Positief-kritische FeedBack gevraagd voor Bitte ein Beat / ouwe Cosmic Gate 8ige tune

SixthSense_007

FL Studio FTW!
Lid sinds
16 mei 2007
Berichten
21
Locatie
Steyl
Positief-kritische FeedBack gevraagd voor Bitte ein Beat / ouwe Cosmic Gate 8ige tune

hey mensen, aangezien me vanuit PartyFlock wordt aangeraden om op dit forum feedback te zoeken, graag jullie aandacht.

Ik produceer sinds enkele jaren trance en met name de hardere subgenres ervan.... en ben erg benieuwd wat jullie van mijn productie-skills vinden. Ben weliswaar al 6 jaar bezig maar uiteraard nog altijd lerende en hier zitten meen ik zeker wat profi's die me kunnen helpen. Hebn enkele releases gehad tot dusver maar ben nog steeds zoekende naar een geluidskwaliteit mbt afmix waar ik 100% achter kan staan...

hier is mijn laatste track te vinden:

http://www.speedyshare.com/files/24484690/The_Sixth_Sense_-_Ricochet_Extended_Mix_.mp3

Wat mijn echte vraag is is niet of de plaat goed in elkaar zit, want noten op de goeie plek plaatsen kan ik opzich goed genoeg naar mijn zin. Mijn vraag is hoe ik het qua afmixen gedaan heb,

Ik heb geprobeerd om de plaat dynamisch te houden en tegelijk maximaal hard te laten knallen qua vokume en ben erg benieuwd naar jullie mening. Zo door gaan? Of wellicht een ander iemand mijn traxx laten masteren voortaan?

Alvast bedankt voor bruikbare feedback

P.S. alles is gemaakt met:
FL 8
V-Station
Vanguard
Synth1 VstI
Nexus (inc. Hardstyle EXP)
Vengeance Essential Club Sounds 1-3 + Mutekki House & Electro Essentials


gr. Peter / The Sixth Sense
 
Ik weet dat je het over de mix wilt hebben, maar wilde even kwijt dat ik het - ondanks dat het totaal niet mijn muziek is - goed in elkaar vind zitten! :)

Qua mix: Ik zou oppassen met de gefilterde trage beat die in de break van 3:00/3:40 erin komt. Ik heb het alleen even op hi-fi speakers geluisterd, maar ik volgens mi jkan hij op hoger volume nogal pijn gaan doen aan de oren (schel). Ik weet niet hoe je dit zelf ervaart, maar wellicht kun je het met EQ iets bijstellen.
 
Je bent al sinds 2007 geregistreerd op SF en door aanraden van mensen op partyflock kom je nu hier terecht voor technische vragen.... Das wel een goeie! :mega:

Ik zal je track eens ff opzetten.
 
Ik hoor de percussie erg slecht, kick en bass lijken in mijn ogen (lees: oren) erg te overheersen en de boel weg te drukken.

Helaas ben ik niet zo thuis in het genre, maar dat punt lijkt me het grootste probleem.
 
heb je dit van de radio gedownload?????

ga naar iemand die je plaat masterd.
 
Leuke track wel! Veel variatie, details ... Inderdaad in de stijl die je vernoemt.
Dat heb je in elk geval wel onder de knie. :okdan:

'k Hoor regelmatig saturatie / (?) clipping, zelfs bij zachte stukken (bv. in de break).
Het mag wat cleaner klinken. CG klinkt agressief maar toch zuiver (althans, toen ze deze stijl nog maakten).

Kwestie van nog meer weg-EQ'en, in't laag vooral.
Gelimit is het meer dan genoeg, maar als je mix opgeruimder is, hou je sowieso nog meer dynamiek over.

De kick overstuurt ook te menes.
Ik vind zelf de kick wat te 'hoog' klinken, hij klopt me wat te veel, drukt iets te weinig.
Probeer deze wat naar het laag te verschuiven.
Dan zal je wel moeten ingrijpen in de bassline maar daar zijn opties voor.

In de rest van de percussie mag meer hoog aanwezig zijn.
De hele productie klinkt op een paar leadlines (die breed gepand zijn) na vrij gesloten / muffled, te warm voor trance (/ te weinig sprankelend).

Eens die kick uit de weg is, geef je de rest meer kans.
 
Oke, de kick is dus te hard en te schel? En de percussie moet breder worden getrokken?

Wat betreft die saturatie... welk stuk is dat precies? Heb het idee dat het bij dat pianospel in de break is, maar snap niet hoe dat komt aangezien hij op dat punt zelfs zonder de limiter erop niet in het rood komt... bedankt iig voor de feedback mensen, ik ga hem nog even bij schaven en post het resultaat dan wel weer hier.

@ SteveJ: ik heb hier blijkbaar al 3 jaar een profiel, was me er niet meer van bewust tot ik probeerde een nieuwe aan te maken, wat uiteraard niet ging met mijn emailadres hehe ;)
 
Leuke track! Deze stijl vond ik destijds ook erg vet :)

Ik vind de kick veel te hard staan in je track, of te bassig. Voor de rest eens met voorgaande reacties.
Misschien nog een keer posten als je die kick aangepakt hebt.
 
De kick is idd erg hard. Filter beat op 3:06 ofzo overstuurd digitaal, wanneer iet net op komt.

daarnaast is ie wel ERG hard gelimit/gecompressed. Melodien komen nu niet goed naar voren, mede door de knetterharde kick, maar ook door de mastering. Het mid hoog hoog klinkt over het algmeen een beetje "harsh". Dit kan aan de gebruikte EQ liggen.

Nog 1 ding, in de coupletten heb je een heel heftige kick en bas, maar de lead is vrij lief, hij lijkt voor mij een beetje buiten de mixte vallen.

De punten die het meeste aandacht verdienen zijn:

- KICK
- Compressie/limiting op de master (misschien ook tracks afzonderlijk, maar is niet te horen)
- overstuurde FX op 3:06 (filter)

Dit zijn de dingen die er voor mij uit springen. Voor de rest zit het volgens mij puik in elkaar :)
 
Back
Top