Nieuwe studio inrichting. hulp gevraagd

Alexandre Redwood

Back in town
Lid sinds
24 oktober 2003
Berichten
302
Locatie
buurt van Grunn
okay dan. door een klein ongelukje (brandje) is mijn halve studio incl mijn halve huis in vlammen opgegaan.
ik was goed verzekerd dus heb een leuk bedrag teruggekregen.
een aantal apparaten, mc 505 oud farfisa keyboard. een oude mac. originele versie cubase, soundcraft mengtafel. heb ik allemaal verkocht. omdat ik vanaf scrap wil beginnen met het opnieuw inrichten.

wat ik wil. en wat ik al/nog heb.....


ik wil weer verdergaan waar ik gebleven ben, als hobby voor mijzelf trance/techno/acid/goa/r&b produceren.
en voor een bevriende muziekkant nummers opnemen.


wat heb ik te spenderen... op dit moment heb ik dus rond de 10.000 euro ervoor over. natuurlijk hoeft dit niet allemaal gebruikt gaan worden. ik ben gek op synth's dus daar komt wel wat van te staan....

wat heb ik nog: de pc heb ik. p4 met twee tft's. en een roland mc-909

wat wil ik aan gaan schaffen.


yamaha 01x voor control voor cubase. en natuurlijk de inputs kosten 1550,-
actieve monitors voor plusminus 1000 euro..merk moet ik nog kijken
novation remote 25, aansturen van vst instruments en synth enzo 345,-
NOVATION K-Station 600
yamaha motif es 6 2200.-
clavia nordlead 3 2000,-
roland varios 1200,-
cubase studio case 258,-
studio zang mic. merk niet belangrijk 200,-
yamaha rs7000 1500,-
EMAGIC - UNITOR 8 II 599,-

kom ik totaal uit op 11452,- korting gaat er nog af... koop wel alles nieuw aangezien ik een eigen zaak heb kan ik de btw weer terugkrijgen, en grotendeels komt toch voorts uit de verzekering. een geluidsdichte zangruimte heb ik al.
en zoals eerder aangegeven een pc. en een 909 ook... kabels in overvloed, maar daar zitten de kosten niet in.

het laatste waar ik echt ervaring mee had stamt nog uit de mc505 tijd. mijn 303 en 808 zijn in kapot. en veel meer heb ik nooit gehad, buiten dan een farfisa workstation waar ik bijna alles mee deed, dus ben geen midi/synth goeroe.

alle instrumenten ken ik. en vind ze ook erg goed.. maar er leiden meer wegen naar rome. vandaar dat ik vraag om jullie meningen hierover. verder begrijp ik de werking van de 01x nog niet helemaal. is deze groot genoeg voor alle apparatuur. of kan ik beter een 01v met bijv. een houston controller nemen. zitten er synths tussen die ik beter kan vervangen voor betere? en is het wel verstandig om een unitor 8 te nemen. gaat dit wel werken in combo met de 01x aangezien daar ook midi poorten opzitten.

als sampler gebruik ik halion, en de samplers van 909.. motif es.. rs7000
vind de synths van novation ook zo goed.. supernova II bijv.. maar heb hier weer geen ervaringen mee

please comments en hints en tips enzo! thnx
 
Gaaf jouw geld uitgeven. ;)

Maar 01x niet doen, Tascam firewire voor pakken. (Zoek draadje hierover maar op)
Maar als je al zoveel synths hebt dan zijn nog meer inputs bijna een must.
Dus pak anders een Tascam DM24 of een Yamaha 01v96.
Met een PCI firewire of RME Hammerfall kaart om die zooi aan je computer te hangen.
En die kun je ook als schuivenplank voor SX aan te sturen gebuiken.
Unitor8 niet doen, met Cubase SX kun je het beste een midex8 pakken.
MC909 heb je al dus RS7000 niet nodig (die sounds van de RS zitten ook in de Motifs).
Motif 6 zou ik een Motif 6 ES voor nemen.
Novation K-station of Novation Remote maar niet allebei. (Ik zou voor K-station gaan persoonlijk)
Nordlead3 is OK. Sommigen vinden een NL2 beter klinken, maar ik vind ze geen van beide klinken.
Roland Varios is vet. Veelzijdig. Nu maar hopen dat Roland hier nog meer softsynths voor gaat bouwen.
StudioCase lijkt me ook OK
Monitorspeakers zou ik een categorie hoger pakken. Mackie 624, Dynaudio BM6a of PMC TB2 (plus versterker).
En een zang-microfoon van een redelijke kwaliteit zit er dan ook nog wel in.
Nog wat kabels erbij en evt een patchbay. Headphones. (AKG, Sennheiser, Sony)

Je houdt dus nog wel wat over. Misschien een SuperNovaII rack ipv een K-station of een KS rack.
En natuurlijk outboard FX en compressie. Zeer de moeite waard. Of dit als PCI kaart in je computer. (Powercore, UAD-1)
Eventueel nog wat vintage synthjes voor weinag. Anders wat software erbij.

OK misschien in your face. Maar sommige dingen doe je dubbelop. Lijkt me jammer van het geld. Hiermee kun je ook vette muziek maken.
 
ben het met fuse eens..... RS7000 *OF* MC909, niet allebei, da's overlap...zelfde geldt voor k-station en remote25...
 
Re: Nieuwe studio inrichting. hulp gevraagd

Origineel geplaatst door agressor
het laatste waar ik echt ervaring mee had stamt nog uit de mc505 tijd. mijn 303 en 808 zijn in kapot. en veel meer heb ik nooit gehad, buiten dan een farfisa workstation waar ik bijna alles mee deed, dus ben geen midi/synth goeroe.

Bedoel je dat je een een defecte 303 en 808 hebt staan?
Zoja, wil ik ze wel hebben.
 
precies. kijk door jullie reakties kijk ik dus ff verder..
de tascam dm24 kon ik niet. maar komt er wel op neer wat ik zoek
evenals de 01v96, maar dan ga ik voor toch voor de tascam.

de novation remote doe ik dan ook niet. is eigenlijk ook best wel overkill.
motif es 6 had ik erop staan. misschien dat ik ga voor een 7 iets meer toetsen.

hoe connect ik de tascam dm24 aan mijn pc. niet via firewire.. via adat??
de nordlead laat ik eerst zitten. kan er zowiezo beter een rack voor i.d.p. kopen. heb de motif ook al als controller
en natuurlijk compressie. wat ik zelf al helemaal vergeten was.. dat word de powercore.

al met al scheelt deze config bijna 1500 a 2000 euro..



[offtopic]
de 303 en de 808 zijn omgekomen in een brand van de opslag. waar dus meer apparatuur stond. farfisa master board. 2 technics sl1200, 2 technics sp15, wat verschillende mixtafels. monitors. blah blah.
dus helaas is niets meer.
[/offtopic]
 
Een moment stilte graag voor het jammerlijke verlies van deze gear.

Gecondoleerd.















Maar ehm die DM24 kun je wel via firewire aan je computer hangen. Superhandig en 24 kanalen hotseflots van/naar je computer. Dat is trouwens ook nog niet zo lang uit dus je hebt geluk. ;)

En die motif groter of niet? Als je veel toetsen nodig hebt waarom niet he.
En powercore heb je ook in firewire versie. Die wel wat duurder maar d'r zitten meer DSP's in. Maar vergeet niet dat je daar de software voor de xtra plugins ook nog bij kan kopen.
 
Origineel geplaatst door agressor


[offtopic]
de 303 en de 808 zijn omgekomen in een brand van de opslag. waar dus meer apparatuur stond. farfisa master board. 2 technics sl1200, 2 technics sp15, wat verschillende mixtafels. monitors. blah blah.
dus helaas is niets meer.
[/offtopic]


:stupid :stupid :stupid :o: 8D =(
wat een triest verhaal..
 
[offtopic]
is inderdaad een triest verhaal. hebben nog geluk gehad op zich. er stond daar in de opslag bij mijn huis nog veel meer, incl de complete drive-inn van een vriend van mij. oorzaak was een ketel die in de brand is gevlogen. en precies daaronder stonden wat instrumentjes van mij. een paar cases. versterkers, en nog veel meer, 90 procent was allemaal oude troep. de 303, de 808, de akai s2000 dan niet. die waren z.g.a.n. dat farfisa masterboard was ook aan vervanging toe.
maar goed, nooit om kijken. dus eerst 10000 euro spenderen aan studio. de rest van het verzekeringsgeld aan de rook en waterschade in mijn huis.. de opslag is alweer herbouwd. gelukkig.
[/offtopic]

maar zit nu toch ff te kijke. zie echt geen firewire op de dm24. of is dat een losse module ofzo

en die powercore firewire is wel erg goed.... wel weer wat prijzig
 
Back
Top