[nieuwe work in progress] feedback gevraagd :)

[WouterW]

Stamgast
Lid sinds
13 februari 2002
Berichten
135
Locatie
Amsterdam
Hey there,

ben met een nieuwe track bezig geweest laatste paar dagen;
hij is nog niet helemaal af, maar ben benieuwd of mensen het wat vinden :)

Heb zelf het idee dat het een beetje stuurloos aan het worden is;
alsof het eigenlijk 2 tracks zijn; misschien moet ik hem splitsen.


Gemaakt in Reason overigens, mocht iemand het willen weten :P

Naampje moet ik ook nog bedenken :dj:


http://www.xs4all.nl/~wognum/music/new7.mp3
 
Nou, het absoluut niet mijn stijl en ik vind het daarom niet om aan te horen, maar daar moet je je verder niets van aantrekken. Maar afgezien daarvan, als ik naar de mix opzich luister dan mankeert er nogal wat aan de EQ, in ieder geval van de drums (de kick is rommelig en de punch is eruit, snare is oninspirerend), en de synths vind ik in verhouding wat te hard, en onprettig klinken (gaat hier een compressor op de hobbel ofzo?). De edge van de synth in het begin zit in hetzelfde frequentiegebied als de percussie, wat het wat rommelig maakt.
De "stoombootsynth" is in mijn ogen ook iets te hard in vergelijking met de drums erachter en de rest. Gewoon qua volume, dan. Dat ik hem sowieso niet mooi vind is een kwestie van smaak :) Voor de rest hoor ik vooral vieze clippende digitale distortion. Maar dat kan natuurlijk zijn wat je wilt overbrengen.

Structuur vind ik op zich wel redelijk, trouwens. Niet dat het totaal niet bijelkaar past enzo, het kan best zo.
 
Jij hebt het nieuwe album van de prodigy!!!! Die overigens geweldig is, maar dat terzijde.

Die snare aan het begin kan echt niet, verder staat alles niet in verhouding van elkaar....sommige dingen te hard, sommige te zacht. Afmixen is het keyword hier....of de track daar echt beter van word?!? Ik denk het niet eigenlijk, hij is veel te chaotisch. Probeer de beste dingen er uit te halen en daar verder mee te gaan, het heeft zeker potentie maar r zit nog heel veel werk in.

Creatief ben iig wel....dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Gewoon zo doorgaan dan komen er vanzelf goede tracks!
 
oei, dat is niet mis qua kritiek,

hmmm, terug naar de tekentafel dan maar.
Ik had eigenlijk zelf het idee dat de mix wel vrij aardig klonk.
Heb 't op twee setjes monitorspeakers zitten luisteren samen met een (muziek)vriend.

Ik zal iig eens een andere snare proberen en de kick wat strakker en nog eens goed naar de volume's luisteren.

De structuur van het nummer gaat sowieso op de schop; om het geheel wat minder chaotisch te maken ;)

Wat die vieze digitale distortion betreft; ja dat is de bedoeling.

Pffff, hiervoor jaren trance gemaakt, wat allemaal lief en soft klonk; het valt niet mee om een wat ruiger nummer toch nog strak te houden vind ik :P
 
oei, dat is niet mis qua kritiek
Daar post je het voor toch, ik vind het niet tof als er weinig feedback is. Feedback maakt je producties gewoon beter. Leer simpel weg van de dingen die fout doet en je hebt de stijgende lijn te pakken.

Nogmaals je bent creatief genoeg, leer uit de dingen die verkeerd doet en gebruik de dingen die je goed doet. Stop optijd met dingen die niet werken. Wat ik ook vaak doe is naar albums luisteren die in "hetzelfde genre" zitten, luister goed naar dingen die werken en vraag je vooral af waarom die dingen werken. Luister vooral albums na een productie sessie (of visa versa) dan hoor je gelijk waar je tekort komt.

K hoop dat je daar wat mee kunt ook al heeft inhoudelijk weinig met je nummer te maken.
 
Back
Top