Michael Jackson is niet meer...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb Thriller, Bad en Dangerous al op CD :)

De rest download ik wel, hij heeft er toch niks meer aan nu.
 
wel de grootste popboi ever sowieso! je kan hem haten, mag best, maar die geschiedenis is sowieso geschreven! hij is eindbaas!
 
Michael_Jackson_Ronald_and_Nancy_Reagan.jpg
 
Heeft MJ invloed gehad op de popmuziek in de wereld? Natuurlijk wel.
Was het "nieuw" wat hij bracht? In zekere zin heeft hij een bijdrage geleverd.
Ik noem een aantal dingen, die eigenlijk ook al door R-ond zijn vermeld:
1. Nieuwe opname technieken en dan vooral bij zwarte muziek; wat Bruce Swedien doet is toch apart.
2. Gebruik van rock elementen in zwarte muziek; dit is iets wat vooral in Amerika niet geaccepteerd werd door de hele marketing rondom muziek("men kan het niet verkopen" hoorde je vaak).
3. Gebruik van opstapeling van synths; dit is iets wat we tegenwoordig normaal vinden, terwijl dat toendertijd(80er jaren) uniek was. Dit was het gevolg van werken met sessie muzikanten zoals Michael Bodikker, David Paich(Toto) en Steve Porcarro(ook Toto).
4. Hergebruik van trends; veel invloeden van hiphop, electro, metal etc. werden door MJ gebruikt en gesynergeerd tot nieuwe songs. Billie Jean is een klassiek voorbeeld.

Dit is slechts een kleine opsomming van wat de man op muziekgebied heeft bijgedragen. Op het terrein van muziek gebruiken om een totaal pakket van entertainment aan te bieden, zal ik het maar niet hebben.
Muzikaal is Prince misschien interessanter, maar MJ blijf ik wel bewondering voor hebben.
 
Heeft MJ invloed gehad op de popmuziek in de wereld? Natuurlijk wel.
Was het "nieuw" wat hij bracht? In zekere zin heeft hij een bijdrage geleverd.
Ik noem een aantal dingen, die eigenlijk ook al door R-ond zijn vermeld:
1. Nieuwe opname technieken en dan vooral bij zwarte muziek; wat Bruce Swedien doet is toch apart.
2. Gebruik van rock elementen in zwarte muziek; dit is iets wat vooral in Amerika niet geaccepteerd werd door de hele marketing rondom muziek("men kan het niet verkopen" hoorde je vaak).
3. Gebruik van opstapeling van synths; dit is iets wat we tegenwoordig normaal vinden, terwijl dat toendertijd(80er jaren) uniek was. Dit was het gevolg van werken met sessie muzikanten zoals Michael Bodikker, David Paich(Toto) en Steve Porcarro(ook Toto).
4. Hergebruik van trends; veel invloeden van hiphop, electro, metal etc. werden door MJ gebruikt en gesynergeerd tot nieuwe songs. Billie Jean is een klassiek voorbeeld.

Dit is slechts een kleine opsomming van wat de man op muziekgebied heeft bijgedragen. Op het terrein van muziek gebruiken om een totaal pakket van entertainment aan te bieden, zal ik het maar niet hebben.
Muzikaal is Prince misschien interessanter, maar MJ blijf ik wel bewondering voor hebben.

Volgens mij werd het grijpen in zijn kruis en zijn sexy gehijg enzo minder op prijs gesteld dan dat het publiek kon verhappen dat ze een rock gitaar geluid hoorde in "Beat it". De gitaar bridge in "Beat it" klinkt lekker, maar aan de andere kant ook weer erg commercieel en gelikt (zit bijna geen leven in). Michael had hetzelfde als Elvis. De Elvis generatie (de ouders van ons), vonden over het algemeen Michael te ordinair. Grijpen in zijn kruis, geil gehijg (pure inschatting, maar volgens mij heb ik gelijk). Pubers willen schoppen tegen de gevestigde orde en zich losmaken van ouders. Fan zijn van een type ala MJ kan hen daarbij helpen

Was Abba niet de pionier in het dubbelen van sounds?

idd de invloeden van trends heb je wel gelijk in.

Is er een band of nummer te noemen waarin invloeden van zijn muziek zijn te horen? Uniek was ie wel, heeft een aantal goede nummers

Ik vond deze cover wel leuk
 
die pic van 6trak, dat is MJ zoals ik hem herinneren. wat een superplaat is thriller.

genoeg merites met alleen die plaat al.

gitaar geweld in beat it zijn 2 super gitaristen, bijna geen leven is een beetje raar.
de solo is eddie van halen en zijn sound en ritme is steve lukather (ook toto)
 

met die piloten bril en militairen pakkies wastei nog best cool

khoorde gister op uk tv datie meer dan 0.5 miljard open staande schulden heeft
whoo
en de rechetn van de bestles zit dat nu ?
 
khoorde gister op uk tv datie meer dan 0.5 miljard open staande schulden heeft
whoo
en de rechetn van de bestles zit dat nu ?

Die rechten (de ATV catalogus) heeft hij in 1995 verpatst aan Sony. Voor 95 miljoen. Had hij er aan vast gehouden, dan had hij nu die schuld misschien niet hoeven achterlaten: McCartney vertelde Jackson ooit dat die rechten hem 40 miljoen per jaar opleverde. Daarom kocht Jackson ze achter McCartney's rug om, in 1985 voor iets van 50 miljoen. McCartney was 'not amused'.
 
king of pop / pop king was zekers een pop[idoo[t]l
zalme worst wezen ; madonna zekers queen of pop:stupid
oneeeeeee ; das britnnie:halleluja

de bladen maken / breken de man


Ja, zolang er sukkels zijn die ze lezen...:confused:
 
Leuk plaatje. Ik wist niet dat in "911 is a joke" "Thriller" verwerkt zat.

Invloeden die direct bekend zijn, mensen die gezegd hebben dat ze beinvloed zijn door MJ, zijn mensen zoals Justin Timberlake en Asher. Neem een willekeurige song van deze twee gasten en je hoort meteen waar ze het vandaan hebben.
Ik denk zelfs dat Beyoncee, Timbaland en P Diddy beinvloed zijn door MJ.
 
Prodigy - The way it is zit ook Thriller in :eureka:
 
Ja wat dacht je nou. Een verkoop-kanon als MJ wordt natuurlijk geimiteerd.
En wat je ook vindt van deze ras-artiest, en zijn diep-trieste afgang de laatste jaren, hij is en blijft eeuwig een fenomeen. Geweldige zanger, met buitengewone timing, die je zelden hoort, top-choreografie, super arrangementen/muzikanten.
Ik persoonlijk ben jaren aan hem voorbij gelopen, gewoon omdat het niet mijn ding was. Maar intussen zag ik wel het enorme vakmanschap van zijn produkties. Bovendien zijn er een paar songs die ik bedwelmend mooi vind. Deze jongen had klasse.

Persoonlijk geloof ik helemaal niks van al die valse aantijgingen over kindermisbruik. Ja, hij was de weg volkomen kwijt. Is waar. Maar hoeveel grote artiesten heb ik niet diezelfde weg zien gaan. Buitengewoon triest....Gewoon een goeie jongen, goed hart, maar kapot gegaan aan het succes, en de ratten die uit de riolen komen als het donkerder wordt en jij toevallig beschikt over honderden miljoenen dollars.

Laat hem maar in vrede rusten. RIP mate.
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top