Raphie's nieuwe studio: bouwadvies gevraagd

ziet er leuk uit hoor, ik dacht eigenlijk dat je meer spullen had.
Ik mis nog een beetje sfeer, leuk schilderijtje of gave foto ofzo en het is af.
(philips kleuren lamp zou ook mooi zijn)
 
Ziet er goed uit, zoals het nu lijkt betrek ik in september een vergelijkbare woning.
Hier zal ook de zolder verbouwd worden tot "studio"
 
Staat toch wel redelijk wat gear in hoor, ff uit m'n hoofd

3x Steinberg MR816x
Powercore X8
SSL Duende PCIe
SPL Tube Vitalizer
2x Empirical Labs Distressor
Lexicon MX200
MOOG Voyager electric Blue
MOOG little Platty
MOOG CP251
Access Virus TI desktop
Waldorf Blofeld
JOMOX XBASE-999
Elektron Machinedrum SPS1-UW MK2
Novation Remote 61SL
M-Pro NANOPatch
Mackie HR824 MKII
Mackie MCU Pro
Mackie MCU Externder
Steinberg Midex-8
BELKIN PURE-AV netfilter

Ben vast nog wel wat vergeten, maar dat mag je dan zelf spotten op de foto's ;)
 
Gekozen voor opstelling in de lengte richting ivm met afluistering en de monitoring EXACT opgesteld op 1/3 van de kamerlengte, de breedte van de kamer is berekend op basis van de beschikbare lengte (8M) om zo tot de "golden ratio" te komen. De kamer meet mede hierdoor, icm de vloer, basstraps en absorbtie nagenoeg lineair.
 
Wat bedoel je precies met de golden ratio? heb er weleens wat over gelezen.
Ik ga ongeveer het zelfde bouwen als wat jij hebt, dus ook de gibo muur moet gebouwd worden. Alleen hoe ver van de andere zijde is voor mij nog een vraagstuk
 
Kleine vraag ... je zegt dat je de zwevende vloer ontkoppelt hebt met dubbelzijdige isolatie tape onder (en boven?) de balkjes van 4 cm... is dat goed gelukt dan ? Is dit voldoende ?

En tussen die balkjes van 4 cm heb je dan een of ander materiaal er tussen gelegd bv. zo van die bollekes (ben de precieze naam ff vergeten).
 
Ziet er idd lekker strak strak uit. Schuine wand is juist een goede keuze. Minder last van staande golven. Zeker met die broadband absorbers.
Erg fijn idd dat wit en licht. Ik zit in zo'n donker hol. Geen ramen enzo.

Ik werk nog met 2 15" schermen... maar gebruik dan ook geen plugins of vst
instruments. Heb ook gewoon de PC in de studio, maar wel een stille. Hoor je in zijn geheel niet.
 
je hebt speciaal ontkoppelings rubbertape, daar voor optimale drukverdeling 2 stroken per balk
in totaal om iedere 60cm een balk over de gehele breedte van de kamer
de ruimte tussen de balken (60cm breed en 4cm hoog) opgevuld met rockwool platen
hieroverheen 2 lagen OSB, daar weer overheen isolerende folie en uiteindelijk laminaat

dit hele gebeuren ligt al op een cementen dekvloer met bestaand onderfolie en laminaat met groene vilten backing. de complete vloer heeft dus extreem veel massa en absorbsie en is in z'n geheel zo'n 10cm hoog
 
Gefeliciteerd. Goed over nagedacht en goed gemaakt.
Echter mis ik wel SFEER in de ruimte. (persoonlijk natuurlijk) Nu lijkt het een beetje op een doorsnee saaie kantoorruimte met al dat zwart grijs en wit. Maar zoiets moet ook wel groeien met de tijd...
 
Ziet er keurig uit Raphie, zo'n aparte ruimte zou ik ook wel voor mn muziekwerk willen, helaas gaat dat in mijn huidige benedenwoning gewoon niet lukken.

Het staat allemaal lekker overzichtelijk bij elkaar zo, zal fijn werken worden. En wat betreft die opmerking van AlexOmega, tja je praat vaak zo groot dan verwacht je op een gegeven moment wel een command center van een vliegdekschip aan gear ala Vangelis. Maar alles is relatief, want je hebt een mooie setup. Kijk maar eens wat voor een stoere distressor bijvoorbeeld! ;) ;)
 
Back
Top