Access Virus TI in FL Studio

Mark66

Ingeburgerd
Lid sinds
7 oktober 2008
Berichten
46
Dag,

hier ben ik weer, en de keuze is toch gevallen op de 'Access Virussss!'

Nu heb ik alleen een paar vragen.

Ik heb heel dit forum afgezocht ( en heel google ) naar de problemen van de Virus TI in FL Studio. ( je vind er niet zoveel over in FL studio zelf )

Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de meest voorkomende problemen zijn in FL of andere programma's?

Dit weet ik al:

- Loopt soms vast
- Neemt niet op in sync ( Bijvoorbeeld 1 bar te laat )

Daarom moet je dus alles handmatig delayen, en terugzetten in de maat.

Maar is dit het enigste? of zijn er nog meer problemen.

( Dit wil ik graag weten, omdat ik niet teleurgesteld wilt worden met de aankoop ).

Gr.

Mark
 
Kan iemand mij hierbij helpen!

ik ben heel erg aan het twijfelen namelijk.
 
Ik kan je geen advies geven over de Ti in FL studio.

Wil je geen gebruik maken van een ander programma (cubase 3/4 ofzo) Via rewire kan je FL ook gebruiken in cubase als je bepaalde functies mist , en naar mijn weten werkt de Ti daarin prima.

Misschien dat een member met een Ti (Raphie?) je wat voorlichting kan geven.
 
De Virus TI heeft een zeer grote delay in FL Studio, valt niet normaal (realtime) mee te werken.
 
Ik heb zelf de TI gebruikt in FL, maar echt goed valt er niet mee te werken. Het grootste probleem dat ik ervaarde was dat ie niet sync liep. En dan bedoel ik niet dat alles 1 bar te laat start, maar dat er af en toe een noot iets te vroeg of te laat werd afgespeeld (terwijl delay compensation al was toegepast). Met andere woorden: de TI loopt niet strak in FL. Sinds ik op cubase ben overgestapt heb ik dit probleem niet meer gehad ..

Als je dan toch de TI in FL wilt gebruiken, zou ik m over de analog ins van je geluidskaart gebruiken, want als je het geluid over usb stuurt is het helemaal een ramp in FL.

Moraal van het verhaal: stap over op cubase of een ander programma, in het begin is het ff lastig om te wennen maar je maakt echt een stap vooruit op alle gebieden (zoals geluidskwaliteit en het gebruik van externe hardware).
 
Die total intergration shizzle werkt echt van geen meter in FL, en nee het ligt niet aan mijn instellingen. Ik ben hier al ruim 2 jaar mee bezig en heb diverse malen contact gehad met Image Line hierover. Er is een workaround door al je kanalen te delayen behalve de TI, maar dit werkt ook niet goed, je audio effecten zoals delays die in sync lopen met het sequencer tempo lopen dan out of sync. Arps lopen onregelmatig out of sync, noten worden overgeslagen en ga zo maar door.

Kortom, de total intergration van Virus TI in FL is 1 grote ramp. De enigste goede manier is hem gewoon aansturen via MIDI en je audio op een geluids kaart laten binnen komen. Of natuurlijk overstappen naar bijvoorbeeld beter ondersteunde sequencer.

Tip: wat overigens wel goed werkt is Cubase openen en dan FL Studio als rewire slave laten mee lopen, je ontwerpt heel je track in fruity en laad TI plugin in in Cubase. Je tekent dan de TI sporen en automation gewoon in cubase en dan loopt alles zo als het hoort. Niet vergeten realtime te renderen, en houd er rekening mee dat je per project 2 stuks project files krijgt.
 
Heb je al geprobeerd om je interface zelf anders in te stellen of gebruik je je TI sowieso al als primaire interface voor je Applicatie?
 
hallo Gabbers,


Ik ben ook van plan om volgende week een access virus TI desktop te kopen .
Ik wil deze gaan gebruiken met FL studio 10 , blijven deze problemen zich dan voordoen die ik hierboven lees.
Ook als ik de TI upgrate naar o.s. update 4.5.3 ??

Ik vindt cubase 5 te moeilijk te begrijpen, dus ik wil echt alleen de virus gebruiken met fl studio 10.

HELP : Kan iemand mij advies geven , is de ti wel goed te configueren met fl studio 10 , en wie werkt er zelf mee en wat zijn jouw problemen die je bent tegen gekomen

hoop een reacties van jullie terug

mvg
 
Externe synths in FL gaan prima hoor, alleen zou ik het geluid gewoon via de analog in's van je geluidskaart laten lopen ipv via zo'n audio-over-usb-protocol..
 
Back
Top