Een lied spelen op mijn keyboard en opnemen in cubase 5

Hello MacGyverGear,

Thanks voor jouw antwoord. Er wordt op het internet geschreven dat Ableton meer bedoeld is voor muzikanten die live optredens doen. En Cubase voor de muzikanten die thuis opnames maken. Nu ga ik proberen om er een instrument track bij te voegen en dit op bepaalde punten van mijn lied te laten meeklinken.(viool)
Maar als ik het lied dat ik heb opgenomen op een midi track, exporteer als midi file kan ik het niet beluisteren in Windows Media Player.

Als ik het online converteer naar mp3 of wave klinkt het ook niet goed.

Misschien dat ik het midi bestand opsla op mijn usb stick en daarna kan opnemen op mijn psr-s 710 synthesizer als wave.

In een midi player die ik heb gedownload klinkt het ook NIET zoals het moet zijn.

Had jij geen problemen om uw midi track na de opname , die je exporteerde naar een midi file goed af te spelen in Windows Media player?

Grtz,

gilberto :okdan:


 
 
Als je een miditrack afspeelt via windows mediaplayer wordt er gebruik gemaakt van de GM synth op de computer, en dat wil je liever niet :)
Je moet, nadat je het midikanaal in Cubase hebt opgenomen de audiouitgang van de PSR op de ingang van je geluidskaart hebben aangesloten en die ingangen als een audiotrack opnemen. Dit kanaal moet je exporteren.

Ableton kun je ook prima gebruiken als je op de milimeter wilt editen of als je gewoon alleen thuis voor jezelf muziek maakt. Het grote voordeel van Ableton op midi vind ik dat je het clocksignaal per midipoort kunt beïnvloeden. Ik gebruik soms meerdere apparaten die niet even snel reageren. Met 1 apparaat, zoals jij met Cubase, kun je de opname ook nog wel achteraf op de tel trekken.. door in te zoomen op de audio en de pieken precies op de tel te zetten maar met meerdere apparaten die midi afspelen wordt het snel een rommeltje en is Ableton dus handig om dit voordat het audio is al beter te kunnen finetunen.
Daarnaast heeft Ableton een mode die het mogelijk maakt om verschillende opnames op te roepen tijdens het spelen.. een beetje zoals die 4 knoppen voor variaties en ending, intro en fills knoppen op je PSR. Met het grote verschil dat de nootjes er bij Ableton al inzitten. Daarbij kun je in een soort matrix (8 rijen van 8 knoppen via hardware) of met de muis binnen de tracks verschillende midiclips uit deze opnames selecteren/combineren en zo experimenteren met arrangement en compositie..
 
Thanks voor uw verdere uitleg. Ik leer steeds bij en dat is interessant.

Je moet, nadat je het midikanaal in Cubase hebt opgenomen de audiouitgang van de PSR op de ingang van je geluidskaart hebben aangesloten en die ingangen als een audiotrack opnemen. Dit kanaal moet je exporteren

Dat begrijp ik niet goed.

Ik zie een R en een L/L+R ingang op de achterzijde van mijn PSR-S 710.

Je kunt een cd player ,tone generator ,dus ook mijn synthesizer enz aansluiten op de AUX IN [L/L+R] /[R] jacks. En dan hoor je inderdaad de midi afspelen door de luidsprekers van mijn synthesizer.

In feite bedoel je dat ik dus als ik op play duw en het liedje op het midi spoor afspeelt, ik dit terzelfdertijd kan opnemen op een audio track in cubase.

Maar als je het liedje opneemt op een audio track dan is het geen midi bestand meer maar een audio bestand. Ook zie ik bij "exporteren" alleen MIDI staan,geen AUDIO. Of zie ik het verkeerd?

En de midi bestanden die ik heb gekregen van Andre Lazeron spelen wel af in de windows media player.

Bij de Steinberg Audio Interface die ik heb gekocht bij Conrad.nl zit ook een download code voor een cubase AI en een cubas LE voor smartphones.

Morgen brengen ze ook van die zelfde Conrad.nl een cubase elements 10.5 (93 euro)Die gaat tot 16 sporen en dat is voldoende voor mij. De cubase AI heeft maar 8 sporen. Ik kon korting krijgen voor de aankoop van cubase elements,omdat ik de cubase AI heb. Maar dan moet je de upgrade installeren zodat de cubase AI cubase elements wordt. Ik installeer ze liever alle twee apart ,elk op een andere computer.

Spijtig dat sommige mensen denken dat ik de cubase 5 die ik heb gekregen van Andre Lazeron illegaal is, terwijl hij die cubase 5 free heeft kunnen downloaden op het internet.

Staan jouw liedjes ook nog op andere music platforms dan SoundCloud?

Grtz,

gilberto :okdan:


 

 

 
 
Thanks voor uw verdere uitleg. Ik leer steeds bij en dat is interessant.

Je moet, nadat je het midikanaal in Cubase hebt opgenomen de audiouitgang van de PSR op de ingang van je geluidskaart hebben aangesloten en die ingangen als een audiotrack opnemen. Dit kanaal moet je exporteren

Dat begrijp ik niet goed.

Ik zie een R en een L/L+R ingang op de achterzijde van mijn PSR-S 710.

Je kunt een cd player ,tone generator ,dus ook mijn synthesizer enz aansluiten op de AUX IN [L/L+R] /[R] jacks. En dan hoor je inderdaad de midi afspelen door de luidsprekers van mijn synthesizer.

In feite bedoel je dat ik dus als ik op play duw en het liedje op het midi spoor afspeelt, ik dit terzelfdertijd kan opnemen op een audio track in cubase.

Maar als je het liedje opneemt op een audio track dan is het geen midi bestand meer maar een audio bestand. Ook zie ik bij "exporteren" alleen MIDI staan,geen AUDIO. Of zie ik het verkeerd?

En de midi bestanden die ik heb gekregen van Andre Lazeron spelen wel af in de windows media player.

Bij de Steinberg Audio Interface die ik heb gekocht bij Conrad.nl zit ook een download code voor een cubase AI en een cubas LE voor smartphones.

Morgen brengen ze ook van die zelfde Conrad.nl een cubase elements 10.5 (93 euro)Die gaat tot 16 sporen en dat is voldoende voor mij. De cubase AI heeft maar 8 sporen. Ik kon korting krijgen voor de aankoop van cubase elements,omdat ik de cubase AI heb. Maar dan moet je de upgrade installeren zodat de cubase AI cubase elements wordt. Ik installeer ze liever alle twee apart ,elk op een andere computer.

Spijtig dat sommige mensen denken dat ik de cubase 5 die ik heb gekregen van Andre Lazeron illegaal is, terwijl hij die cubase 5 free heeft kunnen downloaden op het internet.

Staan jouw liedjes ook nog op andere music platforms dan SoundCloud?

Grtz,

gilberto :okdan:


 

 

 

De Cubase 5 die gratis te downloaden is, is zeker illegaal ;) Nadat ik er kennis mee heb gemaakt ben ik voor een gekochte versie ervan gegaan. Je zult met de andere versie ook steeds meer de beperkingen van de 32bit versie ervaren.. maar ik zie dat je al inmiddels met een Cubase 10.5 light bezig bent.. :okdan:

Om de bestanden op te nemen moet je de L+R uitgangen op de inputs van je Steinberg geluidskaart aansluiten. Deze ingangen binnen Cubase bij connections toewijzen, dat gebeurt meestal al vanzelf als je deze kaart (Steinberg) als ASIO device hebt geselecteerd.
Het geluid van het keyboard neem je dan als audiotrack en kun je daarna exporteren als WAV.

De midifiles van Andre Lazeron zou je op dezelfde manier kunnen opnemen van het keyboard, maar dan moeten eerst alle midikanalen goed staan.

oh.. ik heb naast Souncloud nog wat dingen op Youtube staan onder de naam MacGyverGear.. sommigen zijn ook samenwerkingen en doe ik vocalen en/of saxofoon.
 
Спасибо большое,

Ja je kunt wel gelijk hebben. De meeste websites maken misbruik en bieden zogezegd de Steinberg Cubase 5 free aan, om de bezoekers te verleiden en er op te klikken zodat hun reclame aanbieidngen te voorschijn komen. Zielig om op deze wijze de mensen te misleiden.Ook Steinberg medewerkes maken er misbruik van. Want als je op Downloaden klikt komt de website van Steinberg.net in de plaats van een downloadpagina. Ook het programma hieronder verschijnt in de plaats van steinberg cubase 5.

MixPad Multitrack Recording Software

Multitrack Mixing Software for Everyone


Het is natuurlijk zeer misleidend omdat cubase 5.1.1 reeds uitkwam in 2009 en dus 11 jaar oud is. Dan verwacht men dat het niet meer illegaal is, omdat ontelbare programma's en tools vrij kunnen worden gedownload.Enfin, ik heb mijn cubase 5 verwijderd en ga nu werken met cubase elements 10.5. Ik ga ook cubase AI installeren,kwestie van het verschil eens te zien tussen beide programma's.

Ik heb gisteren geprobeerd om eens te kijken hoeveel de upgrade van cubase AI nu kost, omdat ik die samen met de steinberg audio interface ur22mkII heb ontvangen en ook cubase LE. Als je naar www.steinberg.net/ceupgrade. surft zou je daar de info moeten zien staan over de verminderde prijs en hoe je die kunt downloaden. Het is me niet gelukt om de aanbieding met de verminderde prijs voor de cubase element te vinden.MAAR...... ik moet hierbij wel vermelden dat wanneer ik met mijn webbrowser internet explorer 11 werk, ik tegenwoordig problemen ervaar. Ik heb dit ook ondervonden toen ik mijn nieuw aangekochte cubase elements 11 bij conrad.nl wilde downloaden van de steinberg.net site, en dus mijn gegevens en code moest invullen. Dit lukte niet en pas nadat ik met Firefox naar de website surfde, kon ik de gevraagde gegevens en code activation invullen op hun website. Ik zal nu ook eens surfen met Firefox naar [url]www.steinberg.net/ceupgrade[/URL] en zien wat dit geeft.

De opmerking over de 32 bits is heel verstandig van u. De cubase AI zal ik installeren op een andere harde schijf met Windows 8.1 architectuur 64 bits. En de cubase elements 10.5 installeer ik in Windows 10 met 64 bits en 12 gb ram ddr4 2133 MHz.

Ik heb wat nagedacht en omdat jullie allemaal schreven dat jullie ook een audio interface hebben aangesloten op de pc, dat dit juist de aanleiding was dat jullie geen midi opname konden maken met gebruik van de ACMP op de synthesizer. Of althans dit NOOIT hebben geprobeerd ZONDER een audio interface.Degenen die opnames maken met gitaar en micro maken zo al geen gebruik van de midi tracks. Want de aansluitingen moeten gebeuren op de ingangen van de geluidskaart in de pc. En pas daarna beginnen ze de instrument tracks te gebruiken, die zowel met midi als met audio kunnen werken.Je merkt dat dit een heel andere manier van werken is dan wanneer je uitsluitend met een keyboard werkt,zonder micro en gitaar, en audio interface. Omdat ik ook op het muzikantenforum.eu topics heb gelezen, die schreven dat ze een style konden opnemen met hun Tyros,maar dat ze vermelden dat ze interface als output gebruikten, toen viel mijn frank.(Vlaamse uitdrukking). Omdat het mij is gelukt om zonder gebruikmaking van een audio interface, een ACMP begeleiding te kunnen opnemen op een midi spoor zonder een interface te gebruiken. Nu heb ik ook gelezen in de handleiding van mijn psr-s 710 dat je een midi bestand op de usb stick kunt opslaan als een wave file.Ik zal dus beide manieren om een midi file als audio file op te slaan proberen de komende dagen.

Ik heb dus de Yamaha driver YSUSB_V203_win.zip 236 kb gedownload voor de ur22mkII, en zal die dan ook eerst installeren in Windows 8.1 en windows 10.Maar de ur22mkII Firmware Updater V1.04- 3MB zal ik niet installeren.

Voilà als ik meer nieuws heb hoor je nog van mij.

Grtz,

gilberto

Aandacht:de L+R uitgangen op de inputs van je Steinberg geluidskaart aansluiten.

Bedoel je daarmee de geluidskaart die in de Steinberg audio interface ur22mkII zit?

Deze ingangen binnen Cubase bij connections toewijzen, dat gebeurt meestal al vanzelf als je deze kaart (Steinberg) als ASIO device hebt geselecteerd.

Hiermee bedoel je dat ik de asio driver van Steinberg moet installeren in de plaats van de ASIO4ALL, die een betere latency delay heeft, nl 15 ms.
Het geluid van het keyboard neem je dan als audiotrack en kun je daarna exporteren als WAV.


En hier blijkt weer als iemand met gitaar en micro werkt, deze manier van opnemen in cubase wordt gebruikt.

Ik heb ook 2 russische liedjes opgenomen met een gewone micro en met audacity. Ik heb wel dubbing gebruikt in audacity, en dus mijn stem bijgevoegd bij het eerste spoor met de originele russische zanger. Dit ging zonder problemen. Na de opname heb ik deze liedjes geexporteerd als wave,maar je kunt ze ook als mp3 exporteren in audacity.Ik heb daarna met de Hercules webcam mezelf opgenomen tijdens het zingen en de Windows geluidsrecorder van Windows 7 gebruikt. Het resultaat is dus een videofilm mpeg4 met mp3 geluid. Deze heb ik opgetuurd naar mijn familie in Oekraïne. Ik weet nog niet welke muziekbestanden in de cubase AI en cubase elements kunnen worden geëxporteerd. In cubase 5 was het een warboel en kon je alleen MIDI exporteren. Er staat ook "any" maar daar kon ik niets met aanvangen, en je moest om audio te exporteren aan beide zijden een locator plaatsen van het gemixte bestand.

Apropos: ik speelde op een acoustische gitaar en dan ben je met de steinberg audio interface ook niet rechtstreeks geholpen. Je kunt dan alleen het gitaarspel opnemen met de micro zoals in de jaren tachtig. Natuurlijk met een goede condensator micro zal het ook wel lukken.

oh.. ik heb naast Souncloud nog wat dingen op Youtube staan onder de naam MacGyverGear.. sommigen zijn ook samenwerkingen en doe ik vocalen en/of saxofoon.

Dat is tof. Ik heb ook wat liedjes staan die gemaakt zijn met de Yamaha cx5m computer destijds.Bedoel je dat je als zanger en saxofonist bij andere muziek bands hebt gespeeld?

Voilà als ik meer nieuws heb hoor je nog van mij.


:okdan:

 

 

 
 
Ik correspondeer met een nederlandse muzikant en operette zanger die met cubase 10.5 werkt en op SoundCloud staat met zijn songs, die hij heeft opgenomen met deze software,zijn naam is andre lazeron. Hij verbaast me met de geweldige begeleiding die hij heeft gemaakt met behulp van cubase bij zijn prachtige zangstem. Ik zou een liedje van hem willen opsturen in bijlage om het te laten horen. Ik zou ook graag jullie mening horen of het mogelijk is om zulke prachtige begeleiding met cubase te maken. Ik persoonlijk twijfel eraan en denk dat hij de muziek heeft aangekocht. Het zijn oude bekende nummers die niet veel meer kosten aan copyright. Dus schrijf me als jullie eens willen luisteren naar zijn lied dat opgenomen is met cubase. Ik moet er wel bijvoegen dat hij tien jaar lang zang-en muziek theorie heeft gevolgd bij de beste muziekpedagogen van Nederland. Hij heeft ook een studio. Er staat ook een muzikaal liedje van mij met de titel: Alone with my memories op SoundCloud opgenomen met mijn PSR-S 710, dus niet met cubase 5.
Graag uw antwoorden hierover.

Gilberto,

Dat ik je hier tref,bij het vorige Forum ben je er afgegooid:D
dat je mij niet geloofd en het dan hier moet vragen:okdan:
wel zielig hoor!!

Andreos:P
 
Ach.. zie het als een compliment. :)
Hopelijk heeft Gilberto iets opgestoken van alles wat in dit draadje is geschreven. Muziek maken kan zo mooi zijn als je weet hoe alles werkt.. maar soms werkt een setup niet.. elke dag een beetje leren.. :beard:

Ik luisterde net nog even naar wat opnames waar een (dames)koor in zit. Ik meen me te herinneren dat Gilberto dat bedoelde met aangekochte muziek? Hij twijfelde eraan dat dat allemaal uit een Yamaha Mogif XF kwam.. en ergens snap ik zijn twijfel daarover wel. :D
 

Attachments

  • andre lorenzo 2.mp3 Love is all Andre hazes 18 april 2020.mp3
    11,2 MB · Bekeken: 208
Laatst gewijzigd:
Back
Top