Novation SL Zero MKII

De nieuwe novation midi controller - SL Mark ][

attachment.php


http://www.novationmusic.com/products/sl_mkii?option=1
 

Attachments

  • Picture 3.png
    Picture 3.png
    288,5 KB · Bekeken: 67
Last edited by a moderator:
Ik wilde eigenlijk mijn SL37 al weg gaan doen om er een 49 of 61 keys MKII voor weg te doen. Touch sensitive is erg mooi maar dan valt je opeens op dat je een lcd kwijtbent.........

Echt geen idee waarom ze dit hebben gedaan. Waarschijnlijk kosten drukken om de extra ledring en touch sensitive features voor dezelfde prijs te kunnen leveren.
 
De LED ring vind ik een erg prettige aanvulling. BCR stylie. Alleen idd de rechter lcd.. beetje weird, zouden dat echt dan de kosten zijn bij die unit?

De crossfader is ook leuk, ik gebruik de sl ook voor traktor en een crossfader is dan wel handig (verder is de sl lekker licht dus meenemen naar dj dingen gaat makkelijk).

Enig probleem wat me lijkt is dat veel mensen die nu een SL hebben waarschijnlijk niet gaan upgraden.
 
het zag dr eventjes uit alsof het een gerenderd ding was.

1 april?

hm..

-C-
 
Hmm...heb net 3 maandjes een SL61, dus dit is wel zuur. Ik weet niet of ik ga upgraden, maar ik ben benieuwd of het de moeite waard zal zijn...
 
Ik hoop dat ze die drumpads wat degelijker hebben gemaakt. Op mijn SL zero heb ik er live al 3 kapot gemept (en zo vreselijk hard sla ik er echt niet op...).
 
Ondanks de ontbrekende LCD boven de faders vind ik dit toch wel een stap vooruit tov de MK1. De MK1 was nog echt een Remote SL zonder de toetsen terwijl deze nieuwe MKII veel meer een serieuze DAW mixer controller is vooral vanwege de langere faders, en wat andere veranderingen. Verder is ook die speeddail very nice! Big up Novation! :okdan:
 
Persoonlijk vind ik die Novation dingen echt armzalige broltoestanden.
speelgoed IMHO.

heb er hier 1 staan... het ding is zo afzichtelijk toylike, dat men inspiratie meteen onder 0 zakt...

jammer maar het is niet anders.:kont:
 
Ik vind het ontbrekende 2e LED ook echt een misser.. Heb een tijdje een MKI gehad, die was leuk, maar inderdaad heel erg "toylike", maar mis toch wel weer de Automap :P Overweeg nog steeds wel om deze te kopen, maar jah dat tweede scherm he.... :$
 
Persoonlijk vind ik die Novation dingen echt armzalige broltoestanden.
speelgoed IMHO.

heb er hier 1 staan... het ding is zo afzichtelijk toylike, dat men inspiratie meteen onder 0 zakt...

jammer maar het is niet anders.:kont:

Mja, dat idee kreeg ik ook al. kan der geen hardsid van krijgen. Waar ik mij steeds over verbaas
zijn de 2 octaven van sommige machines. Een goed argument om een 2 octaafs controller te
kopen heb ik nog niet gehoord. Werkelijk altijd kom je toetsen te kort. Of je moet het lekker
vinden om 10 keer per seconde op de transpose knop te rammen. Een acooord met subtoon
is al niet mogelijk.
 
Persoonlijk vind ik die Novation dingen echt armzalige broltoestanden.
speelgoed IMHO.

heb er hier 1 staan... het ding is zo afzichtelijk toylike, dat men inspiratie meteen onder 0 zakt...

jammer maar het is niet anders.:kont:


Kan zijn voor jou,.. maar smaken verschillen,.en automap rules!!!
Noem maar een andere controller die zonder poespas direct handjes schudt met Reason, Live, Cubase 90% van de plugins en vsti's en ga zo maar door.


Verder zijn de pads verbeterd in deze nieuwe versie,. die led-rings zijn idd vet maar dat die rechter lcd weg is dat slaat echt nergens op.
Was net zo lekker overzichtelijk.

Overigens,.. met automap3 kun je r twee aan de pc hangen,..
Lock 1 aan je mix en de ander gebruik je om je instrumenten te controllen,.. vet voor liveset met bv reason of ableton
 
Een goed argument om een 2 octaafs controller te kopen heb ik nog niet gehoord. Werkelijk altijd kom je toetsen te kort. Of je moet het lekker vinden om 10 keer per seconde op de transpose knop te rammen. Een acooord met subtoon is al niet mogelijk.

Ik heb een 2-oktaafs apparaatje voor bij de laptop en een 5 oktaafs apparaat bij m`n pc. Ik vind de mobiliteit erg handig. Het komt nog wel `ns voor dat ik ergens anders zit dan thuis achter m`n pc, en dan vind ik het fijn om toch wat toetsen en knoppen bij de hand te hebben. Lijkt mij een vrij goed argument. Een groot lomp 4 of 5 oktaafs ding past immers niet in m`n rugtas of platentas.
 
Kan zijn voor jou,.. maar smaken verschillen,.en automap rules!!!
Noem maar een andere controller die zonder poespas direct handjes schudt met Reason, Live, Cubase 90% van de plugins en vsti's en ga zo maar door.

M-audio doet met HyperControl eigelijk hetzelfde als Automap. Ik vraag me wel af welk van deze twee het gebruiksvriendelijkst is (heb zelf geen midi controller).
 
M-audio doet met HyperControl eigelijk hetzelfde als Automap. Ik vraag me wel af welk van deze twee het gebruiksvriendelijkst is (heb zelf geen midi controller).

Mag hopen dat M-audio het minstens net zo goed doet als novation
want anders lopen ze gewoon achter de feiten aan.
We zullen wel zien als er meer HC users zijn wat de AM vs HC battle oplevert.

Ben ook erg benieuwd maar voorlopig nog dolgelukkig met mn sl.
 
Ik heb hem vandaag besteld bij onze vrienden van Thomann...
Zijn er inmiddels al mensen die er een hebben? Zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee?
 
Ik heb al 3 jaar een Novation ReMOTE 49 en speel er elke dag op. Het is mijn enige board en ik vind de toetsen prima. Zit er zwaar aan te denken om de SL MKII 61 aan te schaffen en de ReMOTE 49 te verkopen. Belangrijkste reden 49 = te weinig toetsen.
Ow en ik gebruik de knobs en faders amper.
Opzich een no-brainer omdat ik heel tevreden ben over mijn huidige. Maja ik wacht even op gebruikers ervaringen denk ik. :dubbel:
 
Nadat ik gisteren na mijn vakantie van 2 weken thuis kwam lag ze op mij te wachten... :)
Vanmorgen begonnen met installeren, werkt helaas nog niet helemaal bugvrij, maar ga vanmiddag weer eens verder zoeken...
Er is hier nu ook een vrouwpersoon die vindt dat ik moet participeren aan het uitpakken van de koffers. Ik zal dus nu toch ff achter mijn sl 25 vandaan moeten kruipen. :)
Ik heb inmiddels wel een beetje met de sl 25 gespeeld, knoppen/encoders/keys voelen goed aan. De touch sensitive feature is leuk, maar heeft m.i. niet echt veel toegevoegde waarde. Maybe moet ik er nog aan wennen, dat kan natuurlijk ook!
Zodra ze bugvrij is volgt er een update.
 
Back
Top