Software fabrikanten.....

Kevin

Tis niet te gleuven
Lid sinds
25 augustus 2002
Berichten
3.258
Zo ff iets wat me van het hart moet en meteen een vraag hoe anderen hier over denken...


Zoals sommigen van jullie misschien wel weten was ik tot voor kort een fervent softwaregebruiker en ik heb ook diverse paketten (Legaal) in mijn bezit gehad maaaarrrrr de reden dat ik van mijn geloof af ben gestapt is het volgende.

Soms ben je uitgekeken op een bepaalde synth om bijv. zijn geluid of werkwijze en wat doe je dan ? Juist je verkoopt hem of je ruilt hem met iemand!

Maar dit kan dus niet met een VSTi of VSTfx dit is een heeeeel grooot minpunt vind ik aan de huidige softwareindustrie!
(en ja ik weet het heeft ook te maken met cracks enzo dat het zo moet maar goed even dat buiten beschouwing)
Ik ben dus nog in het bezit van Spectrasonics Stylus en de Waves Renaissance Collection Native 3.6 maar kan deze dus niet normaal verkopen en waarom niet ?? Omdat de licentie overzetten geld moet kostten bij deze fabrikanten :confused: Spectrasonics vraagt hiervoor 50 $ (via creditcard enzo allemaal moeilijk dus want ik ga geen creditcard aanschaffen om dat progje te verpatsen) Maar Waves vraagt het absurd hoge bedrag van 150 $ !!!!!:( echt waar die mafkezen sporen gewoonweg niet !
Als je dan kijkt naar een Arturia waardoor je met 1 mailtje de licentie over kunt zetten..
En dat geld ook voor Native Instruments 1 mailtje en ook Applied Acoustics 1 mailtje...

Hier zakt mijn broek gewoonweg vanaf om voor 1 mailtje en een paar muisklikken 50 tot 150 $ te vragen :r
Nog een reden waarom ik gestopt ben met software is de altijd blijvende update's..elk jaar weer kost dat weer honderen Euro's en NEE je hoeft niet te upgraden maar op een bepaald moment zal je wel moeten want anders draait andere software er niet mee enzo...
Ik had ooit Cubase SX in mijn bezit...(lang verhaal..)
Ik heb Cubase gekocht vanaf versie 3.7 update naar 5.1 was gratis en dat is :okdan: maar dan..naar SX kostte me toen 205 € dus Kevin netjes naar de dealer lijstje ingevuld en besteld dus mooi Kevin SX..En nu komt het ! Komt de update naar 2.0 uit ! Kostte me dan 150 € (ongeveer) dus in totaal van 5.1 af gezien 355 € !
Maar wat kost een update van 5.1 naar SX 2.0 ?? Ik dacht iets van 210 € dus dan zit ik er met 140 € in mits ik een jaartje gewacht had....dit vind ik als trouwe betalende gebruiker stank voor dank ;{
Draaf ik nu door en zoek ik het te ver ?? Misschien wel maar ik heb wel besloten om dus niet zomaar elk geinig syntje of sequensertje (software dan) meer aan te schaffen..sterker nog ik draai alleen nog maar Wavelab 4.0 en de Waves plug ins (Stylus staat hier onder te stoffen)

Nou om dit lang zeikverhaal van mij af te ronden ben ik dus benieuwd wat jullie mening hierover is of jullie ervaring..
:D :doei:
 
ik ben het volledig met je eens, het feit dat steinberg na die wanprestatie van sx 1 geld durfde te vragen voor de update naar 2.0 vond ik echt onvoorstelbaar. Niet alleen steinberg doet dat soort dingen, hetzelfde geldt voor de software voor mijn geluidskaart, ik heb daar echt al zo'n 2000 euro inzitten. En het einde is daarbij nog niet in zicht. Ik snap wel dat je als je 'vooraan' wilt lopen dat dat geld kost, maar ik vind bij sommige leveranciers dat de mensen die daadwerkelijk investeren in hun producten soms wel erg uitgemolken worden.
 
tja nog zoiets. dit is ook een van de reden waarom veel dingen illegaal worden gebruikt. De hele romslomp eromheen. Software is tegenwoordig veelste duur voor wat het is. Daarom krijg je dus die releases als Paradox, O2, Zone, Arctic en ga zo maar door.

Je kan bij wijze van je software idd niet snel doorverkopen. Hardware is daar makkelijker in. Heb je geen gedonder mee.
 
Oh ff voor de duidelijkheid..
Het is nu niet zo dat ik illegale software draai helemaal niet zelfs en ik support het ook zeker niet !!
En het is ook geen vrijbrief om het nu ineens wel te gebruiken.
Zo van ja ik vind zo'n Moog Voyager gaaf maar heb er het geld niet voor over DUS haal ik hem wel weg ergens...:confused:
Gaat er me idd om dat je de vastte klanten niet moet naaien op zo'n manier ik vind namelijk dat er dan best wel wat x-tra's vanaf mag.
By the way petje af voor Native Instruments en Arturia hebben supersupport en doen nergens moeilijk over (mag ook wel eens gezegd worden)
 
ik kan een bedrijf volgen dat ze geld vragen om een licentie over te zetten: kost hun tijd en energie, en dus geld. Ik kan echter niet bij het bedrag. ik vind dat dat zou moeten kunnen voor max 5 à 10 €: de kosten van een gewone administratieve handeling. Dat zou redelijk zijn en enigszins verstaanbaar...

maar 50 dollars tot 150????

wat hebben die mannen (en vrouwen misschien) gerookt???


:peukie:

-cloudy
 
Origineel geplaatst door cloudman
ik kan een bedrijf volgen dat ze geld vragen om een licentie over te zetten: kost hun tijd en energie, en dus geld. Ik kan echter niet bij het bedrag. ik vind dat dat zou moeten kunnen voor max 5 à 10 €: de kosten van een gewone administratieve handeling. Dat zou redelijk zijn en enigszins verstaanbaar...

maar 50 dollars tot 150????

wat hebben die mannen (en vrouwen misschien) gerookt???


:peukie:

-cloudy


Mwuaaa ben ik het maar gedeeltelijk mee eens....
Wat is dat nu voor administrative handeling ?? Een registratie ongedaan maken lijkt me helemaal niet zoveel werk..
Maar van de andere kant idd zou ik er wel 5 a 10 € voor over hebben maar dat 50-150 wat ECHT waar is is gewoon belachelijk..(desnoods via een dealer betalen) of een soort van ''verwijderingsbijdrage'' 8o)

En waarom het ene bedrijf wel en het andere niet ??
 
bedrijven rekenen gemakkelijk iets aan daarvoor. maar dat vervalt in het niets door het belachelijke bedrag.
en inderdaad!!! waarom het ene bedrijf niet en het andere wel... alles behalve logisch!
 
als ik dat soort verhalen lees denk ik dat ik toch maar weer ff wacht met de aanschaf van een nieuwe PC...:stupid
 
Origineel geplaatst door dione
als ik dat soort verhalen lees denk ik dat ik toch maar weer ff wacht met de aanschaf van een nieuwe PC...:stupid

Aanschaf van PC is niet zo'n probleem maar let wel op wat je koopt...verkopen van Software gaat nu al zo moeilijk door de cracks en kopieen en als er bepaalde fabrikanten dan ook nog zo te werk gaan dan word het alleen maar moeilijker..

Let gewoon dus goed op en test uitvoerig alvorens je wat koopt (gewoon zoals je dat met hardware doet) maar soms koop je wel eens iets impulsief's en blijkt het achteraf niet erg nuttig voor je te zijn en dan is het makkelijker als je hardware hebt kan je namelijk zonder problemen verkopen..
 
Origineel geplaatst door Kevin
Aanschaf van PC is niet zo'n probleem maar let wel op wat je koopt...verkopen van Software gaat nu al zo moeilijk door de cracks en kopieen en als er bepaalde fabrikanten dan ook nog zo te werk gaan dan word het alleen maar moeilijker..

Waar ik het meest mee zit is de registratie van native instruments producten.
Elke keer als ik me windows opnieuw install,en bv maar iets ff veranderd heb,bv een usb poort ofzo aangezet.
Kan ik alles wat hij heb van native weer opnieuw installen,dat zuigt zo enorm,vooral omdat die ene pc niet op het internet zit,dus steeds alles over moet zetten,nieuwe reg aanvragen,terugzetten op de andere pc,en dan kan ik weer aan de slag.
 
Origineel geplaatst door trash
Waar ik het meest mee zit is de registratie van native instruments producten.
Elke keer als ik me windows opnieuw install,en bv maar iets ff veranderd heb,bv een usb poort ofzo aangezet.
Kan ik alles wat hij heb van native weer opnieuw installen,dat zuigt zo enorm,vooral omdat die ene pc niet op het internet zit,dus steeds alles over moet zetten,nieuwe reg aanvragen,terugzetten op de andere pc,en dan kan ik weer aan de slag.



Dat klopt maar NI heeft deze manier gekozen i.v.m. de cracks en dergelijke dus dat vind ik wel te begrijpen..maar wees blij dat dit uberhaupt nog wel werkt !!!!
Als je eenmaal bij Spectrasonics je product geauthorizeerd hebt dan hang je gewoon aan dat pakket vast :( En dan is verkopen er niet meer bij..heb ook al gevragen of er geen manier is dat ik zo bij de geluiden van de Stylus kan (heb geen VST Host meer) maar NEE is dan het antwoord..dat ze dan met een regeling komen dat ik de geluiden alsnog op WAV kan krijgen maar nee hoor dit kan niet dus ik zal straks toch aan versie van Cubase moeten wil ik hem ooit nog kunnen gebruiken..
 
Origineel geplaatst door Kevin
Dat klopt maar NI heeft deze manier gekozen i.v.m. de cracks en dergelijke dus dat vind ik wel te begrijpen..maar wees blij dat dit uberhaupt nog wel werkt !!!!
Als je eenmaal bij Spectrasonics je product geauthorizeerd hebt dan hang je gewoon aan dat pakket vast :( En dan is verkopen er niet meer bij..heb ook al gevragen of er geen manier is dat ik zo bij de geluiden van de Stylus kan (heb geen VST Host meer) maar NEE is dan het antwoord..dat ze dan met een regeling komen dat ik de geluiden alsnog op WAV kan krijgen maar nee hoor dit kan niet dus ik zal straks toch aan versie van Cubase moeten wil ik hem ooit nog kunnen gebruiken..

Wat ze moeten doen,en ik roep dit al een tijd.
Bij native instruments(en meerdere bedrijven) dingen op dsp kaarten flikkeren..... voordelen:
*1 Geen cracks
*2 cpu ontlasting
*3 makkelijker 2e hands verkoopbaar
Als ze nu zouden samen gaan met een grote hardware fabrikant die nu ook lijd onder de software,het is inmiddels een circel,waren allebij zowel de soft als hardware fabrikant beter af geweest.
 
Origineel geplaatst door trash
Wat ze moeten doen,en ik roep dit al een tijd.
Bij native instruments(en meerdere bedrijven) dingen op dsp kaarten flikkeren..... voordelen:
*1 Geen cracks
*2 cpu ontlasting
*3 makkelijker 2e hands verkoopbaar
Als ze nu zouden samen gaan met een grote hardware fabrikant die nu ook lijd onder de software,het is inmiddels een circel,waren allebij zowel de soft als hardware fabrikant beter af geweest.

Dat klopt heb je helemaal gelijk in....
Als er nu gewoon 1 ''open'' platform kaart kwam waar iedereen voor kan programmeren (als er dat al niet is) en dat mag best wel wat kostten scheelt idd in je CPU en in de cracks zijn we allemaal blij (maar dan is Native Instruments geen Native Instruments meer)8o)
 
Dat had ik dus ook met de V-station.

Als je die eenmaal hebt geregged kan hij niet meer over naar iemand anders.
Ik vraag me af of dat wettelijk allemaal maar zo mag.
 
ja die software fabrikanten denken gelijk dat je internet hebt
dan ben je dus veplicht om aan te schaffen
maar ik draai op 2 systemen
1 voor internet
en de andere voor de muziek
ook heel handig maar niet heus

kareltje
 
Origineel geplaatst door kareltje
ja die software fabrikanten denken gelijk dat je internet hebt
dan ben je dus veplicht om aan te schaffen
maar ik draai op 2 systemen
1 voor internet
en de andere voor de muziek
ook heel handig maar niet heus

kareltje

Idem hier mijn speciaal gebouwde audio PC staat ook los van Internet..

Origineel geplaatst door fuse
Dat had ik dus ook met de V-station.

Als je die eenmaal hebt geregged kan hij niet meer over naar iemand anders.
Ik vraag me af of dat wettelijk allemaal maar zo mag.

Dat vroeg ik me ook af want ik kon me dus niet herrineren dat dit vermeld stond op het pakket van Spectrasonics ''Stylus'' maar het stond er we degelijk :( maar ja in de licentieovereenkomst van de software en NEE die lees ik nooit (altijd yes,yes,ok,yes en draaien die meuk :D )
 
helemaal mee eens. vandaar dat ik voor mijn eigen software producten zoals Matrix 2001 altijd en eeuwig GRATIS UPDATES verstrek. Dus ook als er in de nieuwe versie veel meer functionaliteit in zit. Kwestie van fatsoen IMHO
 
Het voordeel is wel dat je je software opnieuw kan installeren als het niet (meer) werkt :D

Je hardware synth kan je weg gooien}:|
 
Origineel geplaatst door Kevin
Mwuaaa ben ik het maar gedeeltelijk mee eens....
Wat is dat nu voor administrative handeling ?? Een registratie ongedaan maken lijkt me helemaal niet zoveel werk..
Maar van de andere kant idd zou ik er wel 5 a 10 € voor over hebben maar dat 50-150 wat ECHT waar is is gewoon belachelijk..(desnoods via een dealer betalen) of een soort van ''verwijderingsbijdrage'' 8o)

En waarom het ene bedrijf wel en het andere niet ??

Misschien dat het bij de andere bedrijven al bij de prijs is inbegrepen die 150 dollar.
Dat je een plugin koopt voor 152,50 dollar waar die 150 dollar dan al bij inbegrepen is ofzo 8o)
 
Back
Top