaies tegelijk draaien???

als ik bijv Cubase en Reason tegelijk aan heb staan gaat dat niet
 
Software

- WDM driver for Windows 98SE/ ME/2000 and Windows XP Supports ASIO 2.0
- WDM Kernel Streaming (e.g. for Sonar ™)
- MME- and DirectSound
- DirectSound 3D, Sensaura 3D, A3D 1.0/2.0 and EAX 1.0/2.0 as well as Macro FX**
- ControlPanel for Windows 98SE/ME/2000 and Windows XP

bron: Terratec
 
Origineel geplaatst door Tolliekop
*hmm gaat nu even kijken*

met asio2 drivers kan je toch 2 geluidsaplictaies tegelijk draaien???

als ik bijv Cubase en Reason tegelijk aan heb staan gaat dat niet
Tiens, kunnen andere mensen die de DMX 6Fire hebben bevestigen dat het niet mogelijk is om Cubase en Reason tegelijkertijd te draaien, want dat lijkt mij toch raar! Ik dacht zelfs dat dit niets met ASIO 2 te maken had omdat die Cubase en Reason toch via Rewire communiceren, of versta ik er nu helemaal niets meer van?!

Je gebruikt toch Windows XP, want misschien dat er alleen ASIO 2 support is onder Windows XP?!! Kan dat het zijn??..

Kan je met de DMX 6Fire bvb. ook niet gelijkertijd Cubase SX en bvb. SoundForge gebruiken?
 
Back
Top