wanneer AMT Midex8 o.i.d.

kapser

Ingeburgerd
Lid sinds
11 oktober 2002
Berichten
55
Locatie
Enschede/Twello
Wanneer is het nuttig om een Emagic AMT of Midex8 o.i.d. te kopen ? Ik heb namelijk
begrepen dat je daarmee latency problemen binnen midi op kan lossen. Dus dat kanaal 1 eerder
verstuurd wordt als kanaal 16.

Ik ben alleen niet van plan met een PC te gaan werken als basis. Vandaar de vraag of het ook nuttig
is als je een RM1X of een atari als main sequenser gebruikt.

Mijn geplande setup

RM1X
ATARI CUBASE
S2000 sampler
AN1X
MOFX
PC ( ableton live )

De atari en de rm1x wil ik beiden als main sequenser kunnen gebruiken. Bij m'n atari heb ik trouwens
ook een extra kastje met 3 outputs, dus dat zou ook gebruikt kunnen worden. Alleen zit ik voor een
live-setup te denken aan 2x een RM1X i.p.v. een atari.

De PC gebruik ik niet als sequenser, dus daarvoor hoef ik niet meerdere midi-poorten te hebben.
sampler en mofx in principe alleen midi in.

Kan ik dit alles gewoon aan elkaar doorlussen via midi in en midi out ( deel misschien thru ) ? Of is dit
alles al te veel om in een lus aan elkaar te hangen ?
 
De strakkere timing die je zou kunnen bereiken met de AMT8 en de Midex8 werken resp alleen met Logic en Cubase. Op de PC dus. M.a.w. voor jouw 'probleem' bestaan genoeg andere goedkopere oplossingen.
 
Re: wanneer AMT Midex8 o.i.d.

Origineel geplaatst door kapser
Kan ik dit alles gewoon aan elkaar doorlussen via midi in en midi out ( deel misschien thru ) ? Of is dit
alles al te veel om in een lus aan elkaar te hangen ?

De twee sequencers kun je vrij makkelijk aan elkaar syncen: één is dus de master de andere slave.
Het ligt er natuurlijk aan welk apparaat je aan welke sequencer hangt, maar als ik jouw setje zo bekijk, heb je niet persé een extra midi-doos nodig.
Misschien is een Midi-thru-box (bijv Philip Rees) wel handig...
 
Back
Top