Mijn eerste release bij Spinnin' Records!!!

erg nette mix! Lekker hoog, sprankeld echt. goed bezig!!!
 
idd, welke cd/dvd van vengeance heb je gebruikt? leuk idd om te weten, vooral als je die zelf ook gebruikt hehehehe

Ehm... poeh... volgens mij voornamelijk de VEE (Electro Vol.1) cd, maar vast ook wel wat samples van de Club en House cd's hoor.

Ik doe wel altijd redelijk veel nabewerking van de samples, voornamelijk compressie en EQ naar smaak. Als je dat niet doet blijft het een beetje vlakjes, de samples zijn echt wel ideaal georganiseerd en hebben van zichzelf al een goede sound, maar nabewerking is toch hoe dan ook een must!

Ik kan er ook echt niet tegen als ik in een plaat helemaal los een vengeance-loopje met daaronder een kick hoor en dat is het. Dan breng je jezelf het er wel heel makkelijk vanaf.
Ik ben altijd "creatief" bezig met het knippen van loopjes en het layeren van samples en vooral het schuiven in de microtiming (clapje bv. paar ms naar voren trekken) totdat ik tevreden ben.

Welke versie vind je zelf eigenlijk het best? Ben ik wel benieuwd naar... :)

De Subgroover Remix uiteraard!
De gewone mix, daar begon het mee als opdracht. Leuke plaat, beukt wel, maar is natuurlijk melodieus niet echt interessant. Daarom heb ik er ook deze Subgroover Remix bij gemaakt, omdat ik toch persé iets wilde maken mét mooie akkoorden en een wat groovy-clubbier idee.

Voor de rest van de reacties, iedereen dank!!! :biertje:
 
De gewone mix, daar begon het mee als opdracht. Leuke plaat, beukt wel, maar is natuurlijk melodieus niet echt interessant.

Dus als ik het goed begrijp, krijg je de opdracht om met een of andere dude die je in het café hebt ontmoet een oninteressant plaatje dat wel beukt te maken?
Of hoe werkt dit? Wie geeft er nou zulke opdrachten? :confused:

Maar verder gefeliciteerd natuurlijk ! :okdan:
 
Dus als ik het goed begrijp, krijg je de opdracht om met een of andere dude die je in het café hebt ontmoet een oninteressant plaatje dat wel beukt te maken?
Of hoe werkt dit? Wie geeft er nou zulke opdrachten? :confused:

Maar verder gefeliciteerd natuurlijk ! :okdan:

Haha, nee nu haal je twee dingen door elkaar.
Ik werkte in een studio waar we voornamelijk voor klanten muziek maakten.
De meeste klanten zijn DJ's of platenlabels.
Zo is ook deze opdracht begonnen.
Hoe dat verder zakelijk precies in elkaar steekt zal ik je niet mee lastig vallen... :)

Die gozer in het café is de zanger die je hoort. Ik had al wel eens gehoord van mensen dat hij een goede vocalist was, dus ik heb hem gewoon aangesproken en vanuit daar is een goede samenwerking met deze zanger ontstaan.
 
dik, breed, vet, nice, rete goed, fraai, gaaf, cool, ultra, grotesque, waus, te gek, peppie, cockie, spacen, wappie, te bling, mega, immens, superlatief, honky bonky, interstallair, cosmisch, macro, sweet, ownage, rulerend, top, het einde...

zal ie blijven staan of word ie wederom cynisch opgevat?
 
Er is altijd iets met die spinnin records releases qua afmixing, niet per definitie slecht ofzo maar ze klinken altijd wat plastic... :D

Verder een mooie release subgroover, proficiat! :)
 
Heel netjes Sub er valt natuurlijk altijd wel iets op een track aan te merken maar vind hem goed hoor :okdan:

Gefeliciteerd
 
Back
Top