Raphie's nieuwe studio: bouwadvies gevraagd

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
m'n studioruimte is te klein geworden en daarom gaat m'n studio verhuizen naar de zolder.
Mijn zolder is een volledige etage met aan beide kanten een schuin dak
hierin ga ik aan iedere kant een dakraam laten plaatsen voor voldoende licht en ik moet een scheidingswand plaatsen met daarin een deur.

tevens wil ik gaan proberen om de akoustiek en isolatie zo goed mogelijk binnen redelijk budget aan te passen.

als ik begin met de scheidingswand, wat is dan beter? GIBO blokken? of frame en gipsplaten, of een combi van beiden?
waar gaan we mee opvullen? Rockwool? minerale steenwol?
zijn er speciale (betaalbare) geluids isolerende deuren?
heeft een zwevende vloer nut?

budget voor bouwmateriaal ex arbeidsloon is ongeveer 3.000 euro
meubilair, apparatuur en verlichting is allemaal al aanwezig.

Graag hoor ik jullie tips, ik kan het binnen dit budget zo gek maken als ik zelf wil. dus leef je uit :okdan:
 
voor isolatie heb je gewicht nodig.

Alles "ontkoppelen" van je contructie isoleert ook.
Dus je nieuwe wanden niet vastbouten aan je bestaande vloer e.d.
Ik weet niet wat je er allemaal van verwacht....

3000 euro is wel weinig, als je bv speciale deuren gaat kopen...
Je deur zou je ook kunnen beplakken met acoustische isolatiepakketen (is ook gewicht)
 
het blijft een thuisstudio, een brandwerende deur is bijvvaak ook al zwaarder dan een gewone binnendeur. maar bijv alles rachelen met 80mm balken en isoleren met rockwool en weer afdekken met gipsplaat helpt bijv niet veel? kan me voorstellen dat dit qua akoustiek / bass management bijv best voorkeur kan hebben op harde betonnen wanden?, ik wil bijv ook de schuine wand eerder laten aflopen om zo een stuk berging c/q basstrap te creeeren.

dus zonder nou al te specifiek te worden, welke materialen/constructies zijn sowieso goed voor een breedbandige aanpak even los van afmetingen ruimte en RTA /
 
Heb je een houten vloer op je zolder? Zo ja, dinges er op leggen en beton overheen storten, wel rekening houden met krimp en uitzetten ivm muren.
 
Ik heb een betonnen verdiepingsvloer, daar ligt nu ondertapijt en laminaat op, kan bijv over dit laminaat tapijt doen?
 
je zou trillingsmatjes/kurk oid tussen de rachels moeten plaatsen, absoluut niet vast verbinden aan je ruimte. Zal niet veel isoleren, je zal echt niet vol kunne knallen...

je acoustiek zal wel wat verbeteren. al sje nu allemaal harde wanden hebt iig...

Je kan ook je wanden volhangen met zware gordijnen en een zwaar vloerkleed nemen.
Hoe meer meters je ophangt, veel m²'s, hoe meer ruimte demping.
 
Op mijn myspace staan een hele hoop foto's van de bouw van mijn homestudio (ook op zolder).
Hij is inmiddels al een hele tijd klaar maar de foto's moet ik nog steeds bijwerken eigenlijk.
 
Ik zou een normale muur plaatsen en vrij van de muur linksen recht dik gordijn hangen.
Laat je niet gek maken door al die dure inversteringen voor de perfecte studio.
 
ik zou gewoon die distressors verkopen :P
 
ik wil ze wel ruilen voor een Korg Toneworks multidistortion? hehe
 
Back
Top