cubase met yamaha rs7000

bastardsunited

criticus maximus
Lid sinds
16 december 2002
Berichten
210
Locatie
groningen
oke mensen, ik heb alweer een vraag.

Hoe kun je met de yamaha rs7000 en cubase ieder midi-kanaal apart opnemen in cubase, dus met de juist midi-kanalen op hun plek etc.
 
okee.. ik maak het je makkelijjk.. Ik heb hieronder een cpr file voor SX gezet. Je moet dan in SX op dat kanaal op het rare icoontje links vlak boven die 'e' zegmaar. Als je die opent dan zie je een midifilter! handy he.. ik heb alvast de kanalen 1-6 gedaan.. (gewoon een logische regel neerzetten met: alles unequel to 1 bv. voor midikanaal 1.)

succes..


o ja, je moet de file hieronder wel effe renamen naar .cpr want de upload accepteerde geen cpr extentie.. :confused:
 

Attachments

  • rs7000 template.txt
    28,3 KB · Bekeken: 88
Origineel geplaatst door Boost303
Tis makkelijker om de patterns van je RS7000 als SMF via je smartmediakaart te importeren in Cubase, dat scheelt je een hoop tijd en moeite. sla je handleiding van de RS7000 maar eens open op save midi file(SMF) dat moet een mooi begin zijn

Daar ben ik het trouwens niet helemaal mee eens, het is namelijk makkelijker om gewoon op te nemen in cubase.
Ik denk ook dat ie vooral de knoppen movements wil gaan checken. Ik heb inmiddels een mixermap voor switching van Sections gemaakt voor cubase en heb tevens een zooitje logical presets zodat je in 1 keer alles kunt opnemen op 1 midi kanaal en vervolgens simpel de midikanalen uit elkaar kunt trekken met druk op knoppie. word bestand met uitleg heb ik er ook nog wel bij, maar ehm ik weet niet of t op dit forum past dus mail me maar als je ze wilt !

psychovalley@zonnet.nl (geen spam of virussen of andere onzin s.v.p.)
b.t.w. ik heb t dan over Cubase VST/32 5.0 enz. niet over SX, want die heb ik nog niet onder de loop gehad :D
Ow shit ik zit ff niet op te letten, hij bedoeld in 1 keer opnemen in de RS7000 dit wat ik net schreef was in 1 keer opnemen in Cubase :engel: :z :Z
 
Back
Top