MP3 edit software

HanzZ

Stamgast
Lid sinds
29 december 2001
Berichten
354
Locatie
Amsterdam
Haai,

Ik ben op zoek naar een progje dat MP3's kan editen, zonder het te hoeven decoderen. Nou hep ik net ff gekeken op www.hitsquad.com en ik hep een paar gevonden. Ga ik vanavond proberen. Mochten ze ruk zijn, weet iemand een goeie suggestie?

-- HanzZ
 
volgens mij werkt die edit software allemaal door de mp3 toch (al dan niet voor de gebruiker duidelijk) te decoden, bewerken, en vervolgens weer te encoden.

De manier waarop mp3 werkt alleen al laat wave-achtige bewerking helemaal niet toe
 
Wavelab is er zeer geschikt voor (ook al wordt ie eerst gedecodeerd)
 
Dank voor de reacties.

Wave-achtige bewerkingen direct op MP3'tjes zijn beperkt maar niet onmogelijk. Ik heb het inmiddels geprobeerd met een aantal progjes op hitsquad en MP3DirectCut werkt vrij goed (als je het een en ander voor lief neemt - zoals een wavegraph waarin alleen maar hoge frequenties te zien zijn). Het is voor mij een handige manier om bijvoorbeeld volumes van MP3'tjes aan te passen zonder kwaliteitsverlies door telkens te de- en encoderen.

-- HanzZ
 
Lieve mensen :)

Ik heb wavelab... prima programma, erg tevreden over, ik doe er alles mee (audio edits, mastering dingen, mix-cd's maken, branden, hoesjes maken - alles). Maar wavelab kan niet MP3's editen op de manier die ik bedoel. Wavelab decodeert ze nl.

-- HanzZ
 
en hoe kan ik mp3tjes in wavelab openen ? :confused:
 
OK, dat MP3Gain is inderdaad erg handig voor het batch processen van het volume... maar uh...

Weet iemand ook een auto-trim tool om de stilte voor en achter de nummers in een batch te verwijderen?

Daarnaast gebruik ik nu een tooltje om MP3's in een batch mee te hercomprimeren (naar één bitrate bv.), maar deze geeft mij nogal wat plops in het uiteindelijke bestand. Soundforge heeft dat bijvoorbeeld niet bij het comprimeren.

Waar ligt dat aan? Weet iemand een goede tool?
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dione
en hoe kan ik mp3tjes in wavelab openen ? :confused:

Als je via wavelab een file wilt openen kun je aangeven wat voor soort file je wilt openen, zo ook mp3. Anders mp3 gewoon het wavelab window in slepen.
 
Back
Top