Mijn eerste officiële release in de digital stores

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Eindelijk!

Ik ben trots op mijn aller eerste echte release:
Better Late - Herbie Hatchback


Traxsource pre-sale 1 week
Traxsource Promo - 2 weken
Daarna zal hij op alle digitale plaforms te vinden zijn.

Ik heb eerst gepoogd zelf mijn muziek uit te brengen op de digitale platforms maar dat werkte niet voor mij.
Je moet te veel tijd steken in promotie, reclame, marketing en die tijd en geld stop ik liever in muziek maken.
Dus heb ik alles bij gepaste labels aangeboden en niet zonder resultaat.
Er volgen snel meer tracks want ik heb een aantal contracten getekend bij verschillende labels.

Hier het draadje in de tracks sectie hier op het forum waar ik nog waardevolle tips had gekrengen. Nogmaals dank daarvoor.

Ik ben super trots op mijn eerste release!
 
Gefeliciteerd, leuk hoor! Ik heb nu geen geluid, maar ga morgen zeker even luisteren 👍 Waarom trouwens verschillende labels? Is een niet praktischer?

Mijn eerste track kwam trouwens 9 maanden geleden uit en nu leg ik al de laatste hand aan een debuutalbum. Het kan snel gaan en een release werkt supermotiverend. Dus keep 'em coming!
 
Gefeliciteerd, leuk hoor! Ik heb nu geen geluid, maar ga morgen zeker even luisteren 👍 Waarom trouwens verschillende labels? Is een niet praktischer?

Dank! Ik maak verschillende soorten muziek en bij elk nummer stuur ik het naar de labels waarvan ik denk dat het er het beste op zou passen. Zo bereik je uiteindelijk ook beter de doelgroep voor dat nummer. Had niet verwacht dat het zo gretig ontvangen zou worden door labels waar ik zelf een hoge pet van op heb.

Dit is overigens een house label uit Detroit
 
Gefeliciteerd met je release. Klinkt lekker. Ik heb eens gelezen dat "acts" die zich op meerdere muziekgenre's het lastiger hebben omdat er geen label op te plakken is. Misschien is het een idee om voor je verschillende genre's ook verschillende "namen" te gebruiken zodat iedere naam wel aan een genre gebonden is. Hoe dan ook, gefeliciteerd en ik hoop dat er meer tracks gaan volgen. Misschien uiteindelijk zelfs een album zoals Bombario? Dat is voor later, voor nu: heel veel succes met je release en ik hoop dat het enig succes gaat opleveren!
 
Dank, goed om in het achterhoofd te houden.

Ik geloof direct dat het veel eenvoudiger zal zijn om alleen maar hetzelfde soort ding te doen onder één label. Hoewel dat misschien ook weer op een bepaalde manier nadeel kan opleveren. Je beperkt jezelf dan namelijk wel erg. Ik heb het dan denk ik toch dan liever iets lastiger.

Maar als ik bijvoorbeeld naar Chris Lake kijk op Discogs heeft hij (vooral in het begin) heel veel op verschillende labels uitgebracht terwijl hij wel een succesvol producer is geworden:
en zo zijn er nog wel meer dus echt onmogelijk is het niet.

De stijlen zitten nog wel dicht bij elkaar maar als ik echt iets heel anders ga doen denk ik dat ik het wel onder een ander pseudoniem zal doen.
 
Gefeliciteerd met je release. Klinkt lekker. Ik heb eens gelezen dat "acts" die zich op meerdere muziekgenre's het lastiger hebben omdat er geen label op te plakken is. Misschien is het een idee om voor je verschillende genre's ook verschillende "namen" te gebruiken zodat iedere naam wel aan een genre gebonden is. Hoe dan ook, gefeliciteerd en ik hoop dat er meer tracks gaan volgen. Misschien uiteindelijk zelfs een album zoals Bombario? Dat is voor later, voor nu: heel veel succes met je release en ik hoop dat het enig succes gaat opleveren!
Dat is het slechste idee je kan bedenken als je juist niet bekend bent, is voordurend van artiest naam veranderen.

Het is net omgekeerd, zelfde artiest naam en verschillende genres,toekomst wijst automatisch uit dan waarin je uitblinken zal,voor dat genre dan behoud je de naam en dan pas wijzig je de naam voor al de andere genres....
 
Dat is het slechste idee je kan bedenken als je juist niet bekend bent, is voordurend van artiest naam veranderen.
Nee, ik bedoel niet steeds veranderen.. ik bedoel een aantal artiest-namen tegelijk hebben maar één voor ieder verschillend genre. Ik hoop dat het je lukt om met 1 naam in 1 richtig te gaan en dan voor alle andere genres je naam te veranderen (en dus al je credits in het genre te resetten, back to square one). De take-away van het artikeltje (ik kan helaas geen referentie meer vinden) was dat als je muziek niet makkelijk te categoriseren is dat je dan moeilijk op het punt komt waar je "aanslaat". Labels zijn dan minder geneigd om een artiest aan boord te heisen die niet duidelijk in een genre valt. Ik denk dat het ook te maken heeft met dat er steeds meer kleine labels zijn die in een specifiek genre opereren.

Het was maar een idee, doe ermee wat je wilt (of niet).
 
Nee, ik bedoel niet steeds veranderen.. ik bedoel een aantal artiest-namen tegelijk hebben maar één voor ieder verschillend genre. Ik hoop dat het je lukt om met 1 naam in 1 richtig te gaan en dan voor alle andere genres je naam te veranderen (en dus al je credits in het genre te resetten, back to square one). De take-away van het artikeltje (ik kan helaas geen referentie meer vinden) was dat als je muziek niet makkelijk te categoriseren is dat je dan moeilijk op het punt komt waar je "aanslaat". Labels zijn dan minder geneigd om een artiest aan boord te heisen die niet duidelijk in een genre valt. Ik denk dat het ook te maken heeft met dat er steeds meer kleine labels zijn die in een specifiek genre opereren.

Het was maar een idee, doe ermee wat je wilt (of niet).
Het heeft voor en nadelen,als je bekend geraakt met een paar goede nummers in een genre met bepaalde naam,en je behoud dezelfde naam voor de andere genres,gaan die andere genres ook andacht krijgen zelfs als de muziek minder goed is,maar dat is niet erg,de reclame is dan dat je veelzijdig kan zijn en gevraagd kan worden voor allerhande remixes,omdat je toch uitblinkt in een genre maar flexibel kan zijn.

Als het zo is dat je de muziek echt niet kan categoriseren dan moet de muziek al prettig kut zijn en stop je best met muziek maken denk ik lol ;)
 
Back
Top