Piano's op pc

Fav-o

Nieuwkomer
Lid sinds
3 Maart 2007
Berichten
13
Locatie
Winterswijk
Ik heb 2 piano's:

een Yamaha P150 & een Kurzweil pc88

Ik wil graag dat beide pc's aangesloten kunnen worden op een pc, die ik nog niet gekocht heb.

Ik heb behalve me piano's nog helemaal niets, ofja, ik moet alles erbij kopen.
Ik wil graag een microfoon voor zang, en verder alleen een pc waar alles op aangesloten kan worden.

Iemand enig idee wat ik het beste aan kan schaffen (ook welke mic.)?
Heb daar totaal geen verstand van:kroon:

Zou het fijn vinden als ik wat advies hierover zou kunnen krijgen :D


Edit: ook qua software, wat heb ik nodig? Hoeft niet uitgebreid.. of het moet eenvoudig zijn, als de kwaliteit van het opnemen maar prima is :D
:halleluja
 
Een tip die ik je alvast kan geven is: koop een goeie geluidskaart...voor goede opnames kun je niet zonder.

En software....ligt eraan wat wil je doen? enkel wat pianospel opnemen...of wil je hele arangementen maken? er zijn genoeg smaken.
 
Uhm, nou ik wil zingen en piano spelen.. dat is het belangrijkste, arrangementen zouden vet zijn, maar dat krijg ik waarschijnlijk toch niet voor mekaar :$ :D
 
Mogelijk is het wat voor jou om zo'n cubase workschop te doen,

Of wat lessen te volgen bij profs.

Dat kost wat maar aangezien je daar leerling bent kan je EDU sofware kopen en dat scheelt veel €

Je zal snel die arrangementen kunnen maken met wat je allemaal leert
Je zal al je spullen beter kiezen en ook kunnen gebruiken.


Mijn eigen opstelling voor wat jij wil ziet er zo uit.

Piano: Clavinova cvp208
Computer: Laptop...win xp
midi: midisport usb : 2*2
audio: steinberg mI4 usb
Software: cubase 4 essential
Microfoon: komt uit de gamma :peukie: ik zing toch vals :P

Dit is very basic stuff maar toch enorm uitgebreid qua mogelijkheden.

Gr.

Vic
 
Ik ben even in een PC winkel geweest. Geen idee of wat ze me aangeraden hebben verstandig is daarom dat ik het hier maar weer even vraag:

Merk: YOURS
Moederbord: ASROCK N68-S AM2
?: AMD Athionil X2 240 2.8
Geheugen: 2048MB
?: Onboard
Audio: HD-audio
Intern: 250 GB Sata
Optical: Samsung DVD-RW DL
Wifi: Optie
Software: Kan XP of vista

Prijs 435

Ze zetten er dan ook een kaart in zodat ik een mogelijkheid heb voor een MIDI aansluiting.

Is dit duur of goedkoop? Iemand een beter alternatief.. heb echt iets nodig haha :D
 
Ik zou als ik jou was eerst goed wat rond gaan lezen op internet voordat je allemaal aankopen doet waar je later spijt van krijgt. Twee dingen die je zeker nodig gaat hebben afgaande op je beschrijving:

1) Een goede geluidskaart. Wat iemand hierboven daarmee bedoelde is dat je niet moet gaan werken met de geluidskaart die standaard bij je computer geleverd wordt, kwaliteit is gewoon onder de maat als je wilt gaan opnemen.

2) Een microfoon. Een goedkope Rode of Studio Electronics bv., dan heb je een leuke microfoon. Wil je echt alleen maar opnemen en niet afmixen etc, m.a.w. is alleen het opnameproces belangrijk, dan zou je bv. ook voor een USB-mic kunnen kiezen. In dat geval is 1) hierboven minder belangrijk. Voorbeeld is de SE2200 USB-versie van Studio Electronics. Ik heb zelf de buizenversie van de 2200, prachtige microfoon.

Om audio op te nemen heb je natuurlijk een programma nodig dat audio op kan nemen op de computer. Ik zou gewoon eerst het gratis Audicity eens proberen, kun je later altijd nog zien wat je daar aan mist.

Maar nogmaals, lees eerst wat rond en doe je onderzoek.
 
Bij de meeste goede (dus géén Creative of on-board HD audio spul!) geluidskaarten zit wel een of ander software pakket waarmee je kunt opnemen. Dat lijkt me voldoende om mee te beginnen... Je vindt hier regelmatig 2ehands geluidskaarten voorbij komen...

Ik weet trouwens niet of ik AMD zou kiezen als CPU... Intel heeft volgens mij een betere reputatie als het gaat om muziek. Details weet ik niet...
 
Kleine aanvulling

Geluidskaart is idd toch 1 van de belangrijkste keuzes.
Een tip: Een geluidskaart heeft niet altijd ook een mic ingang of meerdere aansluitmogelijkheden, hangt weer een prijskaartje aan. In dat geval zal er dus een mixer tussen moeten om je mic + synths/piano's aan te sluiten.
 
Mijn eigen opstelling voor wat jij wil ziet er zo uit.

Piano: Clavinova cvp208
Computer: Laptop...win xp
midi: midisport usb : 2*2
audio: steinberg mI4 usb
Software: cubase 4 essential
Microfoon: komt uit de gamma :peukie: ik zing toch vals :P

Dit is very basic stuff maar toch enorm uitgebreid qua mogelijkheden.

Gr.

Vic

nou, ik zou toch maar geen laptop pakken, die zijn me wat té langzaam, doe dan evt een mac ofzo.

trouwens gamma heeft goede kwaliteit:kroon:
 
In de computer zie ik de dag van vandaag geen echt probleem.

Ik kocht 2 maand geleden aanvullend nog een HP pavillion 6027be met core 2 duo processor 2,66 mb voor een 600 euro. Wel belangrijk is dat je voor muziek te maken voldoende ram neemt (ik nam 6 Gb).

.. de harddisks en standaard voorzieningen zijn tegenwoordig ruim voldoende.

De geluidskaart is een andere zaak. Standaard zit je met iets realtek-achtig dat niet echt voldoet voor je ingangen, midi en uitgangen van toekomstige instrumenten.

Daarom neem je beter een externe firewire (geen usb) audio-interface. Ik kocht een motu-8pre in occasie voor 285 euro, en heb daardoor 8 ingangen.

... totaal dus voor een 900 euro gesteld.

Beter iets meer uitgeven dus, zodat je later eventueel ook op vst kunt gaan componeren. (je keyboards zullen dan hoe langer hoe minder gebruikt worden, en die motu koop ik dan wel weer over)
 
Mja, ik geef ook liever wat meer uit aan iets goeds. Alleen het gaat puur om een piano en een microfoon, dus is dat niet iets te uitgebreid voor mij :)?
 
Inmiddels 2 weken verder, en nog steeds niets gekocht :O!

Stel dat ik dit aanschaf is dit dan goed, of is dit niet verstandig en heeft iemand een beter idee?

Base AMD215/4gb/500gb/dvd-RW
  • Processor: AMD Athlon X2 215 (2 x 2,7 GHz)
  • Geheugen: 4 GB DDR2-RAM
  • Harde schijf: 500 GB SATA-II
  • Videokaart: nVidia GForce 8100 (onBoard)
  • DVD-brander (Double-Layer)
  • Exclusief besturingssysteem
  • 6-kanaals audio onboard
  • Gigabit LAN
  • 420 Watt netvoeding
€269.00

+

een geluidskaart + goedemicrofoon..
Voor dit zou ik nog +/- 350 weg willen leggen
Iemand tips? En is deze pc aan te raden? ;{
 
De specs van de PC zijn op zich aardig voor de prijs. Je mist denk ik nog monitor/keyboard.

Omdat ik zelf veel grafisch bezig ben, zou ikzelf geen onboard videokaart kiezen.

Als de PC nog een vrij PCI slot heeft (geen PCIe!), dan zou je de M Audio Audiophile 2496 erin kunnen duwen als soundcard of zo. Da's rond de 85 euro.

Dan hou je nog genoeg centen over voor een redelijke mic (50-80 euro) + statief (20-30 euro).
 
Als mn budget te weinig us leg ik wel mee apart. Maar zijn er oom mic's met redelijke kwaliteit voor 150? Het is puur hobby!
 
NT1 doet nieuw denk ik iets van 169, 2ehands miss voor 100? Ik zou persoonlijk niet voor minder gaan ook al is het hobby, anders krijg je echt spijt.
 
Back
Top