Uitdelen van bans

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Je kunt toch wel zien of dat van het zelfde ip adres afkomstig is. Nou zegt dat nog niet alles want als je achter een NAT proxy zit dan hebben er meerdere hetzelfde IP adres en als betreffende persoon vanuit een andere aansluiting zich aanmeldt dan heeft hij uiteraard een ander IP adres. Maar het is wellicht de moeite waard om hier even naar te kijken.
Dat is natuurlijk ook gedaan. Toch bedankt voor het meedenken.
 
Ik dank Hazes voor zijn uitleg. Had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Wie dat niet wil begrijpen, heeft echt (beetje) pech.

Ik suggereer: :slotje:

dat geloof ik graag, dat je het niet beter had kunnen verwoorden. het gaat echter niet alleen om woorden, maar ook om daden.
de arrogante opmerking dat een ander iets niet begrijpt, als ie het niet met jou/jullie eens is, is natuurlijk volkomen misplaatst, maar tekenend voor de houding onder de moderator-club.
 
Maw als je goed je best doet kun je hier mensen wegkrijgen door ze te treiteren en sarren totdat ze zelf het helemaal gehad hebben en (onbegripvolle) mods gaan lopen uitschelden.
 
dat geloof ik graag, dat je het niet beter had kunnen verwoorden.
Dit is nu precies zo'n opmerking als waar ik hierboven aan refereer: op de persoon in plaats van op zijn argumenten. Absoluut onnodig.

het gaat echter niet alleen om woorden, maar ook om daden.
de arrogante opmerking dat een ander iets niet begrijpt, als ie het niet met jou/jullie eens is, is natuurlijk volkomen misplaatst, maar tekenend voor de houding onder de moderator-club.

Ik vind het vervelend dat je suggereert dat ik in mijn post probeer te overtuigen. Mijn intentie is om het handelen te verduidelijken, niet om wie dan ook te overtuigen van mijn/ ons gelijk. Shortwave doelt met "niet begrijpen" op het niet begrijpen van mijn toelichting. Niets meer dan dat.

Maw als je goed je best doet kun je hier mensen wegkrijgen door ze te treiteren en sarren totdat ze zelf het helemaal gehad hebben en (onbegripvolle) mods gaan lopen uitschelden.

Jij hebt totaal geen zicht op wat in de berichtenwisseling stond met Mono, dus je spreekt hier gigantisch voor je beurt. Misschien is het handig om je te beperken tot de feiten: er was begrip vanuit de mods t.a.v. Mono maar dat werd beantwoord met gescheld. 1+1=2

@Leo en Champ: Jullie persoonlijke vete vecht maar ergens anders (en dat is niet op dit forum) uit aub. Deze thread/ situatie is al lastig genoeg, zonder dat jullie je ding daar ook nog eens in gaan uitvechten.
 
Laatst gewijzigd:
Maw als je goed je best doet kun je hier mensen wegkrijgen door ze te treiteren en sarren totdat ze zelf het helemaal gehad hebben en (onbegripvolle) mods gaan lopen uitschelden.
daar lijkt het nu wel een beetje op, jammer hoor
 
Jij hebt totaal geen zicht op wat ik in de berichtenwisseling stond met Mono, dus je spreekt hier gigantisch voor je beurt. Misschien is het handig om je te beperken tot de feiten: er was begrip vanuit de mods t.a.v. Mono maar dat werd beantwoord met gescheld. 1+1=2
Je mist het punt dat iemand anders een alt aanmaakt en daar bewust gaat lopen stieren om iemand anders over de rooie te helpen. Missie volbracht dus.
Dat mono mensen uitscheld als iets hem iets niet bevalt is me bekend maar de context waarin dit gebeurd is niet echt onbelangrijk. Blijkt nu dus ook dat een tweede karakterfout ego is en daar mensen ook niet door kunnen kijken en zien wat er echt aan de hand is.
 
ik vind iemand sowieso uitschelden niet OK,
maar je mag wel iemand zn muziek uitschelden op zich ;)
 
beste vriend
de 'persoonlijke' opmerking aan het adres van shortwave was een koekje van eigen deeg, vanwege zijn arrogante opmerking over 'niet begrijpen'. ikhoop dat hij het doorhad en er iets van heeft geleerd, misschien jij nu ook.

de tweede alinea begrijp ik niets van, ik denk dat je het mis hebt.

hoezo voor mijn beurt spreken? ik spreek me niet uit over of de ban van mono terecht is, ik kan me voorstellen dat hij weer eens uit de bocht is gevlogen, dat doet hij vaker. helaas. ik vind het jammer dat hij zich zo op de kast laat jagen en ik vind het ook jammer om te zien hoe hij dan onredelijk kan worden. maar het blijft mijn vriend en ikheb niet zo'n moeite dat los van elkaar te zien.

jij slaat een plank mis als je aan een vete tussen mij en champ refereert. als dit de basis is van waaruit jij modereert en beslissingen neemt over bans en dergelijke, maak ik me zorgen. ik ken champ niet, heb nooit of bijne nooit contact met hem gehad. ik weet dat hij wel eens met mono/poly overhooop ligt en ik lees zijn reactie hier, die mij tamelijk overbodig voorkomt enbovendien sterkt kijkt ingegeven door zijn relatie tot mono/poly i.p.v. door de feiten. daara maak ik een opmerking over. daarop volgt een onvolwassen, onbeschofte reactie van champ, met een aantal ongefundeerde uitspraken.
dat noem jij dan een vete. ???!!! ik heb echt geen ding met champ en ik verbaas me over jouw interpretatie.

Dit is nu precies zo'n opmerking als waar ik hierboven aan refereer: op de persoon in plaats van op zijn argumenten. Absoluut onnodig.

Ik vind het vervelend dat je suggereert dat ik in mijn post probeer te overtuigen. Mijn intentie is om het handelen te verduidelijken, niet om wie dan ook te overtuigen van mijn/ ons gelijk. Shortwave doelt met "niet begrijpen" op het niet begrijpen van mijn toelichting. Niets meer dan dat.


Jij hebt totaal geen zicht op wat in de berichtenwisseling stond met Mono, dus je spreekt hier gigantisch voor je beurt. Misschien is het handig om je te beperken tot de feiten: er was begrip vanuit de mods t.a.v. Mono maar dat werd beantwoord met gescheld. 1+1=2

@Leo en Champ: Jullie persoonlijke vete vecht maar ergens anders (en dat is niet op dit forum) uit aub. Deze thread/ situatie is al lastig genoeg, zonder dat jullie je ding daar ook nog eens in gaan uitvechten.
 
dƔt is modereren.
Idd, gewoon elk topic/post waarin een scheldwoord of iets dergelijks staat rucksichtlos weghalen binnen 8 uur en dat pertinent volhouden.
 
Beste Hazes

Jij gaf mij een berisping prive omdat jij vond dat ik Mario vals beschuligd had.
Zelf had ik al publiekelijk dat recht gezet in de plan-b topic voor jou berisping.
Verder had jij meteen Septic gebanned vanwege zijn opmerking.
Dus mijn reactie in een pb was simpel "flikker op"
Hier blijf ik bij.
Voor de rest iedereen bedankt voor de evt moeite om het recht te zetten.
Maar dit hoef van mij helemaal niet meer.
Ik ben er wel klaar mee hier.
En mensen die lekker na willen trappen ga lekker je gang.


Groeten,

Mono
 
alle mono, niet zo tutten , en laat je vrienden nou niet in de kou staan, de sop is de kool niet waard en we zien je te graag,
sunny
 
Idd, gewoon elk topic/post waarin een scheldwoord of iets dergelijks staat rucksichtlos weghalen binnen 8 uur en dat pertinent volhouden.

Dat noemt men symptoom bestrijding en geen probleem bestrijding. Ik denk dat je zelf ook wel kunt bedenken dat dat geen oplossing zal/kan zijn.

Soms is regels handhaven vervelend en zijn daar mensen de dupe van. Ik vind het wel jammer dat de mods een keer resoluut en cordaat reageren en er dan weer een heel moddergevecht ontstaat over hun functioneren. Mensen die zelf een dergelijke functie hebben bekleed weten heel goed dat symptoombestrijding even best lijkt te helpen maar dat de aanhouder wint. En zoals we allemaal weten zijn er hier op het forum gebruikers die een erg lange adem hebben.

Over de situatie Septic/Mono heb ik te weinig info en daar heb ik dus verder ook geen mening over.
 
Dat noemt men symptoom bestrijding en geen probleem bestrijding. Ik denk dat je zelf ook wel kunt bedenken dat dat geen oplossing zal/kan zijn.
Kom op redelijk wat fora en deze manier is vaak een hele effectieve manier om leden duidelijk te maken dat het niet werkt. Er zijn idd altijd nog wel mensen die het volhouden maar dat kleine groepje kan je makkelijk de baas blijven.
 
Er zijn inderdaad een paar bans uitgedeeld en ik wil het graag wat toelichten, zodat e.e.a. in perspectief geplaatst kan worden.
  • ....
  • De ban van Mono-Poly staat hier los van en heeft te maken met zijn woordkeuze in een pb-wisselingen met een moderator. Onze insteek is om met wederzijds respect met elkaar om te gaan. Daar gaf hij helaas geen blijk van en als mod hoef je je niet alles te laten welgevallen.
Is dit gewoon kwestie van aangetaste eer en een ordinaire machtsstrijd? :D Het was niet openbaar, tot nu dan, tenminste, dus een aangetaste eer is hier niet in het geding. Verder kan ik me niet indenken dat de maatregel pedagogisch bedoeld is.

Ik weet ook wel dat het medium Internet een zelfde bijwerking heeft als het autorijden. Omdat het in je eigen huissituatie plaatsvindt worden qua inhoud ongewenste berichten als een inbreuk op de persoonlijke leefsituatie gezien. De gelijkenis in het gedrag bij een aanrijding in het verkeer loopt beslist niet mank :D

De bewuste overtreder heeft mij niets aangedaan, maar ik dien hem als mede forumgebruiker wel in discussies te moeten missen? Moderatoren dienen zich naar mijn mening bewust te zijn dat zij niet het forum bezitten, maar het slechts dienen. Zij hebben een verantwoordelijkheid jegens de leden, want zij zijn het forum!

Naast het vele ingrijpen, wat dit forum toch wel kenmerkt en ook het discussiƫren op de man ipv argumenten, valt mij vaak op dat indien de moderatoren zich in een discussie mengen dit vaak qua opstelling gebeurt vanuit een positie van ongelijke grootheden: het uiteindelijk oordeel... Het is zelden bijdragend, sturend of activerend... Vaak een negatieve ondergrond.

Maar ja, misschien ben ik een beetje verwend op die internationale forums ;)

Wout
 
Leo, je noemt mij al 2 keer maar ik zie de context niet, wat heb ik hier mee te maken dan?

Ik ben hier geen mod en ik hou me als lid afzijdig omdat het inmiddels wel duidelijk is dat ik mannen als Mono, Hexagon, Septic en Smackos een warm hart toedraag maar dat dat er verder geen donder toe doet. Het zijn altijd dezelfde 15 of 20 man die zich in deze ban topics mengen, ik denk dat we alleen daarom al kunnen aannemen dat het hier gewoon om een klein en select groepje leden gaat dat het synthforum serieuzer neemt dan het merendeel van de rest van de leden.

Naar aanleiding van eerdere ban topics denk ik dat je er van uit kunt gaan dat het gros van de leden het geen zier kan interesseren wie hier met wie om wat voor reden dan ook in de clinch ligt en wie daarom gebanjerd wordt. Maar de mods, die net als die 20 leden het forum veels te serieus nemen, denken daar anders over en gaan over tot overbodig rigoureuze maatregelen 'ter bewaking van de goede sfeer', of heel kleinzerig maar veel eerlijker, 'ter bewaking van het respect jegens moderators', maar eigenlijk zijn hun signalen alleen bedoeld voor dat groepje van 20 man. Het is gewoon een ordinaire erekwestie tussen een stel mannen die hier allemaal een duidelijke stempel op het forum drukken, met de altijd en eeuwige winnaar: de mods.
 
Laatst gewijzigd:

Ik ben hier geen mod en ik hou me als lid afzijdig omdat het inmiddels wel duidelijk is dat ik mannen als Mono, Hexagon, Septic en Smackos een warm hart toedraag maar dat dat er verder geen donder toe doet. Het zijn altijd dezelfde 15 of 20 man die zich in deze ban topics mengen, ik denk dat we alleen daarom al kunnen aannemen dat het hier gewoon om een klein en select groepje leden gaat dat het synthforum serieuzer neemt dan het merendeel van de rest van de leden.

Naar aanleiding van eerdere ban topics denk ik dat je er van uit kunt gaan dat het gros van de leden het geen zier kan interesseren wie hier met wie om wat voor reden dan ook in de clinch ligt en wie daarom gebanjerd wordt. Maar de mods, die net als die 20 leden het forum veels te serieus nemen, denken daar anders over en gaan over tot overbodig rigoureuze maatregelen 'ter bewaking van de goede sfeer', of heel kleinzerig maar veel eerlijker, 'ter bewaking van het respect jegens moderators', maar eigenlijk zijn hun signalen alleen bedoeld voor dat groepje van 20 man. Het is gewoon een ordinaire erekwestie tussen een stel mannen die hier allemaal een duidelijke stempel op het forum drukken, met de altijd en eeuwige winnaar: de mods.

Ik vrees dat je helemaal gelijk heb. Niet dat ik het leuk vind.
Opzich denk ik niet dat het verkeerd is om z'n groepje te hebben.
Een uitgesproken mening word bij mij altijd wel gewaardeerd en
woorden hebben mij nog nooit echt pijn gedaan.

En ik denk zelf wel bijdehand genoeg te zijn om mezelf te verdedigen
als er tegen mijn schenen word geschopt hier op dit forum, zonder
daarbij te hoeven gaan lopen schelden of Mods aan te schrijven.

Dat is blijkbaar een kunst tegenwoordig.
 
Hier is alles goed en vredig.
Er bestaan geen meningsverschillen en problemen.
Rustige, gezellige harmonie, zoals in ieder rechtgeaard ganzenbordend Nederlands burgerlijk gezin...

En dan gane-we HOUSEN!

:D

Wout
 
beste hazes,
mag ik ook nog jouw overwegingen horen waarom de post van champ (vuile dit,vieze dat, allerlei verdachtmakingen - hou toch he kop etc etc) hier we blijft staan? misschien kan shortwave aanvullen, welke objectieve maatstaven ertoe leiden dat zoiets wel kan?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top